Duminica 22 Decembrie

Percheziții DNA la Primăria Cluj-Napoca. Este verificat proiectul de ticketing

 

Discuțiile despre sistemul de ticketing au fost începute în 2011 de primarul Sorin Apostu. 

 

Primul automat de bilete a fost instalat într-o stație de autobuz din Cluj-Napoca în 16 aprilie 2014, fiind prezentat de Știri de Cluj, iar darea în folosință s-a făcut numai în septembrie - octombrie 2015.

 

În total au fost instalate 327 de computere de bord, care înregistrează datele de la validatoare și vor avea un sistem GPS pentru monitorizarea autobuzelor.

 

Licitația a fost câștigată de SC Ram și SC CS Vision SRL. Termenul limită de implementare a acestui proiect era luna iulie 2014, dar nu a fost respectat.

 

Firma RADCOM, participantă la licitația pentru sistemul de ticketing, a dezvăluit că autobuzele MOV cumpărate de Primăria Cluj-Napoca au fost dotate cu validatoare (n.red. compostoare) de către firma CS Vision, care s-a folosit de un document fals. 

 

Firma Radcom a expus întreaga afacere, dar directorul tehnic al Primăriei Cluj-Napoca, Virgil Poruțiu, susține că validatoarele au fost aprobate la recomandarea experților Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca. ”Noi am cerut de la CTP o informare și ne-au spus ce să facem”, a explicat Poruțiu.

 

Contractul ”Lucrări pentru modernizarea şi extinderea sistemului de transport în comun în zona metropolitană Cluj – etapa I” a fost scos la licitație de Primăria Cluj-Napoca și adjudecat în iunie 2013. Au fost patru ofertanţi: Radcom, Ramb cu CS Vision, UTI Grup cu ACI Cluj şi SCC Napoca cu Printec Grup. În urma evaluării documentelor de calificare şi a propunerilor tehnice au rămas în cursă doar ofertele Ramb cu CS Vision şi UTI Grup cu ACI. Primele au avut o ofertă de 21 de milioane de lei, iar ceilalţi au propus 22,5 milioane de lei. A câștigat asocierea de firme care a avut prețul cel mai mic: Ramb şi CS Vision.

 

Ionuț Filipoiu, reprezentantul firmei Radcom, specializată în soluții software și hardware complete pentru industria transporturilor, a dezvăluit pentru Știri de Cluj care au fost neregulile. 

 

În contract s-a cerut ca autobuzele Solaris de culoare MOV să fie dotate cu compostoare normale, dar s-a ajuns să fie cumpărate validatoare termice, de aproape trei ori mai scumpe. Ionuț Filipoiu susține că firma pe care o reprezintă le vinde cu sume cuprinse între 600 - 800 de euro, în funcție de cantitate, dar Solaris a plătit pe acestea 1.600 de euro. 

 

Autobuzele ”MOV” din Cluj-Napoca dotate mai SCUMP de o firmă care a folosit un act FALS

 

 

Cu toate acestea, încă nu este clar ce caută exact procurorii DNA la Primăria Cluj-Napoca, în legătură cu contractul de ticketing.

Comentarii Facebook