Duminica 27 Aprilie

Pericol de alunecări de teren la metroul Clujului! S-au impus măsuri suplimentare de consolidare din cauza unui deal: „De mâine se introduc piloți forați”


Pericol de alunecări de teren la metroul Clujului: Se impun măsuri suplimentare de consolidare din cauza unui deal. De mâine, 25 februarie 2025, se introduc piloți forați, pentru consolidare. Cârtițele nu intră încă

Construcția metroului din Cluj, un proiect despre care s-a discutat mult, dar care avansează greu, se confruntă acum cu o nouă problemă tehnică. Săpăturile realizate în zona stației Teilor au evidențiat mișcări ale terenului la o distanță de aproximativ 40 de metri, ceea ce a impus identificarea unei soluții tehnice suplimentare. Este vorba de un deal, care este în afara zonei expropriate.

Primarul Emil Boc a explicat astăzi că este necesară consolidarea terenului prin instalarea unor piloți forați. „Dacă ați observat, a apărut un lucru nou pe care și firma constructoare ar trebui să-l facă: să facă o proiectare suplimentară cu lucrări de piloți forați la puțul de lansare de la stația Teilor”, a declarat edilul.

Potrivit acestuia, problema a fost identificată în timpul pregătirilor pentru lansarea TBM-ului (Tunnel Boring Machine – „cârtița”), iar specialiștii au recomandat măsuri de siguranță suplimentare. „S-a observat, la o distanță de peste 30 de metri, unele mișcări de teren la un deal în apropiere și se studiază cu maximă atenție. Există riscul ca acel teren, care nu este în aria de expropriere și nici în aria stației, dar este în amonte, să nu prezinte – Doamne ferește! – vreun risc de alunecare când se introduce mașina subteran și să producă prejudicii”, a explicat Boc.

Pentru a evita orice probleme, specialiștii au decis implementarea unor piloți forați pentru stabilizarea dealului din apropierea stației Teilor. „Nimeni nu-și poate permite să greșească nici măcar un milimetru aici. Trebuie să respectăm ceea ce au spus specialiștii, proiectanții, și aceste lucrări de consolidare cu piloți forați vor fi finalizate în februarie și martie”, a adăugat primarul.

Întrebat dacă această problemă va duce la întârzieri în lansarea TBM-ului, Emil Boc a explicat că momentan nu poate oferi un termen exact. „Vrem să știm exact cum arată situația, dacă mai e nevoie de ceva, dacă nu apare vreo complicație. Nu vrem să spunem astăzi mai mult decât ceea ce ne-a transmis firma constructoare. Cel mai probabil, în luna martie, vom ști exact momentul intrării”, a declarat acesta.

În ceea ce privește o posibilă modificare a traseului metroului, edilul a spus că nu s-a discutat o astfel de variantă, dar orice mișcare a terenului este monitorizată. „Nu am avut o asemenea discuție și nu mi-a fost prezentată în acest moment. Dacă la 40 de metri s-au observat aceste mișcări de teren, sunt obligați să propună soluții tehnice. Nu pot să mă opun. Ca primar, nu fac eu soluțiile tehnice, iar după aceea să mi se spună că se prăbușește și e vina primarului. Nu, eu fac ceea ce spune legea și ceea ce spune proiectul tehnic”, a concluzionat Boc.

Comentarii Facebook