Peste 800 de locuri de parcare in zona Pietei Avram Iancu! Parkingurile ar putea fi subterane pe 7 niveluri
Zona Pietei Avram Iancu ar putea beneficia de trei parking-uri cu peste 800 de locuri de parcare, potrivit primei dezbateri cu tema parking-urilor.
La dezbatere publica cu tema "Solutii de rezolvare a parcarilor in zona centrala a municipiului Cluj-Napoca", sustinuta de reprezentanti ai firmelor Skyline Parking A.G. Winterthur, Elvetia, S.C. SCAI Developer S.A. Cluj-Napoca si Dico si Tiganas S.A. Cluj-Napoca, s-a ajuns la concluzia ca orasul Cluj-Napoca are nevoie de un numar consistent de parcari.
Despre zona in care vor putea fi amenjate parking-uri, arhitectul Serban Tiganas a spus: "Ne-am gandit la zona Pietei Avram Iancu din Cluj-Napoca. Ne-am propus sa ne indreptam atentia catre zonele cele mai sufocate din Cluj, astfel am zis ca ar prinde bine pe latura sudica si nordica a pietei. Un al treilea model de parcare ar putea fi in zona Casei Invatatorului. In total, cele trei parking-uri A, B si C ar avea un numar total de de 834 de locuri si o escavatie de circa 7 niveluri subterane. Astfel traficul ar fi unul lejer", a incheiat Tiganas.
"Aceste parcari ar reprezenta salvarea Pietei Avram Iancu. Este un proiect care poate fi realizat si aceste solutii, intr-un viitor nu foarte indepartat vor fi realizate, tocmai pentru ca presupun o folosire eficienta a terenului. Inclusiv zona de escavare este una minimala, iar aspectul vizual este aproape de nesesizat. Aceste rampe de intrare si iesire nu vor putea fi sesizate pentru ca vor fi mascate si de vegetatie. Nu vom modifica configuratia zonei. Primul pas necesar este ca Arhiepiscopia Ortodoxa sa-si dea acordul, pentru ca terenul este proprietatea tabulara a acesteia, iar al doilea pas este acela de a face un parteneriat intre Arhiepiscopie si acesti investitori", a spus Radu Moisin.
Reprezentantii firmei Skyline Parking A.G. Winterthur au prezentat parking-uri precum Skyline S-Park, Skyline T-Park sau Skyline S-Park, parking-uri in care pot fi parcate 200 de masini. "Spre exemplu in parking-ul de tip "Skyline S-Park" pot fi amplasate peste 200 de masini. Acest sistem este unul foarte avantajos pentru ca economiseste spatiu, timp de construtie este mult mai scurt, si de asemenea economiseste 25% din suprafata unui parking normal", a spus unul dintre reprezentantii firmei elvetiene.
Prin aceste sisteme este urmarit si atributul ecologic: "Sunt folosite mai putine materiale, mai putina energie si mai putin spatiu, cat si securitatea asigurata de aceste sisteme este una 100% pentru toate autovehiculele. Nicio persoana nu are acces in aceste parkinguri, iar proprietarii isi pot lasa linistiti usile masinilor larg deschise", a mai adaugat reprezentantul Skyline Parking A.G. Winterthur.
Durata lucrurilor, dar si tarifele pentru o ora de parcare sau daca va exista sau un abomanet lunar vor fi stabilite la o alta dezbatere publica.
Anca Baciu
5 Comentarii
Perfect de acord cu opinia lui Niculae
A innebunit lupu'....delireaza...
Aceste dezbateri sunt aberatii gen Somes-navigabil, Metrou Gilau-Jucu, tunel subteran Manastur-Ira, tunel pe sub Feleac si alte SF-uri. Din pacate parcarile subterane sunt singurele solutii viabile, dar sunt prea scumpe si nu se vor realiza in viitorul apropiat. Dar cum se apropie campania pt. locale se da frau liber imaginatiei si unii vor visa… Citeste mai departe
ai vrea sau ai dori??? :)))
Aceste discutii sunt doar inceputul de decongestionare a traficului din centrul orasului.Felicitari administratiei locale si primariei Cluj-Napoca pentru initiativa!