Duminica 22 Decembrie

Pilotul lui Ponta a pierdut procesul cu Finanțele Cluj

 

Edwin Keleti, coechipierul premierului Victor Ponta, în campionatul naţional de raliuri a pierdut procesul cu Direcţia Generală a Finanţelor Publice Cluj.

 

Keleti a contestat un raport al Inspecţiei Fiscale întocmit în cursul anului 2011 la societatea pe care o administrează, Automedia SRL din Cluj Napoca. În urma acestei inspecţii fiscale, societatea pilotului lui Ponta a fost obligată să plătească o sumă semnificativă de bani. În raport, inspectorii susţin că sumele cheltuite ”nu sunt efectuate în vederea realizării obiectului principal de activitate, ele fiind în perioada verificată în sumă totală de 597.330 lei”.

 

Keleti a fost nemulţumit de concluziile raportului care a prezentat detaliat toate sumele pe care societatea le-a derulat în diverse forme, sponsorizări, contracte de publicitate etc. şi a depus contestaţie la Tribunalul Cluj. După mai multe termene, instanţa a decis, în cursul zilei de luni, să respingă solicitarea Automedia SRL de a anulare a raportului Inspecţiei Fiscale. Dacă sentinţa va rămâne irevocabilă şi la Curtea de Apel Cluj, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Cluj poate să treacă la recuperarea sumei de bani.

 

În raportul Inspecţiei Fiscale sunt prezentaţi toţi sponsorii şi partenerii de afaceri ai echipajului Ponta-Keleti. Între aceştia societăţile comerciale A&R Bacău, patronată de Dorinel Umbrărescu, denumit de presă ”regele asfaltului”, sau RMB Inter Auto SRL, din Cluj Napoca, condusa de Ioan Rus, fost ministru de Interne şi un apropiat al premierului Victor Ponta. 

 

Relaţia de afaceri dintre Automedia SRL şi societatea lui Umbrărescu a fost una de tip ”compensare”, maşina contra publicitate. Valoarea maşinii a fost de 502.866 lei.

 

Firma lui Ioan Rus a pus la dispoziţia echipajului de raliuri ”Keleti-Ponta”, maşina pentru anul competiţional 2011-2012. Era vorba despre un Mitsubischi Lancer Evolution X RS în valoare de 150.000 de lei. În schimb, societatea lui Keleti ar fi urmat să facă publicitate.

 

Comentarii Facebook