Podul Oașului-Răsăritului, amenajat deficitar: „A ratat o subtraversare pietonală și ciclistă care să lege parcurile Feroviarilor și Armătura”
Noul pod care face legătura între străzile Oașului și Răsăritului a fost inaugurat de administrația locală în iunie 2023. Deși acesta a ratat o subtraversare pietonală și ciclistă care să lege parcurile Feroviarilor și Armătura, civicii clujeni spun că oricum sunt mai aproape de apă datorită podului decât parcului recent inaugurat.
„Chiar dacă amenajarea deficitară a podului a ratat o subtraversare pietonală și ciclistă care să lege parcurile Feroviarilor și Armătura, tot pot fi amenajate scări și gradene la apă. Am testat, e plăcut să stai în weekend chiar lângă apă, când nu e trafic auto pe pod.
Paradoxal e că deși podul nu-și punea problema accesului la apă, ești mai aproape de apă decât în parc, unde tema de proiectare a avut explicit ca temă accesul la apă.
Dinspre Parcul Feroviarilor poți ajunge mai ușor, dar e înclinată panta. Dinspre partea opusă nu se poate ajunge deloc. Ar merita niste amenajări temporare sau permanente ca sa ajungi la apă, dar și dat gardul podului la o parte, măcar o parte, unde accesul e blocat complet.
Amintim că la Apele Române, Primăria și proiectanții nu au cerut până acum pentru avizare variante de poduri cu subtraversare, deci nu e opoziție de principiu”, transmit cei de la comunitatea „Someșul nostru”.
Civicii clujeni cer Primăriei să NU aprobe niciun PUZ pentru dezvoltare imobiliară la Someș înaintea PUZ-ului pentru Culoarul verde-albastru
Culoarul velo-pietonal Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida a fost scos la licitație în mai 2022. Acesta reprezentând unul dintre proiectele fanion ale Planului de Mobilitate Durabilă 2021-2030 și se alătură marilor proiecte de infrastructură (metrou și centură metropolitană) ale orașului. Râul Someș este un element natural valoros care contribuie la dezvoltarea orașului din două perspective: cea ecologică și cea a mobilității sustenabile. În materie de mobilitate urbană un asemenea coridor ar oferi o alternativă viabilă transportului cu mașina personală și ar fi și o atracție în sine pentru cei aflați în căutarea unor activități de agrement. Rămâne însă de văzut, în ce măsură administrația locală va ține cont de dorința civicilor clujeni de a nu aproba niciun PUZ pentru dezvoltare imobiliară la Someș înaintea PUZ-ului pentru Culoarul verde-albastru.
Civicii clujeni cer Primăriei Cluj amânarea avizării tuturor proiectelor de dezvoltare urbană la Someș până la aprobarea proiectului Culoarului verde-albastru pentru că doar astfel mobilitatea ciclo pietonală și biodiversitatea Someșului vor avea prioritate. Acest lucru ar înseamna că niciun PUZ pentru dezvoltare imobiliară la Someș să nu fie aprobat înaintea PUZ-ului pentru Culoarul verde-albastru.
8 Comentarii
la inceput au promis sa fie bine la vot dupa care au spus ca nu se poate. Asa specialisti avem in Cluj in 2024, altii fac metrou sub Dunare sau linii de cale ferata sub mare la noi nu se pot lega doua parcuri.
Astia cu tzoaglele urla toata ziua ca le trebuie piste peste tot dar de cele mai multe ori nu merge nici dracu' pe ele! Doar au taiat din benzile auto ca sa blocheze mai tare traficul.
@Radu :
@Radu : Nu merge nici dracu pe ele ca nu-s continue. Trebuie sa tot urci-cobori de pe pista. Si unde sunt relativ continue, sunt inguste. De exemplu de pe strada Bucium pana la pasarela noua din Grigorescu. As merge cu bicicleta pe malul Somesului, dar fiindca e naspa cu pista pana acolo, mai bine ma plimb pe jos.
Lucrari facute de pitikul votat de prostime
Ba da odihniti is unii. Ce vise umede au. Exista alte probleme de infrastrutura mai grave decat idiotienile lui asta.
@Gicu: Ăștia ca tine sunt căutați.Prosti ,da multi !!!
Bai tâmpitule,la banii cheltuiti,sa nu faci treceri pe sub pod mi se pare mizerabil.
Mult lăudatul culoar pe lângă Somes o sa fie in fapt culoarul groazei.
Piste trasate greșit ,când o banda doar pe un sens,când 2 benzi de 2 m latime și trotuar pentru pietoni de 50 cm.
Supra betonat… Citeste mai departe
@Gicu: