Duminica 22 Decembrie

Primăria Cluj-Napoca explică de ce a fost descalificată oferta SUPERCOM, din contractul de salubrizare și deszăpezire

 

Primăria Cluj-Napoca a explicat că licitația pentru salubrizare stradală și deszăpezire s-a blocat din cauza unor ”diferențe de viziune” între două instituții ale statului.

 

În prezent este activă o decizie a Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, care obligă Primăria să anuleze raportul procedurii, a comunicărilor rezultatului procedurii şi care a dispus reevaluarea ofertelor cu respectarea motivării reţinută în cadrul deciziei. Decizia a avut la baza 2 motive: cifra de afaceri şi redevenţa, ca factor de evaluare a ofertelor.

 

Primul motiv, vizând cifra de afaceri a ofertantului Supercom SA, are la bază o diferenţă de viziune între două instituţii ale statului: Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, iar Primăria Cluj-Napoca susține că nu poate fi acuzată pentru faptul că a urmărit respectarea legislaţiei în vigoare.

 

Astfel, achiziţia a fost realizată pe două loturi/sectoare (ale municipiului Cluj-Napoca), iar pentru participarea la fiecare lot, ofertantul trebuia să îndeplinească o cifră medie de afaceri de cel puţin 100.000.000 lei pe ultimii 3 ani. Iniţial, documentaţia de atribuire a fost transmisă spre validare către ANRMAP, cu precizarea că: în cazul participării unui ofertant pentru ambele loturi ale procedurii, cifra de afaceri trebuie îndeplinită cumulativ, respectiv 200.000.000 lei. Echipa ANRMAP care a verificat documentaţia de atribuire trimisă de către Municipiul Cluj-Napoca a respins-o, arătând că cifra de afaceri nu poate fi solicitată cumulat dacă se participă pentru ambele loturi, aceasta fiind o cerinţă restrictivă şi dispunând autorităţii să modifice documentaţia, cu precizarea că, în cazul participării pentru ambele loturi ale procedurii se va îndeplini cifra de afaceri cu valoarea mai mare (în cazul de faţă nu era vorba de o cifră de afaceri mai mare, pentru fiecare lot valoarea era aceeaşi, 100.000.000 lei).

 

Ulterior modificării fişei de date conform cerinţelor ANRMAP, această instituţie a validat documentaţia de atribuire, iar anunţul de concesiune a serviciului de salubrizare stradală a fost publicat în SEAP, fiind solicitată îndeplinirea unei cifre de afaceri de 100.000.000 lei/lot”, precizează reprezentanții Primăriei. 

 

CNSC, prin decizia sa, în schimb, nu a reţinut argumentaţia ANRMAP şi a arătat că, din punctul său de vedere, ofertantul Supercom care a participat la ambele loturi ale procedurii trebuia să îndeplinească o cifră de afaceri de 200.000.000 lei. ”În susţinerea punctului său de vedere CNSC nu a invocat niciun text legal şi nicio prevedere a fişei de date din care să reiasă că autoritatea a solicitat ca cifra de afaceri să fie indeplinită cumulativ în cazul participării la ambele loturi.

 

Admiţând acest argument al cifrei de afaceri invocat atât de Rosal, cât şi de Brantner, CNSC a admis în parte contestaţia Rosal şi în totalitate contestaţia Brantner, dispunând: respingerea ca inacceptabilă şi neconformă a ofertei Supercom pentru ambele loturi, respingerea ofertei Brantner ca fiind neconformă (pentru al doilea motiv invocat, cel al redevenţei), menţinerea inacceptabilităţii şi neconformităţii ofertelor depuse de Rosal şi Polaris, cu consecinţa reevaluării ofertelor conform celor precizate în motivarea deciziei”, mai precizează experții municipalității.

 

Primăria Cluj-Napoca va respecta decizia CNSC și va reevalua ofertele, dacă, în termenul legal, decizia Consiliului nu va fi atacată. ”Sub rezerva posibilităţii atacării la instanţă a deciziei CNSC, Primăria Cluj-Napoca va acţiona în conformitate cu deciziile definitive ale organelor abilitate (CNSC sau instanţa de judecată, după caz)”, au mai spus cei de la Primărie.

 

Licitația privind concesionarea serviciului de salubrizare stradală şi deszăpezire din municipiul Cluj-Napoca a avut o valoare de 137.625.504 lei fără TVA pe două loturi. Contractul are o durată de 96 luni (8 ani).

 

Explicațiile Primăriei Cluj-Napoca vin după ce consilierii PNL l-au acuzat pe Emil Boc că nu a gestionat bine licitația.

Comentarii Facebook