Primăria Cluj-Napoca vrea să achiziționeze încă 40 de autobuze electrice: Se caută autobuze cu consum mic


40 de autobuze noi adăugate flotei de mijloace de transport în comun electrice a municipiului Cluj-Napoca. Orașul vrea să elimine transportul public poluant până în 2028.

Primăria Cluj-Napoca a lansat licitația pentru achiziționarea a 40 de autobuze electrice noi, care vor costa peste 145 de milioane de lei. Anunțul a fost publicat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Potrivit anunțului de achiziție, contractul prevede furnizarea a 40 de autobuze electrice articulate cu o lungime de 18 metri, dar și a stațiilor de încărcare aferente. Valoarea contractului este estimată la 145.908.828 lei, adică aproximativ 29,5 milioane de euro. Achiziția este finanțată din fonduri bugetare și nu include finanțare europeană, se mai arată în anunț. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 8 noiembrie 2022, iar criteriul de atribuire a contractului, cel mai bun raport calitate – preț.

Se caută autobuze cu consum mic 

Între criteriile de care beneficiarul, Primăria municipiului Cluj-Napoca va ține cont în luarea deciziei privind oferta câștigătoare se regăsesc consumul de energie electrică a autovehiculelor, cele cu un consum mai mic primind un punctaj mai mare.

Consumul de energie electrică pentru tracțiune conform testului SORT 2. Consumul de energie el. în (kWh/km) este un indice de performanță definitoriu al vehiculului. Acesta se va dovedi prin intermediul testului SORT 2, care va fi atestat de un organism acreditat în acest sens. Astfel dintre două vehicule, cel care are un consum de energie electrică mai mic, este superior, printr-un randament total superior. Pentru evaluare, oferta va conține în mod obligatoriu fișele de testare SORT 2 pentru autovehiculele ofertate”, se arată în anunțul de achiziție publică.

De asemenea, un alt criteriu luat în considerare este autonomia autobuzelor electrice. Distanța minimă de autonomie pentru autobuze este de 190 de kilometri.

Conform caietului de sarcini, autonomia autobuzelor electrice va fi de minim 190 km, în condițiile în care funcționează sistemul de încălzire sau climatizare la capacitatea maximă de utilizare și cu numărul maxim de pasageri. Ofertele care nu respectă cerința minimă a caietului de sarcini, vor fi declarate neconforme. Prin introducerea acestui factor de evaluare se urmărește creșterea autonomiei de transport în condițiile executării serviciului public pe traseele pe care vor funcționa autobuzele, astfel încât durata între două încărcări succesive să fie cât mai mare și timpii afectați pentru încărcare să nu afecteze programul de transport”, se mai arată în documentație.

Transport în comun nepoluant, până în 2028

Nu doar municipiul Cluj-Napoca, ci întreaga zonă metropolitană va avea transport în comun 100% nepoluant, până în anul 2028. Promis inițial pentru anul 2026, obiectivul municipalității de a ajunge în întregime la transport public în comun electric, nepoluant va fi atins în anul 2028”, potrivit primarului Emil Boc.

El a menționat că termenul a fost extins deoarece atât flota care deservește municipiul Cluj-Napoca, cât și autobuzele care asigură transportul în comun în zona metropolitană vor trebui să fie nepoluante.


Comentarii Facebook