Primăria Cluj-Napoca vrea să anuleze gratuitatea la stațiile publice de încărcare a mașinilor electrice. Politicile verzi sunt costisitoare
Primăria vrea să anuleze gratuitatea pentru proprietarii de mașini electrice după 5 ani.
Politicile verzi sunt extrem de costisitoare, arată Serviciu Public pentru administrarea parcărilor al Primăriei Cluj, care propune ca proprietarii de mașini electrice din oraș să plătească încărcarea mașinilor electrice la stațiile publice, transmite Actual de Cluj.
Dacă în 2019 în Cluj erau două stații de încărcare pentru care se plăteau costuri cu energia de aproximativ 2000 de lei, în prezent în oraș funcționează 22 de stații de încărcare care au generat costuri de peste 1 milion de lei în 2022.
Astfel, administrația a pus în consultare publică un proiect de hotărâre pentru modificarea prevederilor legale în vigoare, în așa fel încât proprietarii de mașini electrice să plătească serviciile de încărcare de la stațiile publice din Cluj-Napoca. Etapa consultării publice are loc în perioada 19 octombrie – 3 noiembrie 2023 timp în care oricine poate face observații cu privire la propunere. După etapa de consultare, proiectul va ajunge pe masa Consiliului Local pentru votul de intrare în vigoare, notează sursa citată.
„Datorită costurilor ridicate cu energia electrică, instabilitatea prețului de pe piață a acesteia și a propunerilor de reducere a consumului, se impune achitarea serviciilor de reîncărcare de către utilizatorii stațiilor de reîncărcare electrică, cu excepția stațiilor destinate bicicletelor/trotinetelor pentru care reîncărcare va fi realizată gratuit. Plata energiei electrice consumate fiind achitată de către Serviciul Public de interes local pentru administrarea parcărilor ca modalitate de încurajare a utilizării mijloacelor alternative de deplasare nepoluante”, arată Serviciul Parcări al Primăriei.
17 Comentarii
Autoritatiile sa plătească retroactiv toate aceste facilitați date pana acum pe sprânceană….
Pai credeau eel -i ca o sa le platim la infinit curentu' ! (ca doar nu le plateste mocanu din buzunarul lui !)
Consider ca ar trebui mentinuta gratuitatea macar inca 6-7 ani. numai asa se poate incuraja achizitionarea de masini electrice si reduce amprenta de carbon.
@Lucian Melteanu: Inca 6-7 ani pana iti mai functioneaza tie cotetzul electric, nu?
sa se implementeze odata zonele cu emisii ultra scazute si gata cu traficul la cloj ca majoritatea sunt euro 4 tdi
ce rost are sa ai diesel cu 300 cai sa mergi cu el in oras cu 10km/h bara la bara
Ce pacat. Nu mai pot plati, ca pieton, ca sa mearga altii cu masina.
Era si cazul, ca doar Clujul era printre ultimele orase din RO cu asemenea pomana.
Dupa atatia ani in care s-a putut face taximetrie pe curent platit de altii acum vom vedea cati mai raman pe electrice.
"Politicile verzi sunt extrem de costisitoare" - lauda cu smart-pubela untold costa scump :)
S-A UMPLUT ORASUL DE CONSERVELE "DACIA SPRING",MASINA DE MAX 7000 EUR IN CHINA,CARE DACA NU SE APRINDE, POLUEAZA MAI SCUMP LA FINAL...
Nu a fost gratis nici pana acum. Energia consumata trebuia plătită doar ca plata o făceam toți, prin taxele și impozitele care ajung în conturile primăriei.
Acum doar se intra în normalitate. Dacă consumi ceva, atunci trebuie sa plătești pentru lucrul/serviciul/etc respectiv
@ : Nu a fost oricum gratis pentru ca se plateste parcarea la suprapret.
@ : corect, eram buni de plata pt ce
@georghe: pentru WEF :)
Șobolani care au cotețe electrice date pe chirie la sclavi de Bolt cu 800 de lei pe săptămână, on suicide watch!
parerea mea e ca un full hybrid cu baterie cca 3kw fara incarcare la priza si masina dotata cu panouri fotovoltaice integrat e o solutie mult mai buna si acea baterie nu ar ingreuna astfel incat sa creasca consumul de carburant. In prezent este deja pe noul prius gen 5 integrat panou FV care incarca maxim echivalentul la 8km/zi vara si panoul e minuscul… Citeste mai departe
@ : Mai bine incarcare la manivela. Nu mai aglomerezi orasul cand mergi la sala cu masina.
Asa e normal. Nici mie nu imi deconteaza curentul la bicicleta.