Primăria din Oradea începe lucrările la un pasaj rutier subteran. Clujul nu reușește, deși le are în plan din 2016 - FOTO
Primăria Oradea lasă în urmă Clujul, în privința investițiilor de infrastructură mare. Emil Boc își propune din 2016 să facă pasaje, pentru a decongestiona traficul, dar probabil că presupun muncă prea multă.
”Săptămâna viitoare încep lucrările la pasajul subteran din dreptul Pieţei Cetate. Contractul de execuție a fost semnat în urma desemnării câștigătorului licitației pentru obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II".
Proiectul prevede un pasaj subteran cu patru benzi de circulație, două pe fiecare sens şi două giraţii la nivelul solului. Lungimea zonei acoperite va fi de aproximativ 29 m.
Obiectivul de investiții face parte dintr-un proiect complex, care prevede realizarea a încă unui pasaj rutier subteran în dreptul Centrului Civic. Ambele sunt părţi componente ale proiectului „Coridorul de mobilitate urbană durabilă din Piaţa Emanuil Gojdu - Piața Cetate, Oradea", finanțat prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020.
Investiția este cu atât mai relevantă cu cât municipiul Oradea are în pregătire realizarea unor pasaje în zona Magazinului Crișul, la Gara Oradea, la intersecția Bd. Decebal și str. Tudor Vladimirescu, precum și un pasaj peste Centură, în zona străzii Meșteșugarilor”, a declarat primarul din Oradea, Florin Birta.
Redăm mai jos o declarație făcută de primarul Emil Boc, în 2016, la emisiunea de la Știri de Cluj:
Primăria Cluj-Napoca analizează variantele de construire a unui pasaj subteran sau suprateran, în cartierul Mărăști. ”Vom avea bani prevăzuți în bugetul din 2017, dar trebuie să știm exact pe ce variantă mergem”, a declarat primarul Emil Boc.
Pasajul din Mărăști va porni de la Biserica Sf. Petru și va trece de sensul giratoriu din Mărăști.
”Primul pasaj pe care îl avem în lucru este cel din Mărăști, unde disputa nu este dacă se face pentru că lucrurile sunt clar adjudecate, că DA se face, disputa este dacă se face suprateran, adică să fie de la biserica Sf. Petru până dincolo de Piața Mărăști, un pasaj suprateran pentru ca cei care merg la Aeroport să treacă pe deasupra pe un pasaj pe stâlp de beton. O altă părere este ca pasajul să fie subteran. Opiniile sunt împărțite, dar specialiștii vor tranșa disputa. Noi suntem pregătiți în 2017 să punem bani din buget pentru pasaj. Din perspectivă pragmatică pe deasupra este mai ușor de făcut, din perspectivă urbanistică și estetică pe dedesubt arată mai bine.
Cu toate acestea, nu ne putem juca, dacă acolo estetic specialiștii vor spune că pasajul suprateran arată dizgrațios și transformă zona aceea în altceva decât este, nu mă voi încăpățâna. Dacă specialiștii vor spune că sunt soluții de gardare fonică să nu fie poluare sonoră, să fie îmbrăcat în verde acel pasaj ca să nu distorsioneze cu ce e acolo, nu mă voi opune. Sau dacă ne vor spune că la pasajul subteran vor fi costuri de realizare, dar va rezolva o problemă pe 100 de ani, nu mă voi opune. Dar părerile specialiștilor sunt cele care vor fi ascultate”, a precizat primarul Emil Boc.
Pasajul subteran ar urma să ajungă înainte de podul din Mărăști. ”Dacă nu trece de sensul giratoriu din Mărăști nu am rezolvat nimic. Acolo este dopul major de trafic care se creează. Acel pasaj va fi pe lista de investiții de făcut”, a precizat primarul Emil Boc.
Costurile pentru oricare dintre variante nu se cunosc.
În 2013, Primăria Cluj-Napoca, analiza construirea unui pasaj rutier subteran de 2,7 km pe sub tot centrul istoric al Clujului.
Costurile proiectului erau estimate atunci a fi cuprinse între 329 de milioane de euro şi 492 de milioane de euro.
”Sunt trei variante de lucru, cu costuri cuprinse între 329 de milioane de euro şi 492 de milioane de euro. Prima variantă ar fi cea optimă, pornind de pe strada Clinicilor până la Biserica Sfântul Petru, în cartierul Mărăşti. Soluţiile tehnice vor intra în analiza departamentelor din Primărie şi apoi vom decide în ce măsură se poate intra în etapele următoare, de pregătire a studiilor de prefazibilitate şi fezabilitate. Este un proiect care va fi finanţat din fonduri europene şi se va întinde pe două cicluri bugetare ale UE, începând din 2014, dar va presupune şi o finanţare naţională şi locală. Proiectul poate fi realizat în 53 de luni din momentul demarării lucrărilor, plus o perioadă anterioară de pregătire a proiectului şi a licitaţiei”, spunea primarul Emil Boc, în 2013
Din lipsă de fonduri, UE nu finanțează astfel de proiecte, investiția s-a blocat.
Studiul comandat de Primăria Cluj-Napoca a fost realizat de o firmă din Franţa, care a primit 14.000 de euro pentru realizarea lui.
29 Comentarii
avem bolovanul asta de 17 ani in spate. Din cauza prostoilor care l-au votat si al alora care nu s-au dus la vot de frica Covidaniei. Nu ne-a ucis Covidu, ne omoara incet nemernicul Boc.
TRAFICUL DE RAHATA CU INFRASTRUCTURA DE 500 de ani, SI CLUJENI PR0st1 ca nu le pasa :)))
Du-te in gatu ma-tii sa scapam de tarani inapoiati ca tine, voi faceti circ in trafic gunoaielor.
Stati putin, ca Boc tot face studii de fezabiltate, pre-fezabilitate si pre-pre-fezabilitate despre cum se poate face un pasaj subteran la Cluj. A incercat cu ala de pe Calea Floresti, a numarat trecatorii pe dedesubt si i-a dat cu virgula. A inceract la gara cu altul, nu a mers ca clujenii prefera trecerile de suprafata si preferabil pe loc nemarcat.… Citeste mai departe
Daca autoritatile nu fac pasajul inseamna ca nu e necesar. Aveti incredere in autoritati! Purtati masca si mergeti la vaccin!
Titlu de stire tembel. "Clujul nu reuseste" Nimeni nu intreaba...Clujul a incercat? Sau...stai...asta-i cu munca, cu efort. Nu-i mai usor sa dai bani la presa si sa devii de 7 stele si sa faci 3 pliante?
Avem vinerea verde si zile cu trafic infernal
O sa facem, avem deja un masterplan, vom face un studiu de fezabilitate de milioane de euro, a gresit un proiectant,reluam toul de la inceput alt studiu de fezabilitate, alti bani, am gasit un filon de sare nu se mai pot continua lucrarile la pod dar acolo de construiesc blocuri, avem deja in proiect, da se face, vom face, si tot asa din 4 in patru… Citeste mai departe
ALOOOOOO?? TAIETURA TURCULUI .....PE CAND CA NEA-TI RUPT IN DOUA...INCOMPETENTILOR!!!!!! vA GANDITI NUMAI SA reduceti din masini...astea sunt solutii de PRIMARIE...SMART-OCCIDENTALO-ORIENTALA///?? RUSINE SA VA FIE
!!! Asta ii Primaria Cluj-Napoca
si
Nu ma suparati ca nu mai fac nici Vinera Verde si mai pun restrictii ...si pe trotuare circulate cu bilet sau daca nu doriti va "fac" sa faceti genoflexiuni .
Propun un referendum pentru unirea Clujului cu Bihorul... Scapam de Boc, Tise, Buda, etc...
Primaria Cluj sa fie administrata de Oradea. Va dati seama cati bugetari nesimtiti pleaca acasa in secunda doi ?
@Cavaler: sau boc&tise preaia si bihorul
Nu fiti nebuni, cum sa facem pasaje subterane ?! Vreti sa se intersecteze cu metroul ?! Calmati-va...
Cui nu-i place înspre Stepa, nimeni nu plânge.
Deci e posibil ca studiile de ante, prefazibilitate şi fezabilitate să fie urmate de o lucrare actuală? E întîia oară că aflu asta, un concept nemaiîntîlnit la Cluj!
@ : cand is gata alea is gata si banii alocati constructiei
ok. mutati-va in Oradea. adios!
@he he: muta-te tu la ma_ta intre picioare
Piticanie e cu borduri, vopsitul asfaltului și bloace hidoase cat mai multe, pasaje, tuneluri,centuri...in mandatele viitoare
Nici nu o sa reuseasca ceva cat timp e Boc la primarie.
@MP: cea mai mare frica a lui Boc este ca daca chiar va va face lucrurile pe care le promite, risca sa nu mai aiba ce promisiuni sa puna pe lista la urmatoarele alegeri. Asa e cand esti construit in interior din demagogie pura. La sincer vorbind, un politician nici nu ar avea ce sa caute in functia de primar. Pentru ca politicienii fac lucrurile din… Citeste mai departe
Daca autoritatile nu fac pasajul inseamna ca nu e necesar. Aveti incredere in autoritati! Purtati masca si mergeti la vaccin!
@ : Lovitura sub centura!
Votati Bloc in 2024 si toate se vor face si inca extra
boc nu face nimic
au strazi vopsite in steagul Ungariei?
@bula:
Pasajul e facut, gata! Acum se lucreaza la metrou. In 5 ani, va fi gata si metroul si se va trece la portul pe Somes. Dupa ce e gata si portul se va trece in sfarsit sa se faca statia spatiala intergalactica, undeva deasupra variantei Zorilor-Manastur.
@bossu: blocul ala, aripi, nu e statia?
@bossu: da la oradia mare nu se face metrou(sic)si nu se minte cacind ca la cluj