Primarul Boc propune o discuție despre un METROU de la Polus la Aeroport. Ne-o ia înainte Timișoara?
Primarul Clujului, Emil Boc, susține că trebuie să fie organizată o discuție pentru a se analiza oportunitatea construirii unui metrou ”măcar” de la Polus la Aeroport.
”Eu nu spun că nu merită. Deocamdată se fac analize. Eu am propus o discuție măcar de pricipiu pentru a se vedea ce ar însemna un metrou măcar de la Polus și până la Aeroport. Costurile sunt de miliarde de euro, unu, două, trei sau patru miliarde de euro. Nu aș putea să vă spun exact pentru că studiile sunt foarte aproximative. Se face o analiză pentru a se vedea cum va fi sustenabil un astfel de metrou la un oraș cu o jumătate de milion de locuitori. Eu cred că nu trebuie exclusă o astfel de variantă pe termen mediu și lung.
E clar că finanțări europene nu vom avea pentru un asemenea metrou. Să ne bucurăm dacă vom avea pentru o centură ocolitoare, care să coste două - trei sute de miloane de euro. Este o chestiune pe termen lung care poate fi avută în vedere”, a declarat primarul Emil Boc.
Declarația a fost făcută după ce primarul Emil Boc a fost întrebat dacă nu merită Clujul un metrou înainte de Timișoara.
Orașul de pe Bega a anunțat încă din 2015 că vrea să realizeze un metrou.
”Un kilometru de metrou a costat 50 de milioane de euro in Bucuresti, la noi sunt 10 kilometri, ar fi peste 400 de milioane de euro”, a explicat un consilier local din Timișoara.
”Acest proiect va fi pus in practica numai cu implicarea Guvernului, mai mult de atat, cu implicarea fondurilor europene, cu fonduri speciale, de la Bruxelles. Este avuta in vedere toata amenajarea acestui bulevard, este spectacol ce prevede acest studiu, in costurile estimate pentru proiect intrand inclusiv amenajarile la suprafata si amenajarea a 3 statii care sunt prevazute pentru a da dubla utilizare liniilor, odata duse in subteran. Tehnologia avuta in vedere de specialisti nu este cea avuta la metrouri, ci este folosita tehnologia forarii verticale pe care am avut-o aplicata la Michelangelo. Cu aceasta tehnologie, spun ei, costurile sunt mult mai mici, nu se mai vorbeste de sume de 2 miliarde de euro, sunt mult mai mici costurile, durata de executie, spun ei, si ea se reduce, sunt o multime de avantaje a tehnologiei pe care o propun acesti specialisti care au elaborat studiul. Ca noi sa fim pregatiti, cand spun asta am in vedere un parteneriat, trebuie sa avem ceva, un studiu de prefezabilitate. CFR nu il face, l-am asumat noi, dar s-a colaborat cu CFR”, a explicat Robu, conform presei locale.
30 Comentarii
Bokulete viseaza la banii bucurestenilor . Cu ghiorlanii sai din bok-napuka nu va putea niciodata sa sape nici macar un tunel pe sub somes .
Vin alegerile dragi români, se lansează petarde! Au făcut italienii metrou la Catania și e un fiasco total. Circulă cu 2 vagoane la 15 min și sunt goale și alea. Metrourile se construiesc în orașe cu peste 1 mil, sau în orașe turistice, unde po****ția se poate apropia de această valoare.
Ba , esti nebun? la 350000 de locuitori (cu studentii vinituri cu tot ), iti trebuie metrou ???? Fa peste tot o banda de urgenta pt. transportul in comun si ai rezolvat problema !
Din păcate e clar că fără metrou (sau orice altceva care să înlocuiască mașinile prin centru) nu se mai poate ! Dacă nu metrou, atunci să facă telegondolă aeroport-Polus, sau orice ! pentru că deja durează mai mult să traversezi Clujul decât Parisul ! sau comparabil, oricum.
Oare un metrou usor (la suprafata) nu l-ar multumi pe tovarasul Boc?
Pe langa costurile de realizare ale unui metrou, care sunt uriase, mai sunt si costurile de intretinere care sunt la fel de mari.
lasa ca la intretinere vin pilosii ca si la stadion
Boc nu e in stare sa faca podul Traian da acuma vrea sa faca Metrou ?
Metroul va fi facut odata cu tunelul pe sub Feleac.. la pastile cailor !
Eu as vrea un metrou de la Colina pana in spate la teatru , dar care sa se continue pe piloni pna la intrarea in Gilau si prin tunel sa faca legatura cu Baciul si de acolo pe calea ferata pana in Apahida.
S-ar folosi calea ferata si ar decongestiona Gilau, Floresti, Manastur si Baciu!
Draga Pinochio,oricum vei fi reales,ca nu avem pe cine alege,asa ca opreste-te sa mai aberezi...anul asta ti-a venit sa salvezi si pe 'U' ,sa faci si metrou...
Mai bine fa niste parkinguri pe cartiere,fa o cresa INTRE LACURI,una in GRUIA,una in DAMBUL ROTUND-IRIS,fa o banda destinata transportului public(Ctp +Taxi) ,fa cate un sens giratoriu din… Citeste mai departe
va fi gata inainte sau dupa podul traian? si asta inseamna ca renuntam la trenul suspendat de mare viteza? cu un drum se va sapa si tunelul ala pentru masini ce va traversa orasul?
Inca mai sunt o gramada de strazi neasfaltate in Cluj si chiar vrei mai Bocule sa credem in fantasmagoriile tale?
Oare mai exista clujeni care cred ceva din ce tromboneste Pinnochio asta? Deci nu mai promite ci da de inteles ca in "termen mediu sau lung", deci cumva sa-l votam ca face el ceva si pune de-un Metrou, ca-i scump dar se rezolva. Nu a fost in stare sa repare un pod care se inhaie, a reabilitat niste strazi relativ bune si le-a facut si mai greu de strabatut,… Citeste mai departe
Proiectul este fezabil. Dar, din păcate pentru noi clujenii, sub mandatul Boc Emil nu vom vedea săpat niciun metru de galerie pentru metrou. Apropo, ce se mai aude de proiectul ”Someșul navigabil”?
dati dovada de reavointa....saptamanal navigheaza jegurile,peturile...etc celor din SATUL FLORESTI
Eu vreau polus -iulius
cu escala la noul Platinia,eventual si la Diesel sa opreasca ...seara !
Eu inca astept sa vad SPATIUL VERDE DE PE BLOCURI! ca asa se lauda campania trecuta ca inverzeste clujul si o sa respiram aer curat. In schimb nu a aparut nici un spatiu verde pe blocuri dar vroia sa taie copacii de pe malul somesului sa mai puna niste betoane. Primar jegos si mincinos.
Ha ,haa,haaaa , cica macar polus ,-aeroport , varianta 2 Savadisla - Rascruci ?????vai de capul tau , tu nu esti instare sa faci o statie de taxi-uri in autogara aia jegoasa sau la gara sau cateva wc uri publice in orasul asta de "5 stele"
Serios? Ce, iar e an electoral?
daca ati mai fi mers in jos 2 metri si in laterala 2 metri cu reabilitarea liniilor de tramvai, am fi avut deja o linie de metrou din manastur pana la aeroport. nu ar mai fi ramas, decat eventual linia diagonala din baciu spre gheorgheni.
dute ba de aici,asta este sf,nici curcile no cred pe asta
ai dreptate Claudiu!
cred c-ar merge o linie si de la Aeroport la Rachitele........via Aghires, cu intoarcere la Pausa-n Salaj!
Asta e din categoria: vedeti stimati alegatori ca nu putem construi metrou ca e prea scump? De aceea nu putem construi nici centura sudului, repara poduri, construi filarmonica etc., etc....
Pe ordinea de zi s-au mai discutat si urmatoarele variante:
-Stargate
-teleportor
-maglev
-TGV
-elicopter
La sfarsitul sedintei,au fost notate pe biletele, puse intr-o caciula si extras biletul norocos:
METROU
Ar trebui sa-l numim "metroul de campanie" apare numai in anii electorali.E ca un animal salbatic rar pe cale de disparitie.Un… Citeste mai departe
iar pretul pare ciudat de mare.. la timisoara se vorbeste de 400 de milioane pe 10 km.. la Cluj ar fi 15 km cu 1, 2, 3 sau 4 miliarde. probabil pretul va fi de 3 miliarde. 2 la diferit-kiat, 500 milioane parandaratul si 500 milioane executia cu finalizare in 2045.
Daca a centura de diamant a cheltuit atatia bani, nu se putea acum sa se lase mai prejos si sa-si strice renumele, nu?