Primul autobuz cu hidrogen va circula de test pe străzile din Cluj, în premieră pentru România, peste cateva zile
Clujul- primul oraș din România în care va fi testat pe străzi un autobuz cu hidrogen
Cluj-Napoca va fi primul oraș din România în care se va testa un autobuz cu hidrogen peste câteva zile. Mai exact, pe 9 mai 2024, va ajunge la Cluj primul autobuz care funcționează pe bază de hidrogen, care va fi prezentat autorităților locale, pentru a convinge administrația că acesta este o alternativă mai puțin poluantă de transport public. Evenimentul face parte din a treia etapă a unui turneu ce se derulează în mai multe state europene, în ideea de a înlocui treptat transportul diesel.
Clujul este primul oraș din România în care se va testa un astfel de autobuz, după care campania va continua la Galați, în 13 mai.
Cum funcționează autobuzele pe bază de hidrogen
Autobuzele pe bază de hidrogen sunt niște vehicule propulsate de pile de combustie de hidrogen. Potrivit specialiștilor, funcționarea acestora se bazează pe un motor electric alimentat de celule de combustibil pe bază de hidrogen. În acest fel, emisiile sunt zero.
Confortul pasagerilor nu este compromis, întrucât hidrogenul este stocat în niște rezervoare care sunt amplasate pe plafonul autobuzului. Ceea ce este cel mai important, însă, este faptul că acest hidrogen poate fi obținut prin electroliza apei, și atunci vorbim de un hidrogen verde sustenabil. De asemenea, acesta ar putea fi și albastru sau gri, atunci când este obținut de la sursele de combustibili fosili.
17 Comentarii
Norocul e ca:
1. Hidrogenul este MULT mai inflamabil decat metanul, face BUM de la cea mai mica scanteie
2. Este un gaz complet fara miros, deci nu stii daca e vreo pierdere pe undeva
Poate ne ajuta Dumnezeu sa scapam inainte de 9 iunie…
HIDROGENUL NU E PENTRU CLUJEG
Noi suntem primi la bateri motorașe jucărele dar centurile unde sunt?sau asta în țara piticilor
Pana ajunge odata la garaj sa vezi cu ce bateri ELBA va fi dotat. Cine intretine asa ceva la noi ? aaa, l-ati luat cu mentenanta ce costa in 3 ani cat 10 troleibuze noi , aia da .
Va circula pe traseul metroului, de la Patinoarul promis in prima campanie , pana la Aqua parkul promis de zeci de ori, evident trecand apoi pe cele doua inele de centura ale orasului , ca doar tot e an electoral... Vai de noi !
Ce vrajeala. L-au adus sa isi faca boc poza, sa aiba ce posta pe pagina lui infecta de Facebook, unde se strang spalatii pe creier sa dea inimioare la poze comuniste.
Nu m-ar mira sa ne anunte ca din cauza lipsei de statii de hidrogen, autobuzul nu mai poate circula :))
@Ce facem dupa ce se golesc buteliile? :): pai... e in test, nu cred ca v-a rezista mult pt ca are costuri f mari de intretinere.
super, am fost cu dansu, te simti ca si cum ai pluti pe un norisor, sper ca si metro ce va veni sa fie pe basini din astea eco
Și dacă sare în aer?! Ne schimbam numele în Mururoa?
Costul si intretinerea acestui troleibuz este de cel putin 10 ori mai mare decat unul ce circula cu electricitate. Cineva din afacerea asta va avea de castigat bani seriosi. Noi, calatorii, sa ne asteptam la bilete ca sa circulam cu acest autobuz in loc de 3 lei calatoria, vreo 7 lei!
....În anii 80 au fost plin de Busuri de genul....aveau recipientele cu hidrogen pe pavilion pline să zboară pe Marte.
@Nu este nici o premieră : esti prost, da prost rau, era gaz metan, nici decum hidrogen...
@Nu este nici o premieră : Îi numeam Enola Gay sau Elena Gay-cu ce gaz functiona-nu știu
... de ce sunt denumite pe hidrogen, cand de fapt sunt tot autobuze electrice ... adica ceea ce avem in Cluj de peste 60 de ani ... troleul electric, doar ca fara fire acum ca are baterie
... deci singurul avantaj ca nu e nevoie de instalarea acelor fire prin care sa mearga electricitatea la troleu dar oare care e mai mare costul bateriei pe hidrogen… Citeste mai departe
Cat costa combustibilul pentru 100 km?
Pe centura noua va circula. Sa aiba oxygen!