Proiect de 18 milioane de euro pentru devierea Someșului Mic în zona aeroportului
O finanțare în valoare de 18 milioane de euro a fost obținută de Administraţia Bazinală de Apă (ABA) Someş-Tisa pentru lucrările de deviere a Someşului Mic în zona aeroportului. Cu ajutorul acestei finanțări, pista de aterizare de 2100 de metri va deveni funcțională în acest an.
”La momentul actual, lucrăm împreună cu proiectantul la întocmirea documentaţiei, vizând lucrările care vor fi finanţate prin POS Mediu. Ultimul pas îl reprezintă întocmirea cererii de finanţare. Propunerea ABA Someş-Tisa a fost transmisă Unităţii de Management a Proiectelor, din cadrul Administraţiei Naţionale “Apele Române”. Mai departe, fluxul de transmitere cuprinde Autoritatea de Management POS Mediu, Axa Prioritară 5, urmând ca apoi cererea de finanţare să fie depusă la firma de consultanţă UE Jaspers. În final, fluxul parcurge traseul invers, până la ABA Someş-Tisa”, precizează Dan Canta, directorul Administraţiei Bazinale de Apă Someş-Tisa.
Devierea Someșului face parte dintr-un proiect mult mai amplu, intitulat ”Amenajarea râului Someşul Mic în municipiul Cluj-Napoca”, care cuprinde o serie de lucrări specifice care constau în amenajarea albiei, îndiguiri, construirea zidurilor de sprijin şi consolidarea malurilor, pe Someşul Mic şi pe afluenţi( Becaş, Murători, Zăpodie, Canalul Morii, confluenţă râu Nadăş), în municipiul Cluj-Napoca.
”Finalizarea acestui proiect va asigura atingerea unor standarde calitative, compatibile cu exigentele europene în materie. Realizarea lucrărilor de deviere a Someşului Mic permite construirea unei piste de 3500 de metri a aeroportului, condiţie esenţială pentru viitoarea dezvoltare economico-socială a municipiului, din perspectivă regională”, a mai spus Canta.
Fără devierea Someșului, proictul de construire a pistei de 3.500 de metri a Aeroportului Internațional Cluj nu va putea continua. În toamna acestui an va fi finalizată porțiunea de 2.100 de metri, iar după devierea Someșului se va putea lucra în continuare până la 3.500 de metri.
5 Comentarii
"ALEXX" are dreptate. Au ca optiuni ori sa faca un pod lat de 200-300 de metri, din conditii de siguranta, ori sa devieze Somesul, aceasta din urma fiind o solutie mai ieftina si mai practica. Se si aude ca in urma devierii pe acea zona amenajata sa se dezvolte o ...chiar imi scapa cum s-ar numi si ma simt prost acum...zona pentru sporturi acvatice… Citeste mai departe
este interzis sa faci pod de catre autoritatea aeronautica internationala....LOGIC....!!!daca avionul deviaza de pe pista cand ajunge in dreptul podului si cade in somes automat ii un dezastru in care vor muri toti pasagerii cu siguranta.....dar daaca deviaza de pe pista ramane totusi pe drum drept nu cade in parau DESTEPTILOR
Un lucru foarte bun , felicitări!
In numele tuturor fitzfalailor, porcusorilor, clenutilor (care am mai ramas pe Somes) protestez profund pentru deranjarea cuiburilor noastre.....
Sper ca ni se vor alatura, pe langa caraseii someseni si mrenutzele, dar si asociatiile de genu' "fir foten" (a nu se sconfunda cu fir intins) care apara numai si numai niste mamifere care musca regnul… Citeste mai departe
incompetenti de oameni si idioti...ar putea construi un pod beste somes fara sa mai devieze sau *****uri... cat de tampit poti fi sa furi atatia bani fara ca lumea sa nu isi dea seama