Proiect URIAȘ de pietonalizare a celei mai frumoase străzi din Cluj, strada Mihail Kogălniceanu
Strada Mihail Kogălniceanu, considerată de mulți drept cea mai frumoasă și pitorească din Cluj-Napoca, și străzile adiacente vor fi pietonalizate în cadrul unui proiect uriaș finanțat din fonduri europene.
”Obiectivul de investiții cuprinde lucrări pentru strada Mihail Kogălniceanu și străzile adiacente - Universității, Emmanuel de Martonne, axa nord-sud alcătuită din străzile János Bolyai – Hermann Oberth – Kovács Dezsö, Gaál Gábor și Baba Novac, inclusiv Piața Cipariu și strada Iuliu Maniu.
Obiectivul general al proiectului este creșterea calității spațiului public, o componentă cheie pentru ceea ce înseamnă calitatea vieții în municipiu.
În acest scop, au fost realizate dezbateri publice, precum și un Concurs internațional de soluții, în urma cărora a fost stabilită soluția de proiectare. Pentru implementarea proiectului, Primăria Clui-Napoca a obținut finanțare europeană - fonduri nerambursabile prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 4, Obiectivul specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”, a precizat Emil Boc, primarul Clujului.
Astfel, va fi realizată pietonalizarea mai multor tronsoane de străzi în aria menționată, pe care accesul pentru mașini să fie deschis doar riveranilor sau în situații de urgență, iar bicicliștii vor putea circula la comun cu pietonii, în așa numitul concept de ”shared space”.
Tronsonul străzii M. Kogălniceanu între str. Hermann Oberth și str. Gaál Gábor va fi transformat în baza conceptului de ”grădină urbană” prin eliminarea pavajului și gazonului degradat. Acestea vor fi înlocuite de un multistrat de pietriș compactat și stabilizat.
De asemenea, vor fi plantați peste 250 arbori în mai multe zone incluse în proiect, iar sistemele de iluminat public existente vor fi modernizate cu sisteme LED și stâlpi integrați în peisajul urban.
Pe strada Universității este propusă readucerea la locul inițial a statuii „Sfânta Maria Protectoare” (transmutată în 1957) și crearea unei piațete pe locul parcării actuale.
Pe strada Kogălniceanu este propusă integrarea unei reprezentări de omagiu pe ”covorul” destinat accesului în clădirea Universităţii, dedicată rectorilor universității clujene de la origini până în prezent.
În urma finalizării lucrărilor vor fi instalate - la fel ca în recentele proiecte de infrastructură finalizate - stații de încărcare pentru biciclete și trotinete electrice, mobilier urban modern, rastele pentru parcarea bicicletelor.
Valoarea totală a proiectului finanțat prin fonduri europene „Lucrări de amenajare urbană strada Mihail Kogălniceanu, strada Universităţii şi străzile adiacente” este de 48.721.315,94 lei (inclusiv T.V.A pentru categoriile de cheltuieli la care se aplică) - aproximativ 10 mil. euro, iar termenul pentru execuția întregului proiect este de 19 luni de la data demarării lucrărilor.
55 Comentarii
In primul rand, felicitari!
Ganditi-va ca in orice societate, capitalista sau comunista, au existat si vor exista intotdeauna si persoane mai sarace. Ganditi-va ca acesti oameni nu isi vor permite in toata viata lor o masina adevarata(nu o conserva, pe care si-o permite oricine) si atunci vor fi fericiti sa se suie pe o bicicleta, unde nu… Citeste mai departe
@Germania: tu sa stai acolo la tine injermania... noi suntem aici pe veci stapani...
@Germania: Foarte interesant cum se gasesc bani ca sa ne faca viata si circulatia tot mai grea in oras, dar pentru parcari si fluidizarea traficului nu se gasesc. Cine are nevoie de trotuare de 5 metri latime, pe care nu circula nimeni.? Zone pietonale pentru ce si pentru cine? Si tu promovezi transportul in comun cand toata lumea vrea distantare sociala?… Citeste mai departe
Doresc sa se faca un pasaj, o centura, bretele. M-am saturat de refacere, parcuri, remontari dale si borduri, re si re. Mai aruncam 10 mil euroi. Sper sa nu mai existe Boc dupa alegeri la Cluj!
La cum merge trendul, renunțăm tot mai mulți la mașini când vom alege sa ne deplasam în centrul Clujului. E normal ca mai nou edilii orașului, poate și cei ai județului, sa se preocupe sa ofere ceva, sa degreveze de mașini și aglomerația ce se creează în centru. E adevărat ca deja toți din familia mea, avem acum biciclete, unii chiar și trotinete, ne-am… Citeste mai departe
Un proiect excelent dar nu si util, ce se va intampla cu copii care trebuie dusi la gradinita pe Kogalniceanu, copii pot fii dusi doar de la 7.30 iar parintele trebuie sa ajunga la locul de munca pe ora 8, masina era singura alternativa sa ajungem la birou. Si copii din clasele pragatioare sunt dusi de parinte, unde vor parca, pornim cu o ora mai repede… Citeste mai departe
@Andrea: Daca ai putea ai lasa copilul si in banca direct din masina. Ia autobuzul, ori il lasi cu masina unde se poate cel mai apropiat si merge el de acolo, ori il duci pe jos, ori te duci la gradinita din cartier ca nu ai avea nevoie de masina sa il duci acolo. V-ati ajuns toti in ultimii ani si numai cu masina stiti sa circulati, parca inainte pe… Citeste mai departe
@Cetateanul: esti prost rau, in zona aia sunt vreo 3 scoli, si vreo 2 gradinite, pe langa ratuc unde iti cam poti lasa plodu de la clasa a 5-a sa mearga cu ratucu, mai sunt aia de clasa 0, 1-4, + aia de gradinita, nu e vb sa iti lasi plodu cu masina direct in banca, ...dar daca esti prost esti PSBTHLIM la un loc, asa a fost si o sa fie tot neamul tau...
Excelent proiectul !
Exact de asta e nevoie, intr-o tara in care se inmatriculeaza peste 1 milion de masini pe an si sunt mai multi candidati la examenul de permis auto decat la cel de bacalaureat tu faci proiecte pentru zone pietonale si "shared space".
Pentru ce ?! Ca sa dea bine pe hartie cand se lauda primarul cu realizarile lui ?!
Dar… Citeste mai departe
@Marius G.: pt ca ne-am saturat ca peste tot sa fie blocat de masini, nici un trotuar liber, nimic... mai lasati conservele si acasa si poate o lasam mai moale cu oeratiunea anti-conserva
@aaa: Ghinion, mașina e rege aici.
@aaa: Peste tot e plin de 'conserve' pentru ca nu exista parcari publice suficiente si sunt conserve pentru ca unu la mana asta isi permit romanii si doi la mana pentru ca e plin pe olx cu masini ieftine.
Intai sa se limiteze inmatricularile si eliberarea permiselor daca vor sa reduca nr. de masini.
Felicitările mele
Cei care au făcut proiectul nu sau gândit să pună nuste corpuri de iluminat demne de un centru istoric?
@Centru istoric: ....spuse marele arhitect in timp ce a baut o gura de apa.
Superb! Felicitarile mele!
Vad o poza cu str. Universitatii pietonala. Zic ca e excelent. Boc intelege ca e o tampenie sa inchizi centrul cand n-ai rute alternative? Intelege ca sunt oameni care au treaba si sunt obligati sa foloseasca masina? Asa e fain cu pietonale ca in vest doar ca aia au "Ring"...adica soselele alea care incercuiesc orasul...un fel de centuri (Boc...centuri!)… Citeste mai departe
@Mihai: Ii ok nu mai trebe sa conduci, mergi cu yahtul si trenul suspendat ca pana atunci SIGUR is gata navigatia pe Somes si trenul suspendat ce le-o promis acum 8 ani.
@Iosif: Aici nu suntem la Constanta, suntem la Cluj! Despre ce yaht vorbesti?
@Iosif: La cat esti de prost, tu te-ai asteptat sa-ti dea Boc si yaht sa te plimbi pe Somes in 2020... :))) Asa-i ca te vedeai conducandu-ti yahtul dat de Boc pe Somes, in 2020? ...
Postacul Iosif din autobuzul 9, acum la carma yahtului...!!! :))))
Sa-ti fie rusine, Emil Boc!!
Ma intreb ca prostu daca spatiile verzi intre blocuri,trotuarele,spatiile de joaca,parcarile,centurile,pasajele subterane si supraterane nu determina calitatea vietii intr-un oras ?Ca ieri am facut o ora din Apahida pina in Manastur ?!
@Postacul neutru: Centuri, largiri de strazi, parcari publice, etc. , nici macar in promisiunile minionului din primarie nu apar, deci e clar ca nici proiecte pe tema asta nu vor fi. Doar piste de biciclete si pietonale de kkt.
Crezi ca e mult 1 ora pe Apahida - Manastur ? Stai sa vezi cand incepe scoala, cand se revine la birouri pe program complet… Citeste mai departe
Metrou, pasaje rutiere, centuri va fac dupa ce gatam cu pietonalizarea, copacei, bancute, parculete si bineinteles Blocuri intre case.
Face Boc ce zice și ce spune face.
Încă 5 mandate ii asigur.
No moo , parcari subterane pauza , cum duc bitangul la Racovita ? Ei ei nenea Milu ! Urmeaza sa votam !!! DA DA !
Metrou? Muhahaha votați-mă fraierilor ca va fac ca la nufaru',defapt asa va place
@iemil :
dupa cum te exprimi esti un fel de Selly putzoi fara drept de vot
@Muhahaha: ai vrea tu sa fi Selly "sarakule"
e de apreciat ca se obtin fonduri europene
Iar pietonalizam sau refacem zone fara parcari subterane? Incredibil!
Si sub zona din fata Cinematografului Florin Piersic trebuia facuta parcare subterana de minim 3 etaje!
Si sub str. Kogalniceanu ar trebui la fel .
Vrei sa te extinzi pe turism dar nu ai unde parca o masina sau un autocar.
@Bogdan: in ce orase mari poti parca fix in centru? Ai polivalenta cu parcare, stadionul, horia demiam pt bus, turistul nu vine sa se dea jos din bus sub *****le lui matyas
@Ahile: Prostoiule, ba exact de asta vine turistiul, sa viziteze centrul orasului, eventual Gradina Botanica. Ia zi unde orpeste autocarul? La pu livalenta Tise? Crezi ca are de gand , turistul, sa mearga pe jos 4 km? Inca odata se vede proiectul si gandirea gaunoasa. Iar astia cu HORECA, acuma nu mai guitati? O sa ramaneti fara musterii, cat de rapid!… Citeste mai departe
VREAU CU MASINA!!!!!!!!
CE SA FACI PIETONALA SI VIN TROTINETE SI TERASE????? AIA NU E PIETONALA!!!
JOS EMIL BOC!
Sa-ti fie rusine, Emil Boc!!
Si mana grebla se facu, iar mai intra ceva bulioane la noi in caraman....Centura, inelul, bretele spre cartiere ce mai conteaza, important e sa facem totul smart.
@Kiat al Diferitului: Niste dovezi poti sa ne aduci aici, ca sa vorbim la obiect, ca asa oricine poate zice orice.
@RaDu: iesi afara din casa si vezi dovezile, retardatule. De fapt nici nu poti vedea dovezile fiindca nu exista. Poti vedea centura, tunel, pasaj, etc?
@Numa' zic: Vorbe de baba de la piata si injuraturi, eram sigur. Pareai cetatean serios dar acum inteleg ca nu esti de luat in seama.
Se vor smulge desigur cuburile din granit și se vor înlocui cu beton și ăla importat. Unde o sfârșește granitul?
https://clujulnou.blogspot.com/2019/11/tupeu-de-tupeu-boc-da-vina-pe-guvernul.html
randari peste planse peste desene.....realizari aprope de 0 pentru clujeni dar exrtaordinare pentru buzunarul finului Tise and CO
foarte bine, dar sub faceti o parcare pe vreo doua niveluri.
@bula: Dada,cu alt primar poate.
Fondurile europene is pentru prostii, ca sa rămânem săraci.
Sa fie fonduri europene pt fabrici care sa exporte, nu pt inchis străzi și pavat cu dale.
Green deal-ul e o prostie.
Iarasi DALE made in China si aduse la supra pret de prietenii piticului! Aia e, vara trebuie sa mori de canicula in centrului Clujului! Stai sa vezi cand s-or deschide birturi si pe straduta, pe pietonala!