Proiectul actual de la Tăietura Turcului, periculos pentru viața clujenilor. Pro Infrastructura: „E doar o problemă de timp până acolo vor muri oameni”


Specialiștii și organizațiile din infrastructură avertizează din nou asupra pericolelor proiectului avizat de Primăria Cluj-Napoca pentru pasajul de la Tăietura Turcului.

„Proiectul e util pentru clujeni și nu ne dorim blocarea lui, dar, în forma actuală, nu e doar ineficient, ci și periculos pentru viața clujenilor. Principalele probleme sunt: păstrarea trecerii la nivelul căii ferate pentru traficul pietonal și velo; lipsa soluțiilor pentru traficul din Tetarom, Gruia și ocolitoarea Baciu; lipsa viziunii în ce privește mobilitatea pe termen mediu și lung, în condițiile creșterii așteptate a nivelului urbanizării în zonă și a traficului feroviar”, explică deputatul clujean Viorel Băltărețu.

Soluția specialiștilor are costuri mai reduse, un timp de realizare mai scurt și un grad de disconfort mai scăzut pentru riverani, precizează civicii clujeni.

„E doar o problemă de timp până acolo vor muri oameni. Proiectarea cu bună știință a unei astfel de soluții e primitivă și criminală. S-au semnat certificatele de deces ale unor oameni. Subtraversarea ar fi intrat în bugetul inițial, dar e lipsă de viziune și lene. Cei de la butoane nu sunt prezenți, noi ne batem pentru oameni”, spune Ionuț Ciurea, Director executiv Pro Infrastructura.

În susținerea propriului proiect, reprezentanții constructorului au arătat că soluția lor se bazează pe studiul de fezabilitate pus la dispoziție de primărie, respectiv deciziile clientului, CFR.

„Conform studiului de fezabilitate, tot traficul trebuie urcat pe pasaj, așadar soluția avizată nu respectă tema de proiectare! În plus, pasajul ar trebui să fie și pentru pietoni, pietonii plătesc această lucrare. Soluția ar trebui să rezolve mobilitatea și peste 100 de ani. Studiul de fezabilitate reflectă o situație de moment; peste 30 de ani, zona va avea o altă dezvoltare urbană. Traficul feroviar național se va dubla, chiar tripla, deci trenul metropolitan va face ca bariera să fie mereu pusă, în timp ce majoritatea traficului va rămâne tot la nivel cu calea ferată. Avizul primăriei nu înseamnă că nu putem propune îmbunătățiri. Sper să retrageți propunerea transmisă spre avizare la CFR”, precizează Sorin Bota (ETER).

În oraș poate urma un haos total și din cauza suprapunerii proiectelor de anvergură.

„Trag un semnal de alarmă referitor la suprapunerea viitoare a tuturor proiectelor de infrastructură din Cluj: tren metropolitan, culoar de mobilitate nord, metrou, centură și pasajul de la Tăietura Turcului. Dacă nu le corelăm de la A la Z, va fi un haos total”, încheie Horia Nasra (Asociația Meta Urban). 

Comentarii Facebook