Propunere de acces rapid pe Autostrada Transilvania dinspre Făget. Ar ajuta Gilăul și Cluj-Napoca
În timp ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) promite un drum de legătură de la Tureni la Autostrada Transilvania, o investiție mult mai mică ar ajuta poate la fel de mult.
”Cu o cheltuială minimă, două bretele scurte, se rezolvă parțial o problemă foarte mare: accesul mai rapid la autostrada A3 din zona de Sud și Est a orașului și decongestionarea accesului dinspre Florești-Gilău.
Rampele pot fi construite rapid, terenul e propice, pretându-se la soluții simple, ieftine.
Sunt 18 km până în centrul Cluj-Napoca prin Ciurila-Sălicea-Făget și 36 km prin Gilău - Florești.
Soluția aceasta nu exclude mult-așteptata legătură între DN1 și A3 în zona Săndulești-Tureni, legătură care trebuia fcută deodată cu autostrada!”, a explicat fostul jurnalist Cristian Popa, cel a trasat și bretelele.
55 de milioane de euro costă drumul de legătură de la DN 1 la A3, prin Tureni
Consiliul Judeţean Cluj a emis în 2021 certificatul de urbanism în vederea obţinerii avizelor pentru proiectul de construire a drumului expres care va face conexiunea între Autostrada A3 - zona Turda şi drumul naţional DN1 - zona Mărtineşti-Tureni, investiţie estimată la 55,3 mil. euro şi finanţată, în principal, din fonduri europene nerambursabile.
Sectorul de drum propus, între localităţile Turda şi Mărtineşti, va avea o lungime estimată de 5,3 km şi va cuprinde două benzi de circulaţie pe un sens. Viitorul tronson de drum Turda-Mărtineşti este parte a drumului expres Turda-Halmeu (Someş Expres), proiect de infrastructură prevăzut în Master Planul General de Transport al României 2014-2030 şi prin intermediul căruia se va realiza conexiunea la Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T). Someş Expres va avea o lungime totală de peste 320 de km şi va interconecta cele mai importante municipii din zona de Nord-Vest a României: Cluj-Napoca, Bistriţa, Satu-Mare şi Baia-Mare.
29 Comentarii
Cluj-Napoca, campioana la proiecte de infrastructura...pe hartie. In realitate este cel mai dezastruos oras pe parte de infrastructura dintre orasele mari ale tarii...ca sa nu comparam cu Munchen sau Barcelona, vorba atomicului incompetent.
asa se blocheaza/distruge drumul prin faget/salicea/ciurila. Drumul ala nu e facut sa suporte prea mult trafic.
la voi toate sunt cu o sa fie, v-a fi, v-om face...etc...
@andi: va fi, vom face, învață limba română ungure, ca altfel te faci de cacao.
@andi: si voi ungurestii sunteti in favoarea rusilor, platiti sa va ucideti vecinii, plm de criminali
@Profesor: Io nu-i mai raspund demult acestui bozzgor limbric. N-ai cu cine. Un descreierat, cred ca e "scapat" de pe la Borsa sau de pe Marinescu. Sau are ceva gena de horthy, tot aia-i!
Din ciclul, hai să distrugem cu și mai mult trafic zona unde clujenii merg și ei la un picnic la sfârșit de săptămână. Spor la picnic, drumeții, mers cu bicicleta pe drumul unde se descarcă autostrada...
Mai bine s-ar face centura de sud a Florestiului cu acces rapid in drumul Sfantul Ioan. Astfel s-ar decongestiona puternic drumul principal. Daca s-ar putea si sa porneasca centura de sud din centrul Florestiului ar fi super pt Cluj, pentru circulatie.
sunt doar 600m ce ar trebui amenajati, cat poate sa coste
Acum 7-8 ani am vorbit exact de acest subiect cu cineva din Salicea. Ca ce bine ar fi sa fie o legătură cu autostrada lângă Ciurila. Și răspunsul a fost ca mai bine nu, ca după aia vor avea trafic prea mare pe lângă casele lor ca și asa ii deranjează când se fac în zona concursuri de raliu sau ciclism. Și au făcut presiune când s-a făcut proiectul… Citeste mai departe
Voi merge chiar mâine la primărie să le propun planul meu revoluționar. Clujul merită nu doar metrou, eu vin cu un proiect de autostradă suspendată. 86,17 km cu patru benzi pe sens, intri și ieși unde vrea sufletul tău. Doar 14, 51 mld.de euro, dar o facem prin PNRR.
Dute ba, unu care s o uitat pe harta și o tras 2 linii în paint.
Fără nici o experienta în domeniu, fără sa știe terenul sau ce e cu proprietățile alea.
Dar hai sa ne dam cu părerea
@georghe: In Austria o autostrada de 60 km are cam 10 iesiri, de exemplu Otztal - Innsbruck Est. Dar la noi desteptii ca tine vor maxim 3 iesiri, apoi se mira ca oamenii rateaza iesirea si se intorc pe contrasens.
ex jurnalistul probabil in solda loazelor Paunel si Bocacila si al infectei lingai din preajma lor. Anul trecut se lansa Semicentura ultra XY de la Aschileu spre Salaj. La inceputul anului de la Tureni spre A#. Acum baga bretele prin Salicea si Ciurila. Latraii astia atata vor, sa acopere incompetenta stabilor ce nu sunt in strae de o centura cu inele… Citeste mai departe
Se vede ca cine a propus asta nu a fost pe drumul respectiv. Pe langa faptul ca s-ar descarca traficul de pe autostrada direct prin sate, e deja putin surpat pe alocuri, si mai e si foarte ingust, este un pod unde e chiar o banda doar. Si este destul trafic si acum, toata lumea merge la padure si Baisoara pe acolo. Ca bonus drumul e circulat si de multi… Citeste mai departe
@Ioana: Poate ceva sefi stau in Faget sau Salicea si nu au vrut sa fie trafic prea mare prin zona lor, altfel se facea nodul de la Ciurila acum 12 ani. Latirea podului din valea Salicea-Ciurila nu costa asa mult, iar sub autostrada este deja pasaj spre Ciurila, asa ca si intersectia e ieftin de facut.
@csj: nu prea cred în scenaritele astea cu șefi proprietari de case în Ciurila, mai degrabă realitatea, cea descrisă de Ioana e și cea cu cel mai corecte explicații: e un drum mega virajat, care nu se pretează la un trafic mai intens decât cel local. Așa la pus cariocile pe o hârtie și fiu-meu se pricepe.
Legătura de la Tureni e imperios necesară,… Citeste mai departe
@Didi: Intre Floresti si Gilau au redesenat doar liniile, si automat au rezolvat blocajul din sensul giratoriu. Asa ca nu e nevoie sa gasesti explicatii cum ca ce destepti ar fi cei de la drumuri. Poate fi fix asa cum am zis, ca seful vrea pe acolo sau nu.
Daca toti nespecialistii fac propuneri, atunci propun si eu sa treaca autostrada prin fata blocului meu. Ma ocup eu de desene in Paint, astept finantare, proiect, studii sa le faca consiliul judetean
Pana deseara desenez si eu vreo 3 centuri
Acolo e nevoie de un nod, dar desenul e gresit. Nu are bretele de descarcare in ambele sensuri, e nevoie de 2 sensuri giratorii. Costuri mai mari, studii, exproprieri etc.
E usor sa dai din pix, faceti un project!
Daca se chinuie un pic, fostul jurnalist poate desena si nodul rutier de la Sandulesti. Iar daca citea presa, afla ca aceste noduri sunt deja in faza de elaborare SF: https://turdanews.net/s-a-desemnat-castigatorul-pentru-realizarea-nodurilor-rutiere-de-pe-a3-in-zona-noastra-vor-fi-la-ciurila-si-sandulesti/
@Calin: Lasa ironiile . Sa faca dracului
@Pavel: Nu pot sa iau in serios niste desene puerile.
@Calin: Puerile sunt si desenele si gandirea. Solutia e doar "pe jumatate", adica cu partea de urcare pe autostrada. Cum coboram de pe ea nu ne mai explica intelijentu'.
Drumul Cluj-Ciurila e un fel de poteca asfaltata. Nu e in stare sa preia trafic semnificativ. Dar betivilor le vin fel de fel de idei prin birturi.
Poteca asfaltata e descrierea perfecta!
le mai phuteti directia cu galagie, poluare locuitorilor din zona, autostrada aia trebuia sa treaca prin oras