Duminica 22 Decembrie

Propuneri de BUN SIMȚ pentru rezolvarea traficului din Florești

 

Un clujean a realizat o listă cu propuneri pentru rezolvarea problemelor de trafic din Florești. 

 

Leu Florin a analizat trecerile de pietoni, semafoarele, sensurile giratorii și transportul în comun, într-o postare pe o rețea de socializare.

 

Pentru ca e un subiect fierbinte, voi face o analiza a traficului din Floresti si modalitati de fludizare a lui.

 

Sensurile giratorii

 

Trebuie sa apreciez faptul ca s-a inceput in sfarsit amplasarea unui sens giratoriu in dreptul BMW, si a unui punct de intoarcere la Polus (alt subiect de dezbatere: punct de intoarcere vs giratoriu. Nu voi insista pe acest subiect. Consider ca e suficient). Totusi cred ca mai era nevoie de un sens giratoriu intre cel de la primarie si BMW din cauza distantei de 3 km intre ele (6km pentru un sofer care doreste sa efectueze o intoarcere). Doar 2 locuri ofera spatiu suficient pentru amplasarea lui: intersectia cu Cetatii si zona Oncos, cu un plus pentru al doilea datorita distantei fata de cele 2 sensuri existente.

 

Semafoarele

 

Se incearca de aproape 2 ani instalarea semafoarelor "inteligente" in ciuda impotrivirii CNADNR, si se pare ca pana la urma, pe principiul "cel mai destept cedeaza", s-a reusit obtinerea autorizatiei. Nu am inteles de la inceput ambitia administratiei locale de a instala semafoare pe un drum european, reprezentand intrarea/iesirea din al doilea cel mai mare oras din tara, si tranzitand cea mai mare comuna din tara. Fiecare acest semafor va reprezenta un blocaj, de data aceasta intentionat, in trafic.

 

Trecerile de pietoni

 

Amplasarea trecerilor de pietoni este defectuoasa, cauzand blocarea intersectiilor. Exemplul cel mai bun este cea de la intersectia Avram Iancu/Cetatii: cand un pieton traverseaza Avram Iancu, traficul este complet blocat. Mutarea trecerii de pietoni pe cealalta parte a intersectiei (spre primarie) ar permite, odata cu angajarea unui pieton in traversare, virajul la stanga pentru cei care vor sa intre de pe Avram Iancu pe Cetatii, si totodata celor de pe Cetatii virajul dreapta pe Avram Iancu, fara nevoia de a acorda prioritate. In plus, o distanta de 5 metri lasata intre coltul intersectiei si trecerea de pietoni ar permite virajul stanga de pe Cetatii si incadrarea pe Avram Iancu a cel putin 2 masini fara blocarea intersectiei.

 

Un alt exemplu sunt trecerile de pietoni de pe drumurile adiacente Avram Iancu. Toate sunt amplasate la coltul intersectiei, provocand blocarea acesteia in momentul in care pietonii se angajeaza in traversare odata cu masinile care vor sa intre de pe Avram Iancu. Totodata apare si o predispunere la accidente mai ales in cazul virajului stanga, soferii fiind atenti la acordarea de prioritate celor care vin din fata pe Avram Iancu. O mutare a acestor treceri de pietoni la 5 metri de coltul intersectiei ar rezolva aceste probleme.

 

Totusi, e greu de inteles de ce nu a luat nimeni in considerare amplasarea unor pasarele pietonale pe Avram Iancu, care sa permita desfiintarea trecerilor de pietoni 

 

si automat eliminarea unui blocaj important al traficului. Odata cu ele (si cu sensurile giratorii) dispare si nevoia de amplasare a semafoarelor "inteligente".

 

Transportul in comun

 

S-a reusit introducerea CTP si in Floresti, chiar suplimentarea liniilor si autobuzelor, mai ales la orele de varf. Din pacate statiile reprezinta un adevarat dop in trafic, datorita amplasarii lor. Nu inteleg de ce nu s-au creat alveole in zonele Oncos si Cetatii, locuri care permit acest lucru datorita spatiului generos existent.


Virajul la stanga

 

Dupa amplasarea sensurilor giratorii interzicerea virajului la stanga va fi o necesitate, atat de pe Avram Iancu, cat si de pe strazile adiacente. S-a incercat acest lucru prin amplasarea semnelor de circulatie "Obligatoriu la dreapta" dar, atat timp cat infrastructura nu permite, e greu de crezut ca cineva le va respecta. O solutie in acest sens ar fi adaugarea pe axul central al drumului a separatoarelor de sens care nu vor mai permite soferilor sa vireze stanga.

 

P.S. Postarea ii era destinata Dlui Primar dar pentru ca am fost blocat, as zice fara motiv, o pun aici, poate ajunge si la primarie prin intermediul vre-unui postac. 

 

Orice idei si propuneri, pro sau contra va rog sa le insirati la comentarii... poate ajung unde trebuie.

Comentarii Facebook