Propuneri de BUN SIMȚ pentru rezolvarea traficului din Florești
Un clujean a realizat o listă cu propuneri pentru rezolvarea problemelor de trafic din Florești.
Leu Florin a analizat trecerile de pietoni, semafoarele, sensurile giratorii și transportul în comun, într-o postare pe o rețea de socializare.
Pentru ca e un subiect fierbinte, voi face o analiza a traficului din Floresti si modalitati de fludizare a lui.
Sensurile giratorii
Trebuie sa apreciez faptul ca s-a inceput in sfarsit amplasarea unui sens giratoriu in dreptul BMW, si a unui punct de intoarcere la Polus (alt subiect de dezbatere: punct de intoarcere vs giratoriu. Nu voi insista pe acest subiect. Consider ca e suficient). Totusi cred ca mai era nevoie de un sens giratoriu intre cel de la primarie si BMW din cauza distantei de 3 km intre ele (6km pentru un sofer care doreste sa efectueze o intoarcere). Doar 2 locuri ofera spatiu suficient pentru amplasarea lui: intersectia cu Cetatii si zona Oncos, cu un plus pentru al doilea datorita distantei fata de cele 2 sensuri existente.
Semafoarele
Se incearca de aproape 2 ani instalarea semafoarelor "inteligente" in ciuda impotrivirii CNADNR, si se pare ca pana la urma, pe principiul "cel mai destept cedeaza", s-a reusit obtinerea autorizatiei. Nu am inteles de la inceput ambitia administratiei locale de a instala semafoare pe un drum european, reprezentand intrarea/iesirea din al doilea cel mai mare oras din tara, si tranzitand cea mai mare comuna din tara. Fiecare acest semafor va reprezenta un blocaj, de data aceasta intentionat, in trafic.
Trecerile de pietoni
Amplasarea trecerilor de pietoni este defectuoasa, cauzand blocarea intersectiilor. Exemplul cel mai bun este cea de la intersectia Avram Iancu/Cetatii: cand un pieton traverseaza Avram Iancu, traficul este complet blocat. Mutarea trecerii de pietoni pe cealalta parte a intersectiei (spre primarie) ar permite, odata cu angajarea unui pieton in traversare, virajul la stanga pentru cei care vor sa intre de pe Avram Iancu pe Cetatii, si totodata celor de pe Cetatii virajul dreapta pe Avram Iancu, fara nevoia de a acorda prioritate. In plus, o distanta de 5 metri lasata intre coltul intersectiei si trecerea de pietoni ar permite virajul stanga de pe Cetatii si incadrarea pe Avram Iancu a cel putin 2 masini fara blocarea intersectiei.
Un alt exemplu sunt trecerile de pietoni de pe drumurile adiacente Avram Iancu. Toate sunt amplasate la coltul intersectiei, provocand blocarea acesteia in momentul in care pietonii se angajeaza in traversare odata cu masinile care vor sa intre de pe Avram Iancu. Totodata apare si o predispunere la accidente mai ales in cazul virajului stanga, soferii fiind atenti la acordarea de prioritate celor care vin din fata pe Avram Iancu. O mutare a acestor treceri de pietoni la 5 metri de coltul intersectiei ar rezolva aceste probleme.
Totusi, e greu de inteles de ce nu a luat nimeni in considerare amplasarea unor pasarele pietonale pe Avram Iancu, care sa permita desfiintarea trecerilor de pietoni
si automat eliminarea unui blocaj important al traficului. Odata cu ele (si cu sensurile giratorii) dispare si nevoia de amplasare a semafoarelor "inteligente".
Transportul in comun
S-a reusit introducerea CTP si in Floresti, chiar suplimentarea liniilor si autobuzelor, mai ales la orele de varf. Din pacate statiile reprezinta un adevarat dop in trafic, datorita amplasarii lor. Nu inteleg de ce nu s-au creat alveole in zonele Oncos si Cetatii, locuri care permit acest lucru datorita spatiului generos existent.
Virajul la stanga
Dupa amplasarea sensurilor giratorii interzicerea virajului la stanga va fi o necesitate, atat de pe Avram Iancu, cat si de pe strazile adiacente. S-a incercat acest lucru prin amplasarea semnelor de circulatie "Obligatoriu la dreapta" dar, atat timp cat infrastructura nu permite, e greu de crezut ca cineva le va respecta. O solutie in acest sens ar fi adaugarea pe axul central al drumului a separatoarelor de sens care nu vor mai permite soferilor sa vireze stanga.
P.S. Postarea ii era destinata Dlui Primar dar pentru ca am fost blocat, as zice fara motiv, o pun aici, poate ajunge si la primarie prin intermediul vre-unui postac.
Orice idei si propuneri, pro sau contra va rog sa le insirati la comentarii... poate ajung unde trebuie.
13 Comentarii
In timpul scolii 2/3 din masinile din Floresti duc copiii la scoli, gradinite sau facultati in Cluj . Solutii : transport special cu autobuze pentru copii si construirea de scoli, gradinite in Floresti .
Marea solutie este insa metroul Gilau-Apahida
Ati putea trimite aceste propuneri direct la CNADNR. Se pare ca le lipsesc propunerile pentru traficul Cluj-Floresti.
Ar trebui insistat pentru rezolvarea acestei probleme, pentru ca de atata timp nu se face nimic si din pacate ceea ce se doreste asa cum bine ati precizat nu va rezolva problema.
Habar nu aveti cum se face politica locala in Europa. Clujul sa isi faca din veniturile proprii centura de ocolire, dar nu pentru Floresti. Daca locuitorii Florestiulei vor centura pe banii clijenilor trebuie sa se uneasca cu Clujul, asta va rezolva multe probleme azi si in viitor. La fel si cu celelate comune din jurul clujului. Prin tratative si… Citeste mai departe
ai foarte mare dreptate insa ne lipsesc politicienii locali cu viziune :((
nu stiu cine e domnul dar l-as vota la primaria florestiului.....cat se poate de logic si prgamatic. sper ca domnul Sulea sa fi citi acest articol si sa ii vina mintile in cap.....daca crede ca soferii o sa mearga atatia km doar ca sa faca stanga se inseala amarnic......PUNE MAI OMUL LUI DUMNEZEU UN SENS GIRATORIU SI ACOLO LA ONCOS !!!! AIA E INTERSECTIA… Citeste mai departe
Mai Florinut,vrei sa ajungi ceva mai sus sau sa te faci cunoscut ?Pai si un elev de clasa a -VIII-a venea exact cu aceleasi masuri..Le stim cu totii,de ce nu se face nimic,asta ar fi de analizat.Ce zici te bagi la explicatii ??
propunerile sunt bune, mai ales cele cu delimitarea benzilor pentru a opri viratul la stanga si cea cu trecerile de pietoni, din pacate sulea si oricine va fi primar nu va face aceste modificari din mai multe motive, si aici avem de la firme de casa care trebuie sa functioneze ceva timp in domeniul respectiv pentru ca sa nu se sesizeze DNA, nu ai cum… Citeste mai departe
Cici draga,ca poate esti femeie;dar de iesit in strada n-ai auzit ?Ca doar au trecut 25 de ani de la Revolutie.
Ce atatea sensuri si semafoare. Interzis la stanga si intoarcere la sensul giratoriu existent. Doar nu e capat de lume daca faci maxim 2-3 km in plus pana la sens si vi inapoi sa intri unde ai treaba. Daca se poate si o pasarela doua si se circula ca duminica la amiaz.
Aia care de la polus mergeau spre floresti dadeau o tura prin manastur sa urce pe pod si sa vina inapoi spre floresti. Aceasi treaba si cu intoarcere la sensul existent. Singura treaba e lenea soferilor ca la consum e nesemnificativ. Dar niste carnete luate in primele saptamani ar face ordine.
Incercati fa faceti DOUA centuri (una nu ajunge) care sa ocoleasca celebra comuna sa vedeti cum toate problemele se rezolva.
DOAR aceste 2 drumuri vor rezolva problema, altfel sunt bani investiti de-ampwlea.
O centura de la CORA la Gilau si alta din Manastur - Gilau (iesire din Floresti- RAR)
Cu cu asta basta !
pampam.
punctul pe i.
Semafoarele sincronizate vor determina si impune disciplina prin respectarea vitezei legale stabilita in zona (50 km/h) si vor face inutila depasirea acesteia. Depasirea vitezei sistemului unda-verde va conduce la prinderea culorii rosii in intersectia urmatoare deci oprire si timp pierdut.