Vineri 22 Noiembrie

PSD Cluj: Trei loturi din autostrada Sibiu-Orăştie au fost inaugurate. Ce urmează în 2014

 

Trei tronsoane din autostrada Sibiu - Orăștie, loturile I, II și IV, au fost inaugurate, după ce în luna mai a fost inaugurată autostrada Deva - Orăștie de 32.5 km.

 

Inaugurarea celor trei loturi este cu atât mai meritorie, în contextul achitării datoriilor de la Autostrada Transilvania realizate de guvernul Boc, în cuantum de 188 de milioane de lei, cât și a finalizării lucrărilor la Centura Vîlcele-Apahida, pentru aceasta alocându-se din fonduri guvernamentale 113 milioane lei”, a declarat Remus Lăpușan, președintele PSD Cluj.

 

Ce loturi de autostradă (aproximativ 88 km) s-au deschis circulației, joiȘ

 

- A1 Orăștie - Sebeș Vest (lot 1) - 24,11 km

- A1 Sebeș Vest - Cunta (lot 2) - 19,74 km

- A1 Saliște - Sibiu (lot 4) - 16,6 km

- A1 Lugoj - Deva (lot 1) - 17 km din 27,4 km

- A6 - Balint - Centura Lugoj - 11 km

 

Pentru anul 2014 guvernul Ponta va sprijini altă investiţie importantă pentru Cluj și Transilvania, autostrada Turda-Sebes de 70,2 km, în valoare de 550 milioane de euro, care va lega Transilvania prin coridorul 4 de Europa, cât și tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, care va fi finanţat integral de la bugetul de stat, în 2014 fiind alocați 55 milioane euro pentru această investiție.

 

Alte mari proiecte din Transilvania care vor fi sprijinite de guvernul Ponta și care vor fi finanţate cu prioritate din fonduri europene nerambursabile sau fonduri rambursabile sunt: tronsonul Câmpia 

Turzii - Târgu Mureş, Lugoj - Deva (tronsonul Dumbrava - Deva şi Lugoj - Dumbrava), Orăştie - Sibiu, Arad - Timişoara şi by-pass Arad, Nădlac - Arad şi Timişoara - Lugoj; construcţia variantei de ocolire a oraşelor Deva - Orăştie la standard de autostradă şi a variantei de ocolire a oraşului Sibiu (proiecte pentru care ordonatorul principal de credite este Secretariatul General al Guvernului); reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria (secţiunea Coslariu – Sighişoara şi Coslariu-Simeria), componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h şi reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria.

Comentarii Facebook