Radu Moisin a scăpat de emoții în dosarul tramvaielor MOV. Ce sentință a dat Tribunalul Cluj

 

Tribunalul Cluj a respins cererea firmei Astra Vagoane Arad de a se reîncepe urmărirea penală împotriva fostului primar interimar al Clujului, Radu Moisin.

 

Societatea din Arad a participat la licitaţia pentru achiziţia de tramvaie organizată de Primăria Cluj-Napoca, dar a pierdut din cauza preţului mai mare oferit decât cealaltă firmă participant, PESA Polonia.

 

Din această cauză, reprezentanţii firmei arădene au depus la DNA o plângere penală împotriva lui Radu Moisin şi a altor angajaţi din Primăria Cluj-Napoca, dar şi împotriva polonezilor de la PESA. Procurorul Ioan Irimie de la DNA Cluj a dispus neînceperea urmăririi penale împotriva celor implicaţi pentru motivul că faptele reclamate nu există. În urma unei contestaţii depuse de Astra Arad, procurorul şef al DNA Cluj a dispus redeschiderea anchetei cu privire la firma din Polonia şi continuarea cercetărilor sub aspectul infracţiunii de înşelăciune. Cu privire la Radu Moisin şi a celorlaţi angajaţi, procurorul şef al DNA Cluj a decis că soluţia de neîncepere a urmăririi penale este corectă.

 

Arădenii de la Astra nu s-au lăsat şi au atacat ordonanţa procurorului şef al DNA Cluj la Tribunalul Cluj. Ei au cerut ca judecătorii să dispună retrimiterea dosarului penal la DNA Cluj pentru continuarea cercetărilor şi începerea urmăririi penale împotriva lui Moisin. După două amânări de pronunţare, Tribunalul Cluj a dispus azi că să respingă cererea formulată de Astra Arad pe motiv că nu sunt suficiente indicii care să demonstreze vinovăţia angajaţilor Primăriei clujene.

 

Audiat la DNA Cluj, fostul primar interimar Radu Moisin, a declarat că preţul tramvaiului polonez a fost mult mai mic decât al celui românesc: ”Diferenţa de preţ era de 250.000 de lei fără TVA, ceea ce la o cantitate de 12 tramvaie înseamna o sumă de trei milioane de lei economie la bugetul local. De asemenea, fiind vorba despre o achiziţie intracomunitară conform normelor UE şi româneşti nu se plătea TVA, deci am mai economisit aproximativ 400.000 de euro/tramvai, deci 4,5 milioane de euro/12 tramvaie”.

 

Comisia de licitații din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a fost coordonată de viceprimarul de la acea dată, Laszlo Attila.

Comentarii Facebook