Raport BOMBĂ! Valori de trafic depășite cu 200 - 300% pe drumuri din Cluj-Napoca, Baciu, Gilău Florești
Situația traficului rutier în zona metropolitană Cluj a fost analizată în Planul de Amenajare a Teritoriului Județului Cluj (PATJ).
Zonele cu depășire a capacității de trafic din cadrul județului Cluj:
DN 1 – pe sectoarele: Turda - Tureni și Tureni – Cluj-Napoca – valorile traficului sunt depășite cu 100% față de clasa tehnică a drumului atât la nivelul anului 2020 cât și pentru prognoze (2025 și 2030), valorile fiind specifice unui drum de tip autostradă cu 2 benzi;
Cluj-Napoca – sectorul intravilan integral – valorile traficului sunt depășite cu 100% și 200% față de clasa tehnică a drumului atât la nivelul anului 2020 cât și pentru prognoze (2025 și 2030), valorile fiind specifice unui drum de tip autostradă cu 3 benzi; acest fapt reclamă soluții de scoatere a traficului de tranzit din oraș prin centuri ocolitoare metropolitane.
Cluj-Napoca – Florești – în 2015, valorile traficului depășeau cu 200% capacitatea drumului, iar începând cu 2020 valorile cresc cu 300% față de clasa tehnică a drumului actual, acest fapt reclamă soluționarea traficului de navetism dinspre și înspre municipiul Cluj-Napoca prin centuri ocolitoare și dezvoltarea transportului metropolitan prin completarea acestuia cu tramvai și benzi dedicate pentru transportul cu autobuzul.
Florești – Gilău – valorile traficului sunt depășite cu 100% față de clasa tehnică a drumului atât la nivelul anului 2020 cât și pentru prognoze (2025 și 2030), ceea ce reclamă finalizarea centurilor metropolitane și extinderea transportului public metropolitan în toate localitățile din inelul 1 al ZMCN.
DN 1C – pe sectoarele: Cluj-Napoca – sectorul intravilan integral (centru, cartier Mărăști, cartier Someșeni, până la zona aeroportului) – la nivelul anului 2020 cât și pentru prognoze (2025 și 2030) valorile traficului sunt depășite cu 200% față de clasa tehnică a drumului, valorile fiind specifice unui drum de tip autostradă cu 3 benzi; acest fapt reclamă soluții de scoatere a traficului de tranzit din oraș prin centuri ocolitoare metropolitane și completarea infrastructurii de transport public urban prin amenajarea unei linii de tramvai pe direcția est-vest (Jucu – Apahida – Cluj-Napoca – Florești – Gilău) Fundătura – Gherla – Nima – Dej – valorile traficului sunt depășite cu 100% față de clasa tehnică a drumului atât la nivelul anului 2020 cât și pentru prognoze (2025 și 2030), ceea ce reclamă construcția unui drum expres sau autostradă cu două benzi pe sectorul Cluj-Napoca – Dej. Tot în acest sens, se adaugă și necesitatea punerii în funcțiune a trenului metropolitan cu traseul Huedin – Cluj-Napoca – Gherla – Dej, și pe varianta Câmpia Turzii – Apahida – Gherla – Dej.
DN 1F – pe sectoarele: Cluj-Napoca (sectorul intravilan integral) – Baciu – Rădaia – la nivelul anului 2020 valorile traficului sunt depășite cu 100%, iar pentru prognoze (2025 și 2030) valorile traficului vor depăși cu 200% capacitatea tehnică actuală a drumului; în acest sens, pentru diminuarea acestor valori de trafic este necesară finalizarea segmentului de autostradă Nădășelu – Sânpaul – Zalău – Borș și construirea centurii metropolitane nordice a ZMCN (care să scoată direct o legătură din DN 1C în DN 1F, o posibilă rută fiind Borșa – Vultureni – Așchileu Mare – Așchileu Mic)
DN 17 – pe sectoarele Dej – Cuzdrioara – valorile traficului, în prezent și prognozate, depășesc cu 100% capacitatea drumului; acest fapt se va soluționa prin darea în exploatare fie a variantei de drum expres Cluj-Napoca – Dej – Bistrița, fie prin autostrada nordului Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava.
În cazul drumurilor județene, valori depășite ale traficului în prezent și prognozat se constată pe următoarele sectoare de drum: DJ 103G – sectorul Cluj-Napoca (intravilan – cartier Gheorgheni) – se întregistrează o depășire a valorilor cu 100% -se pot soluționa prin darea în expoatare a centurii metropolitane interne (Apahida – Cluj-Napoca – Florești – Gilău);
DJ 109A – sectoarele Cluj-Napoca (intravilan – străzile Maramureșului și Oașului) – care sunt exploatate ca variante de ocolire în prezent și care înregistrează depășiri ale valorilor traficului cu 200% și 300%, față de clasa tehnică a drumului.
Concluziile studiului:
Nici un centru urban din județul Cluj nu deține în prezent inele complete de centuri ocolitoare, dispunând doar de segmente funcționale. De asemenea, există și localități urbane care nu dispun deloc de segmente de centuri ocolitoare (Turda, Câmpia Turzii, Dej și Huedin). În cazul municipiilor Turda și Câmpia Turzii, odată cu darea în exploatare a tronsonului de autostradă A3, aceasta a preluat traficul de tranzit și funcția de centură ocolitoare. Cu toate acestea, pe plan local, la nivelul ambelor municipii tot traficul zonal traversează median intravilanele și generează poluare și congestii a traficului, Acest fapt, impune în continuare nevoia de a realiza drumuri de tip centură.
Funcția de centură ocolitoare a fost preluată partial de o serie de străzi periferice din incinta intravilanului, dar care nu sunt o soluție sustenabilă pe termen lung. De exemplu:
- În cazul municipiului Cluj-Napoca – str. Oașului, str. Maramureșului, str. Bucium, str. Primăverii, str. Izlazului, str. Frunzișului, Str. Observatorului, calea Turzii, și mai nou, prin modernizarea drumului Sf. Ioan, acesta s-a transformat în șosea de centură pentru traficul ușor;
- în cazul municipiului Turda – str. General Dragalina, Str. Ioan Rațiu;
- În cazul municipiului Dej, str. 1 Mai și str. Ion Pop Reteganul
- În cazul orașului Huedin. și al municipiului Câmpia Turzii nu există nici măcar străzi prevăzute cu rol de centuri ocolitoare, traseul drumurilor naționale și a traficului desfășurându-se prin centrul orașului.
30 Comentarii
Ce vedeti in poza articolului, este doar o frumoasa amintire, despre fluenta traficului clujean. De la BRD vor disparea niste benzi de circulatie, acolo va fi o piateta, in locul parcarii iar pe trotuarul din dreapta= o banda de mers, langa linia dedicata zona pietonala cu wifi din borduri si bancute, piste de role si trty, hai ca se poate, votati Boc!
@Pozarul din amintire: postac platit de boc din banii primariei
@jos mafia !: Nu vezi ca omul face misto ? Ma, unora ca tine tre sa le desenezi sa priceapa o poanta...
"Soluția ar fi un tramvai metropolitan." - Asta e cea mai buna gluma de pe site.
Poate Boc sa i-a credite pe 200 de ani si sa umple orasul cu tramvaie, autobuze si trolebuze, cata vreme masina personala ramane simbol al o****ntei in ochii cocalarilor si al faraoancelor strazile vor ramane pline.
Toti care se muta in suburbiile Clujului (Floresti,… Citeste mai departe
@Marius G.: “i-a”? ( a lua)
Ce droguri consumi de ești atât de prost?
@Tot io:
Ce ti-a luat atat sa dai comment, chiar imi faceam griji ca nu ma mai bagi in seama.
@Marius G.:
Votati Boc, sa GHETTO-izeze tot orasul, nu numa parti din el ca pana acum !
!!!!!!!!!!!!!!!!
De ”gainarul”din mocanime m-am lamurit,nu a facut UNU drum nou in plus fata de Ceausescu.Dar ma mir de Paunel.zis Tise-levigat,ca intra si el in categorie,a facut-o de oaie,cu amarita de centura a loc.Apahida(aeroport-iesire Apahida),a construit-o doar cu doua benzi.Evident total insuficiente,totusi Clujul este,ca nr.de locuitori al doilea in tara.P.S.Eu… Citeste mai departe
Depasiri de 200,300% inseamna un singur lucru (pentru tampitii de iobagi rumani care daca au ciordit si ei 1500 de euroi au dat fuguta sa-si cumpere o coaja): statul trebuie sa-l loveasca pe imputitul de rumsn la buzunar! Ai a doua coaja? Platesti impozit 1000% in plus! Vrei in centru? Taxa ca-n Milano de 500euro/luna! Vrei sa parchezi in centru? 15euro/ora… Citeste mai departe
@TotEu: Jegule, nu vreau in centru ca sa platesc taxa de centru, vreau centura ocolitoare. Face stapanul tau Boc? Exemplele pot continua, dar un jeg ca tine il va pupa pe Boc in fund si va gasi motive.
@TotEu: Esti un idiot , adunat de Boc acolo la el in ograda, e cineva tampit sa se dea cu masina prin CVentru?
@Logan: nu e nimeni tampit decat ma-ta cu.r.va!
orasul smart...cel mai curat aer :)))
Imbecili is cei care ne conduc? La ce iti trebuie un studiu sa ajungi la concluzia asta? Nu vad zi de zi cat de aglomerat e? MAFIA va fura banii si voi ii votati din nou si din nou !
@politicieni de *****: Geniule. In lumea civilizata cand ceri bani pentru un proiect se cere un studiu. daca nu il ai inseamna ca nu ai nevoie de bani. Dar n-ai tu cum stii asta dupa 4 clase
@dodo: wow, si in lumea civilizata e ca in romania, unde s-au facut sute de studii care au expirat si s-au furat sute de milioane de euro prin vrajeala asta? la cine mai vindeti gogosi ma jmecherasilor? poate ca esti chiar tu unul dintre beneficiarii banilor si atunci imi explic atitudinea ta :)) bine ma, lume civilizata. esti dastept :))
@dodo: e socant cati postaci sunt deja pe aici :)) cu cat plateste boculetz? tot 50 de lei sau da mai mult ca si la aia care imparteau minciuni prin posta? sau mai rau...direct din banii primariei.
Asa sunt toate drumurile tarii. Te miri de numarul mare de accidente? Nu. E normal. Cei care ar trebui sa ia masuri si nu iau sunt criminali si artrebui sa fie judecati pentru asta!
Ce povesti aiurea aveti, cum sa fie depasite valorile de trafic daca inca se dau autorizatii de constructie de blocuri? Cred ca sunteti derutati, nu?
Boc e pentru Cluj-Napoca exact ceea ce este PSD pentru Romania, trebuie sa fi inept sa votezi la fel si apoi sa te plangi ca nu se schimba nimic in bine
@a la cluj: esti ok ? Ti-ai facut testul covid ? Sau esti doar prost !
corruptie+incompetenta+comisioane+vinituri....iemil Boc sa traiasca ca-i caPU' LA tzara noastra
@dottore: Nu e ca si cum te obliga cineva sa ramai daca gasesti acest oras atat de insuportabil.
La Jibou au si gradina botanica pe gustul tau!
@ il gallo blu: Dec at sa ii tot trimiti afara din oras, mai bine ii spanzuri, lapidezi sau impusti. Cine cuteza sa se exprime altfel decat voi, constiinta, cinstea, urbanismul smart la glont!
@Calau: il gallo blu, Calau : moldovieni moldovieni su-jeti **** la clujeni