Remus Lăpușan, candidat PSD la Camera Deputaților: Drumul Expres Tureni - A3 va fi gata în patru luni. Guvernarea PSD a promis și livrează!

Clujul: Fief al PNL, dar PSD este „tatăl” marilor proiecte de infrastructură

Interviu cu Remus Lăpușan, candidatul PSD la Camera Deputaților

Remus Lăpușan, candidatul PSD la Camera Deputaților, discută despre lucrările masive de modernizare a Clujului, derulate cu fonduri europene și naționale. Proiectele de infrastructură așteptate de clujeni includ drumul expres Tureni - Autostrada Transilvania și electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Episcopia Bihor, ambele având potențialul de a schimba radical modul de circulație în zonă.

Cât de important este drumul expres de la Tureni (DN1) la Autostrada Transilvania?

Remus Lăpușan: Toți șoferii așteaptă acest drum, iar eu mă număr printre ei. Această legătură va elimina traficul greu din Cluj-Napoca și Turda. În special, va aduce beneficii pentru cei care vin dinspre Oradea, permițându-le să intre de la Gilău pe autostradă. Astfel, vor putea ajunge la Centura Vâlcele - Apahida și de acolo spre Est.

Este un proiect la care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a angajat, demonstrând că Guvernul PSD își respectă promisiunile. Deși cei de la PNL se laudă cu acest drum de aproximativ 10 ani, abia acum avem certitudinea că se va realiza.

Nu doar Clujul, ci și Turda va beneficia de această investiție. PSD contribuie la reducerea traficului greu din Turda, oferind șoferilor posibilitatea de a vira pe la Tureni și de a evita aglomerarea orașului. Primarul Cristian Matei poate mulțumi PSD pentru această investiție vitală.

Care este stadiul lucrărilor la Drumul Expres Tureni - Autostrada Transilvania (A3)?

Remus Lăpușan: Stadiul lucrărilor este de 58% și va fi finalizat în februarie 2025. Aceasta va îmbunătăți mobilitatea și siguranța rutieră în zonă. Drumul va avea o lungime de 5 km și o valoare a investiției de 562,6 milioane de lei. Legătura A3 - DN1 (Tureni) va reduce semnificativ aglomerația de pe drumurile județene, facilitând accesul spre Cluj-Napoca și principalele rute naționale. Aceasta va reduce timpul de deplasare cu până la 30 de minute în orele de vârf și va sprijini dezvoltarea economică a județului.

Care este situația Autostrăzii Transilvania și a drumului expres Cluj - Dej?

Remus Lăpușan: Pentru a deveni un nod rutier important, guvernul PSD a demarat serios lucrările. Este esențial să avem autostradă până la granița cu Ungaria și un drum expres de la Cluj la Dej, asigurând un tranzit similar marilor orașe europene.

În ceea ce privește Autostrada Brașov - Tg. Mureș - Cluj - Oradea, lucrările pe tronsonul Nădășelu-Mihăiești sunt avansate, cu un progres de 76,80%, urmând a fi finalizate în 2026. Această autostradă va conecta Clujul mai eficient de restul țării.

Pentru Drumul Expres Cluj - Dej, studiul de fezabilitate este în derulare. Guvernele anterioare au promis, dar nu au livrat. Am discutat cu ministrul Transporturilor despre acest proiect, iar lucrurile sunt pe drumul cel bun. Drumul va avea o lungime planificată de 75 km, reducând timpul de deplasare cu până la 40%. Acum, drumul Cluj-Napoca - Dej este cel mai periculos din județ. Drumul expres va aduce siguranță în trafic și va diminua problemele existente.

Care este stadiul lucrărilor la modernizarea liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor?

Remus Lăpușan: Ardealul are nevoie nu doar de drumuri, ci și de un sistem feroviar modern. Modernizarea acestui tronson va sprijini economia și va facilita transportul călătorilor. Viteza pe acest tronson va ajunge la 160 km/h, iar cu investițiile în garnituri moderne, călătorii vor beneficia de o experiență îmbunătățită.

Proiectul include lotul 1, de la Cluj-Napoca la Aghireșu, cu o lungime de 30,41 km și un grad de execuție de 14%. Termenul de finalizare este 2026, reducând timpul de călătorie și oferind o alternativă ecologică de transport.

De asemenea, Gara din Dej va fi modernizată cu fonduri europene, investiția ridicându-se la 31 de milioane de euro. Urmează și modernizarea tronsonului de la Coșlariu (Alba) la Cluj, cu o lungime de 105 km și o valoare de 801 milioane de euro, fonduri ce provin din Fondul de Coeziune.

Investiția va facilita transportul între regiunile de Centru și Nord-Est, contribuind la dezvoltarea socio-economică a zonelor traversate. 

Comentarii Facebook