Ritm lent la metroul Clujului: Doar 30 de piloți forați din 96 au fost montați până acum! Primarul Boc dă asigurări că totul este în grafic
Pericol de alunecări de teren la metroul Clujului! Doar o treime din piloții forați necesari au fost montați
La o lună când a fost anunțată necesitatea implementării de piloți forați la metroul Clujului din cauza unui deal care se prăbușește în zonă, primarul Clujului Emil Boc a oferit detalii despre stadiul lucrărilor de consolidare a terenului pentru metroul din Cluj, explicând că până în acest moment au fost montați 30 din cei 96 de piloți forați necesari pentru stabilizarea zonei din apropierea stației Teilor. Boc a subliniat că, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, mai exact din cauza ploilor din ultima perioadă, ritmul lucrărilor a fost încetinit, dar că acestea se află încă în graficul stabilit.
„Din cauza ploii s-au montat doar 30 de piloți forați, lucrările sunt, însă, conform graficului menționat. Antreprenorul precizează că unele etape pot fi recuperate. Aceste ploi au pus unele probleme legate de implementarea piloților forați, dar pot fi comprimate mai multe etape. Atunci când un deal se prăbușește, nu poți să continui lucrările până când nu stabilizezi”, a declarat Emil Boc, adăugând că, în ciuda întârzierilor cauzate de vreme, lucrările vor continua conform planului.
Primarul a explicat că măsurile de consolidare a terenului sunt necesare din cauza riscului de alunecare a unui deal din apropierea stației Teilor, iar stabilizarea zonei este vitală pentru siguranța întregului proiect. De asemenea, el a precizat că nu a fost prevăzut inițial acest risc de alunecare, dar pentru a preveni orice incident, s-au impus lucrări suplimentare de consolidare, ce includ montarea acestor piloți forați.
„Atunci când un deal se prăbușește, nu poți să continui lucrările până când nu stabilizezi. E nevoie de 90 de piloți forați. N-au fost prevăzuți inițial, dar acum se fac lucrări necesare și utile. Se fac acești piloți forați. Se lucrează în paralel și la proiectarea celorlalte stații, astfel încât TMB-urile, când vor intra în subteran, să poată avea drum continuu pentru realizarea și finalizarea proiectului”, a subliniat Boc.
În ceea ce privește posibilele întârzieri ale proiectului, primarul a explicat că nu poate oferi o dată fixă pentru momentul în care mașinile de foraj (cârtițele) vor intra în subteran, din cauza complexității lucrărilor și a factorilor imprevizibili. „Nu poți anunța o oră fixă, căci nu știi ce întâlnești în derularea proiectului. Antreprenorul va anunța data de implementare în teren”, a declarat edilul.
Necesitatea implementării celor 96 de pilți forați a fost anunțată de Emil Boc în urmă cu o lună, când a subliniat că lucrările de consolidare, care includ montarea piloților forați, sunt esențiale pentru a asigura stabilitatea zonei și pentru a preveni orice risc de alunecare a terenului care ar putea afecta siguranța metroului din Cluj. În paralel, se continuă proiectarea altor stații, astfel încât atunci când „cârtițele”- mașinile de foraj- vor intra în subteran, să existe un drum continuu pentru realizarea proiectului.
În ciuda dificultăților întâmpinate în ultima lună, autoritățile locale au asigurat că proiectul metroului din Cluj nu este în pericol, iar lucrările vor continua în perioada următoare pentru a respecta termenul de finalizare.
16 Comentarii
Ce ploi ?Este o secetă cruntă ,zăpadă nu a fost de unde sunt goale lacurile și rîurile
SECURISTAN : FURT SI DEVALIZARE!!!!
FINANTAREA PARTIDELOR DE LA BUGETUL PUBLIC SI A CAMPANIEI ELECTORALE REPREZINTA CRIMA IMPOTRIVA DEMOCRATIEI!!!
ALEGEREA PRIMARILOR DINTR-UN SINGUR TUR ESTE CRIMA IMPOTRIVA DEMOCRATIEI!!!
ANULAREA ALEGERILOR SI ATACAREA VITANTILOR SI A CANDIDATILOR REPREZINTA GENOCID IMPOTRIVA DEMOCRATIEI!!!!
A plouat f tare și din cauza asta se intarzaie, in luna martie și februarie , cele mai secetoase luni din ultimii 100 ani, nemulțumiților.
@Tupeu maxim: Pentru votantii sefului Utc e buna orice minciuna.
Pai dealul acum a apărut,nu a fost luat în calcul,metroul pompieristic și doreii ,va fi cool,câte neprevăzute vor mai apărea,vestigii,sare acolo unde nu se aștepta,alunecări,nici peste 20 de ani...
Vrajeli ieftine...peste 50 ani doar se va termina metroul, deodata cu Centura.
Cel ce deține terenul de deasupra piloților încă n-a obținut AC a blocurilor de în stația 2 . Abia i-au intrat banii pt fâșia despăgubită …să vedem dacă nu-i face și fundația blocurilor.
no baa vedeti ce proiectant are cloojul...pe booc...si ce constructori...turcaleti... deci sapam si vedem ce zice dealul...mama ta de prost ...pedagog consomolist soldovean din rachitele,...unde-i procuratura sa-i puna catusele impostorului si spagarului...
Trenul a plecat de mult… nu cred ca isi da seama
Asta nu e lucrare de metrou. E doar scormonit.
Cum se spune...foreza a murit la intrare!
Totul este in grafic(pardon in "trafic"). Daca se face: de ce se face, daca nu se face, de ce nu se face? Nu mai fiti carcotasi, important este ca s-a inceput. Orice lucru inceput are un final, chiar daca pe parcurs vor fi si pauze dese si lungi. Macar nepotii nostrii sa se poata mandrii, ca au metrou. Nu-i bai daca mai trec 50 de ani. Mincinosu mai… Citeste mai departe
@Helon Musk: Ca spitalul Bucium inceput imediat dupa Caritas.
@ : s-a luat o pauza. Da rabdati linistit, 'o sa se faca', este pe lista de gogonele de la urmatorele alegeri. Pe aceeasi lista somesul navigabil.
@ : ...si din spital , a ajuns Academie de muzica...sper ca din metrous sa nu ajunga ceva canal subteran...
Nici in 2050 nu va fi gata.
Cum nu? Au intrat cartitele in pamant in toamna! Asa ne zicea tovarasul sef Utc.