Ritm lent la metroul Clujului: Doar 30 de piloți forați din 96 au fost montați până acum! Primarul Boc dă asigurări că totul este în grafic

Pericol de alunecări de teren la metroul Clujului! Doar o treime din piloții forați necesari au fost montați

La o lună când a fost anunțată necesitatea implementării de piloți forați la metroul Clujului din cauza unui deal care se prăbușește în zonă, primarul Clujului Emil Boc a oferit detalii despre stadiul lucrărilor de consolidare a terenului pentru metroul din Cluj, explicând că până în acest moment au fost montați 30 din cei 96 de piloți forați necesari pentru stabilizarea zonei din apropierea stației Teilor. Boc a subliniat că, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, mai exact din cauza ploilor din ultima perioadă, ritmul lucrărilor a fost încetinit, dar că acestea se află încă în graficul stabilit.

„Din cauza ploii s-au montat doar 30 de piloți forați, lucrările sunt, însă, conform graficului menționat. Antreprenorul precizează că unele etape pot fi recuperate. Aceste ploi au pus unele probleme legate de implementarea piloților forați, dar pot fi comprimate mai multe etape. Atunci când un deal se prăbușește, nu poți să continui lucrările până când nu stabilizezi”, a declarat Emil Boc, adăugând că, în ciuda întârzierilor cauzate de vreme, lucrările vor continua conform planului.

Primarul a explicat că măsurile de consolidare a terenului sunt necesare din cauza riscului de alunecare a unui deal din apropierea stației Teilor, iar stabilizarea zonei este vitală pentru siguranța întregului proiect. De asemenea, el a precizat că nu a fost prevăzut inițial acest risc de alunecare, dar pentru a preveni orice incident, s-au impus lucrări suplimentare de consolidare, ce includ montarea acestor piloți forați.

„Atunci când un deal se prăbușește, nu poți să continui lucrările până când nu stabilizezi. E nevoie de 90 de piloți forați. N-au fost prevăzuți inițial, dar acum se fac lucrări necesare și utile. Se fac acești piloți forați. Se lucrează în paralel și la proiectarea celorlalte stații, astfel încât TMB-urile, când vor intra în subteran, să poată avea drum continuu pentru realizarea și finalizarea proiectului”, a subliniat Boc.

În ceea ce privește posibilele întârzieri ale proiectului, primarul a explicat că nu poate oferi o dată fixă pentru momentul în care mașinile de foraj (cârtițele) vor intra în subteran, din cauza complexității lucrărilor și a factorilor imprevizibili. „Nu poți anunța o oră fixă, căci nu știi ce întâlnești în derularea proiectului. Antreprenorul va anunța data de implementare în teren”, a declarat edilul.

Necesitatea implementării celor 96 de pilți forați a fost anunțată de Emil Boc în urmă cu o lună, când a subliniat că lucrările de consolidare, care includ montarea piloților forați, sunt esențiale pentru a asigura stabilitatea zonei și pentru a preveni orice risc de alunecare a terenului care ar putea afecta siguranța metroului din Cluj. În paralel, se continuă proiectarea altor stații, astfel încât atunci când „cârtițele”- mașinile de foraj- vor intra în subteran, să existe un drum continuu pentru realizarea proiectului.

În ciuda dificultăților întâmpinate în ultima lună, autoritățile locale au asigurat că proiectul metroului din Cluj nu este în pericol, iar lucrările vor continua în perioada următoare pentru a respecta termenul de finalizare.

Comentarii Facebook