S-a câștigat licitația pentru METROUL Clujului. Vești bune de viitor pentru șoferii din trafic
Primarul Emil Boc a venit cu vești foarte bune pentru șoferi, care își vor putea lăsa mașinile acasă și că circula cu metroul viitorului de la Cluj. S-a adjudecat un câștigător pentru studiul de prefezabilitate la metrou, adică primul pas mic pentru acest proiect de câteva miliarde de euro.
”Am semnat raportul procedurii pentru realizarea studiului de prefezabilitate la metrou și a studiului de fezabilitate la trenul metropolitan. Cu alte cuvinte, comisia de licitație mi-a făcut propunerea pentru raportul licitației, pe care l-am semnat, și am desemnat câștigătorul licitației care va realiza aceste studii.
Câștigător este SWS Engineering Spa (Italia și cu Systra (Franța) Metrans Engineering SRL. Oferta este 30,1 milioane de lei. Această firmă are experiență în felul următor: Sistra a realizat studiile tehnice de fezabilitate pentru obiectivul Toulouse Aerospace Express, linia trei de metrou din Toulouse, cu o lungime de 28 de kilometri, a realizat studiul de fezabilitate pentru sistemul rețelei de metrou din zona metropolitană din Tel Aviv, care presupune 140 de kilometri de metrou”, a declarat Emil Boc la o emisiune pe Facebook.
Din păcate, sunt cinci zile în care se pot face contestații. Boc spune că proiectul nu va fi blocat de o contestație, pentru că CNCD va trebui să dea un răspuns în 30 de zile, iar apoi, dacă se va da dreptate Primăriei, proiectul va putea demara, deși ar putea fi contestat în instanță.
Metroul va fi amenajat din Florești la IRA.
”Va urma semnarea acordului de asociere între Primăriile din Gilău, Florești, Baciu, Cluj-Napoca, Apahida, Jucu și Bonțida pentru realizarea trenului metropolitan și a metroului. Vor fi două componente. Pe infrastructura existentă va fi un tronson de 43 de km de la Nădășelu până la Bonțida ... (Moderator: Pe actuala cale ferată?) Da, pe actuala cale ferată! (Moderator: Reparată, mă gândesc!) Deja se modernizează... Și cu crearea unor stații noi în Baciu, Tetarom, în zona Mărăști, în Ira, la Aeroport, și se acolo să se asigure preluara cu transportul în comun a oamenilor și cu crearea în zonele de extensie a zonei Metropolitane de parcări pentru ca oamenii să își lase mașinile și să folosească trenul metropolitan.
În privința conectivității pe axa Vest - Est, de la Gilău până la podul IRA va fi metrou. În afara Clujului probabil metroul de suprafață, în interior metrou subteran. Prima etapă este din Florești, din centru, conectivitatea cu Spitalul Regional de Urgență, cu centrul comercial... (Moderator: Care spital regional de urgență? Boc: Care se va face, e prevăzut, noi asigurăm conectivitatea) intrarea în Cluj-Napoca, stații și te duci până la podul Ira, de unde te poți conecta la calea ferată și să iei trenul metropolitan mai departe. Conectivitatea dintre Gilău și Florești este etapa a doua. În prima etapă se va asigura o conectivitate cu autobuzul din Gilău și până la Florești și tot din Gilău vei avea posibilitatea de a avea o conectivitate până la Nădășelu pentru a ajunge la trenul metropolitan și oamenii să poată utiliza fie calea ferată, fie metroul ca mobilitate. Este un proiect pe care îl avem gata pregătit să apăsăm butoanele pentru asociere și studiul de prefezabilitate la metrou și de fezabilitate la tren. (Moderator: Când credeți că ar putea fi gata?) O parte din bani ar putea veni din fonduri europene din actualul exercițiu financiar, până în 2023. Din actualul exercițiu financiar vom putea finanța partea de tren metropolitan, din următorul exercițiu financiar, 2020 - 2024, parte de metrou. Nu în totalitate pentru că este un proiect mai mare de un miliard de euro. Vom asigura finanțare inclusiv privată, inclusiv din fonduri europene, inclusiv dintr-un parteneriat public-privat, inclusiv dintr-un credit, deci un pachet financiar care să aibă forță și să dea sustenabilitate proiectului”, a spus primarul Emil Boc, la Napoca FM.
40 Comentarii
De ce o licitatie trebuie sa "se castige"?
Doar exista clar o identitate a castigatirului.
In consecinta, corect este: A FOST (ESTE) CASTIGATA (Sau, A CASTIGAT-O "X")
Mai invatati limba romana, aveti toata viata inaninte pentru asa ceva.
Cind se va face ?In ce secol ?
POPOR NECIOPLIT !
@Calin: te referi la clujenii tai, bineinteles!
Avem cel mai bun Primar din lume. Dar pe unde circula ca io nu vad statile de metrou si altele?
Acum pricep de ce po****tia cu risc" circula fara abomanemt pe masinile CTP-lui, asteapta metroul! Ar fi pacat sa faci abonament lunar pe doua linii si sa te trezesti peste 10 -15 zile ca ai metrou.
@Alex: 15 zile......ce PROST esti........!!!!!!!!!
@Alex: Ii mananca plosnitele pe clujenii nespalati si ei vor metrou. E tare de tot!
@ha ha!: Cu siguranta esti mai nespalat in comparatie cu ei.
noh ammu aheia cu circei in rît si blujii rupț intri craci cie mai zîciți? că numa unui don profiezor die univerzităț care a pliementa metro di ahela ca la Los vegas si Neuiorc șî stațîie si pie mehedinț șî la IRA la Piațu ca bine a fi ca așe îi
Sper sa nu se ceara bani bucurestenilor care produb jumatate din banii tarii dar ei nici macar nu au o sosea de centura. Toate guvernele au aruncat banii lor pe autostrazile din ardeal. Iar Moldova si sudul industrializat al tarii au fost permanent trecute la spate. Rusine PSD!
@bucurestean la origini: Nivelul tau de prostie e deosebit. Banii din tara sunt virati in Bucuresti daca nu stiai. Toate firmele mari sunt obligate sa aiba sediu socila sau filiala platitoare de impozite in Bucuresti, chiar daca isi desfasoara activitatea in tara. Te rog nu mai confunda Ardealul cu mizeria din restul tarii
@Ardei: Cat fac toti puturosii din Transilvania plus ceilalti din Banat si tot nu egaleaza Capitala plus Ilfovul. Tot neinstruit si incult ai ramas ardelene! Pune mana pe carte!
@bucurestean la origini: sa stii ca nu ai o parere po****ra, dar e adevarat. La cluj suntem pe sate... orasu pulii e cluju...
Multe felicitări domule primar Emil Boc. Va votăm și în 2050, va votăm cu neamul, ca să moară de necaz, alexa și buzoianu.
Inca exista in Cluj cetateni care nu pot folosi canalizarea deorece nu s-au construit statii de repompare,dar visam la gauri mari in pamant prin care sa circule metroul.As fi curios daca cineva a "studiat"incarcarea mijloacelor de transport in comun,adica astea circula goale la suprafata dar vrem sa bagam lumea sa circule in subsol.Sau avem linie ferata… Citeste mai departe
@nic: ce are canalizarea cu tunelul metroului?
@Munchen: Ciocoflendere, stai in Munchenul tau ca aci la Cluj se da drumul la teleportare. Apoi sa stii ca va trebe viza sa veniti aici si domnu Boc o sa analizeze daca va implementeaza viza, ca ni destul cu viniturile nostre. No marsh acasa la Munchen!
Mno, puhlime, ca SE FACE !!!
Ne zici si noua ce fumezi?
@hopaa
@Kyro: ei, a facut si el "hopaa", ca proasta in ****. E postac de-al mocanasului, se recunosc usor astia dupa calitatea prestatitei si botul maro.
In sfarsit incep sapaturile la metrou. Multi erau sceptici, ca nu se poate, ca e prea scump. Domnul Boc ne-a demonstrat ca se poate. Cu implicare, perseverenta si o viziune realista asupra viitorului acestei urbe, metroul clujean prinde contur. Il felicit pe domnul Boc ca a crezut in acest proiect si a luptat pentru ca el sa devina realitate.
@hopaa: tu si esti lucid la cap? Acu fac studiu de pre fezabilitate si apoi fezabilitate daca or ajunge. Dupa cum spune si numele or sa vada daca e fezabil ori ba...
Bani aruncați pe geam de pe Moților nr. 1-3. Gem sertarele mocănașului de studii de prefeza/feza/ante și post feza pentru proiecte care nu s-au mai realizat. La fel va fi și cu metroul. De fapt sunt banii Dvs. dați cui trebuia. Asta se încadrează la fapte de corupție.
O p.ula,bani aruncati degeaba! De ce nu se lucreaza cu japonezii ne-am saturat de trantorii din UE au mancat multi bani de pe urma autostrazilor ne existente.
@BOC-POC: inye6resantu sunteti voi unii dintre romani!!
Pana acum toata lumea s-a plins ca nu se poate circula in Cluj ca e aglomeratie, acum cand se cauta solutii ptr a evita acest lucru iarasi criticati ca sunt bani aruncati . Voi in afara de critica mai puteti face ceva? De ex sa puneti gunoiul in tomberoane nu langa, sa nu murdariti strazile… Citeste mai departe
@Maria: Tu esti Boc sau acoperire? Sau ai prins un post la primarie multumita lui?
Altfel nu ai cum sa crezi basmele astea...
Pentru centura de 10 ani tot face studii... Sa nu mai vorbim ca in Cluju lui Boc/Tise/Diferit ai nevoie de 11 luni sa vopsesti si asfaltezi un pod...
@Maria: esti proasta la care i se fura chilotii in mers si nu observa
Boc ce promite se tine de cuvânt iar ceea ce promite, face. Un bun gospodar , vizionar cu o echipa pe măsura, fantastica.Macar 6 mandate de primar de ar mai prinde și Clujul va fi fără cusur.
Sa ma lamureasca cineva,studiul de prefezabilitater este inainte sau dupa studiul de fezabilitate ?Multumesc anticipat.
@Postacul neutru: Studiul de prefezabilitate este inainte de studiul de fezabilitate.
Studiul de prefezabilitate este practic o bugetare a intregului proiect, dupa care urmeaza studiul de fezabilitate care contine intregul proiect tehnic (studii topografice, sapaturi, mijoacele de transport, revizii, manopera etc) devize de lucrari si valoarea finala… Citeste mai departe
@El: Imi pare rau ca nu te-ai prins ca intrebarea acelui "postac neutru" este la misto. Un postac imputit, jegos si cretin !
@El: oops! de cand contine studiul de fezabiltate si proiectul de executie? aflam lucruri noi :)))
Pacat ca Boc nu va mai fi primar sa vada. Cu idiotu asta nici in 30 de ani nu o sa se intample. Renovarea unui pod dureaza ani de zile cu Boc. Mai nou parca a inebunit omul... Saracul... se crede ceva primar genial dar e doar un papagal care viseaza pe banii nostri. Jos cu el ca fura curent
"pentru șoferi, care își vor putea lăsa mașinile acasă și că circula cu metroul viitorului de la Cluj."
soferii din ziua de azi o sa fie pensionari pe vremea cand metroul viitorului de la Cluj va fi gata
@Asd: Esti optimist :))))
Cine a pus titlul ala la articol?
Nu de alta dar vrem sa stim ce fumeaza... Un studiu nu este egal cu proiect sau inceperea constructiei
Daca se misca ca si la centura, cu metro o sa se dea poate stra-stra-nepoti nostri in 2100