S-a semnat contractul pentru lucrările de modernizare la malurile Someșului. Boc: „Unul dintre cele mai ample proiecte de revitalizare urbană” - FOTO
Primarul Clujului, Emil Boc, anunţă că a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor care vor revitaliza lunca Someșului. Vor fi executate lucrări de modernizarea și extinderea infrastructurii pietonale și ciclistice pe malurile râului.
„Am semnat contractul pentru execuția lucrărilor din cadrul obiectivului de investiții „Revitalizarea culoarului de mobilitate nemotorizată aferent Someșului. Modernizarea și extinderea infrastructurii pietonale și ciclistice pe malurile râului – zona I Lunca Someșului Mic”. Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020.
Modernizarea malurilor Someșului, unul dintre cele mai ample proiecte ale Primăriei
Modernizarea malurilor Someșului reprezintă unul dintre cele mai ample proiecte de revitalizare urbană derulate de Primăria municipiului Cluj-Napoca și are la bază conceptul „reîntoarcerea orașului cu fața la râu”.
Prin proiect se urmărește transformarea zonelor adiacente râului în spații publice de calitate, astfel încât Someșul să devină un punct central în viața orașului. Realizat de către firma spaniolă Practica, proiectul a câștigat concursul internațional de soluții organizat de Primăria municipiului Cluj-Napoca în parteneriat cu Ordinul Arhitecților din România. Împreună cu revitalizarea platoului Sălii Sporturilor „Horia Demian” și reabilitarea zonei Parcului Feroviarilor, acest proiect contribuie la crearea unui culoar de mobilitate de-a lungul malurilor Someșului.
Lucrările vor fi împărțite pe tronsoane
Obiectivul de investiții se întinde pe o suprafață de aproximativ 146.500 mp și cuprinde malurile intravilane ale Someșului în zona străzilor Paul Ioan, 1 Decembrie 1918, Plopilor, Gavril Muzicescu, Sigismund Toduță, Splaiul Independenței, Mamaia, Dragalina, precum și în zona adiacentă parcurilor Rozelor și Iuliu Hațieganu.
Execuția lucrărilor va fi realizată secvențial, pe tronsoane succesive, de la vest spre est, pe cele două maluri, astfel:
- Tronsonul 1: Strada Donath – strada Mirăslău
- Tronsonul 2: Strada Mirăslău – strada Petuniei
- Tronsonul 3: Strada Petuniei – Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian”
- Tronsonul 4: Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian” – Podul Garibaldi
- Tronsonul 5: Strada Muzicescu, Strada 1 Decembrie 1918
- Tronsonul 6: Zona Hotel Napoca, Strada Mamaia
- Tronsonul 7: Strada Dragalina, Zona Camerei de Comerț și Industrie
Proiectul vizează crearea unei ample zone de tip shared-space prin extinderea și modernizarea rețelei de alei pietonale și velo precum și a spațiilor publice aferente:
- realizarea unui pod pietonal în zona Parcul Rozelor – Grigorescu;
- creșterea suprafeței de zone verzi;
- plantări arbori;
- dotări de agrement;
- locuri de joacă pentru copii;
- mobilier urban modern;
- iluminat public inteligent;
- rețele Wi-Fi;
- stații de încărcare biciclete, trotinete, autovehicule electrice și hibrid.
Câştigătorul licitației este Asocierea ACI Cluj (lider) - SOCOT SA - Simacek Facility Services. Valoarea lucrărilor este de 95.686.035,58 lei (fără TVA), iar durata de execuţie este de 19 luni", a anunţat Emil Boc.
20 Comentarii
Toată afacerea e o mânărie clasic românească cu fonduri europene. Cum sa distrugi atâta spatiu verde și să pui beton in loc. Cine a cerut aceste "îmbunătățiri" și "modernizări"? Deja băieții au intrat cu excavatoarele și s-au pus pe distrus tot ce era deja folositor in parc: bănci, locul de joaca pentru copii, aparatele de fitness in aer liber, terenul… Citeste mai departe
Niste incompetenti astia de la Fonduri Europene , chiar nu verifica unde se duc banii? Horor Taietura Turcului, strazi neasfaltate, fara canalizare, vidaja blochgeaza ore intregi ulitele, in cartiere masini parcate pe toate trotuarele, circulatie ambuteiata peste tot, mizerie, haos. Fonduri-funduri s-au dat si in centru, Blaga, Hossu, doar sa schimbe… Citeste mai departe
@Fonduri euro?: ce ati votat aia aveti prostilor, saracilor...
sa curga betoanele, radeti tot, sectari mafioti blestemati!
asa, tati, paralizeaza tot clujul si rade si ultimele zone cu vegetatie din oras, dupa care poti sa betonezi si ce a mai ramas din hoia si faget, sa stim o socoteala
si cine face lucrarirle. amicii care lucreaza de cateva luni carpacirea a cel mult 50 de metri pe borhanici? aia care au avut nevoie de doi ani sa refaca podul traian? sau aia care au pus dalele pe platoul de la nemaivazuta polivalenta, care nici acum nu sunt fixate bine si au inceput sa faca valuri?
Arata bine asa cu beton si dale. Iarba, copacii, etc sunt niste porcarii care trebuie eliminate dintr-un oras smart Si pe urma smartoii se plang ca la orice ploaie sunt inundatii.
@ : precum și rampele pentru cărucioare:
https://clujulnou.blogspot.com/2021/09/vai-ce-rau-e-sa-fi-prost-rampa-pentru.html
Daca este adevarat si va fi realizat jos palaria dar totusi ma asteptam sa spuna ca se apuca de podul de pe Portelanului.
rețele Wi-Fi, adică cancer la pachet cu plimbarea. Mare dobitoc e mocănașul.
@ : Auzi ma ciobanule, dute inapoi la coasa in sat de unde ai venit, lasa tehnologia sa evolueze. Inapoi in barlog.
N-ar fi rau daca-r fi si adevarat, nu doar un proiect bunicel abandonat in fasa. Desigur, bine ar fi daca s-ar utiliza cat mai putin beton in acest proiect cum a mentionat si " ttt ". Sincer, avem nevoie de un culoarul velo. Pacat ca se va opri la Camera de Comert.
@Tit: Mersi, desi sincer n-am incredere in Boc. A distrus Piata Universitatii si Eroilor cu betonul si dalele alea. Promenada betonata ce a dus la taierea de copaci si distrugerea de spatiu verde fix din centrul Clujui, doar ca sa inchirieze spatiul la birturile din zona si sa ii zica terasa :(
@ttt: e unirii, nu universitatii
De cand trebuia sa fie gata?
Iara beto si dale. Ho bre, tarane venit la oras, lasa iarba si pune pietris acolo. Betoneaza doar pista de bicle si gata. Ca altfel la vara o sa fie acolo 40 de grade la soare ca si in Centru', unde efectiv mori de caldura!
BOC PRIMAR 1000 ANIIII!!!!!!!!!!
Cate locuri de parcare vor mai disparea?
@Vali: