Sabin Sărmaș propune „Centura de Salvare”: 10 soluții pentru fluidizarea traficului auto din Cluj(P)
Sabin Sărmaș, candidat independent pentru Primăria Cluj-Napoca, oferă zece solții pentru decongestionarea traficului auto din oraș, reunite în programul său „Centura de Salvare”.
„Centura de salvare” constă într-o serie de conexiuni rutiere și legături între arterele principale are Clujului, identificate și propuse de clujenii oamenii pe care Sabin Sărmaș i-a întâlnit în timpul consultărilor sale prin cartierele orașului, și care au fost validate ulterior de specialiști în domeniu, ingineri și urbaniști. Cele zece soluții propuse de Sărmaș reprezintă o alternativă rapidă de fluidizare a traficului în toate cartierele orașului până la finalizarea Centurii Metropolitane, un proiect vital pentru Cluj, pe care actuala administrație nu poate să îl gestioneze.
„Sunt perspective negre, inclusiv de a pierde finanțarea Centurii prin Programul Operațional Transport pentru tronsonul 2, în condițiile în care licitația pentru aceasta a fost anulată pentru a doua oară de Primărie, iar dacă singurul ofertant va decide să meargă în instanță, probabilitatea de a avea semnarea contractului anul viitor crește și vine cu o serie de riscuri. Proiectul este unul foarte important pentru orașul nostru, iar clujenii îl doresc cu prioritate. De aceea este foarte important să venim cu soluții, iar eu am încercat să fac o «centură de salvare » ca să deblocăm situația până la finalizarea centurii metropolitane. Unele soluții au venit de la oameni, iar apoi au fost validate de specialiști. Sunt lucruri simple care dau o gură de oxigen Clujului”, spune Sabin Sărmaș, candidatul “clujenilor invizibil”.
Cele zece proiecte din “Centura de Salvare” pot fi puse în operă mult mai repede decât Centura Metropolitană, explică Sabin Sărmaș, adăugând că pentru implementarea acestora ar trebui folosit modelul confirmat și implementat cu succes de Oradea. „Mai întâi se fac rapid documentațiile apoi se caută sursele de finanțare. Sunt circa opt kilometri de străzi. Proiecte mici, nu faraonice, care se pot face acum, până la Centura Metropolitană. Vin la Primărie și le fac pe amândouă. Dacă nu le-aș putea face, mi-aș da demisia.”
1.Calea Turzii - Bună Ziua
Conectarea sensului giratoriu de la intersecția Calea Turzii cu str. Făgetului, cu sensul giratoriu de la intersecţia str. Bună Ziua cu str. Trifoiului. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 1.700 m. Se crează o alternativă pentru toți cei care stau în trafic pe Calea Turzii şi pe str. Bună Ziua. Există constant blocaje pe Calea Turzii la intersecţia cu Bună Ziua, pe ambele străzi şi în funcţie de ore pe ambele sensuri, blocaje ce vor fi diminuate sau eliminate prin crearea acestei noi legături
2.Eugen lonesco - Calea Turzii
Conectarea străzii Eugen Ionesco de la intersecție cu George Bacovia cu sensul giratoriu de la intersecţia Calea Turzii cu Bună Ziua. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 400 m. Se descongestionează strada Eugen Ionesco și Calea Turzii.
3.Alternativă Frunzișului
Asigurarea unei alternative de conectare a cartierelor Mănăștur și Zorilor. Va conecta Strada Gheorghe Dima de la intersecţia cu Louis Pasteur, cu str. Szenczi Molnár Albert. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 600 m. Se elimină astfel congestiile frecvente si severe de pe strada Frunzișului.
4.Conexiune Borhanci - Sopor
Pe lângă crearea sensului giratoriu de la intersecţia Str. Constantin Brâncuşi cu Str. Borhanciului şi lărgirea la patru benzi a celei din urmă, se va crea o alternativă de conectare a cartierelor Borhanci și Sopor printr-o legătură între Strada Borhanciului din zona TCI Social Club, spre strada Alexandru Vaida Voievod şi finalizată la intersecţia dintre str. Soporului cu strada Smaranda Brǎescu. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 2.000 m.
5.Conexiune între cartierele Europa şi Mănăștur
Alternativa va conecta str. Frunzişului cu str. Eugen Ionesco, respectiv str. Câmpului. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 1500 m.
6.Crearea unei rute alternative între cartierul Mănăștur și comuna Floreşti
Crearea unei alternative la DN1 pentru interconectarea cartierului Mănăștur, şi implicit a oraşului Cluj-Napoca, cu comuna Florești prin conectarea Drumului Sfântul Ion cu strada Valea Gârbăului din comuna Floreşti. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 230 m. În plus se va realiza un sens giratoriu în zona depoului de tramvaie.
7.Crearea unei rute alternative între cartierul Gruia şi comuna Baciu
Crearea unei alternative la Calea Baciului / strada Tudor Vladimirescu pentru interconectarea cartierelor Gruia şi Dâmbul Rotund și implicit a oraşului Cluj-Napoca, cu comuna Baciu. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 650 m. Se va descongestiona astfel traficul și se vor elimina blocajele de la Tăietura Turcului, strada Romulus Vuia și strada Corneliu Coposu.
8.Sens giratoiu şi extinderea parţială la 4 benzi integrale a Căii Baciului
Crearea unui sens giratoriu pe Calea Baciului la intersecția cu Valea Seacă/drumul spre Popeşti şi extinderea drumului prin crearea de noi benzi de circulaţie.
9.Noi rute între cartierele Iris și Bulgaria
Crearea unei rute alternative între Cartierul Iris şi Bulgaria prin construirea unui pod peste Someşul Mic, respectiv crearea unui nou drum între strada Nădăşel şi strada Fabricii, cu trecere prin Strada Septimiu Severus.
10.Culoare de mobilitate continuă pe strada Răsăritului
Asigurarea unui culoar de mobilitate continua pe strada Răsăritului de la intersecția cu strada Fabricii până la Piața Agroalimentară IRA. Lungime traseu: 750 m. Traseul oferă o rută secundară pentru strada Aurel Vlaicu sau alternativă la strada Câmpul Pâinii.
Acest articol este unul publicitar al candidatului independent Sabin Sărmaș, oferit în cadrul campaniei electorale pentru alegerile locale din 9 iunie 2024. Cod Mandatar CMF: 24240078
10 Comentarii
Asta macar are un program,un proiect , Boc in afara metroului ,centurii metropolitane ,al aquaparkului,al Somesului navigabil ce are?
Pana la toamna cel putin, PSD-ul este inca la putere si deja blocheaza proiectele, dar fondurile locale permit sa se faca rapid ce propune el aici.
In schimb il avem pe Baltaretu, un aiurit ce da din gura fara noima, si vrea sa ne faca parcari la marginea orasului, ca dupa ce stam in trafic cu zecile de minute, sa mai asteptam si autobuzul… Citeste mai departe
asee ba gaozarule sarmas ...pina mai ieri mancai la masa cu pcrfsn psdpnl acuma te dai mare indpendent si rezolvator de probleme..ia omul o carioca si cu manuta lui de specialist trage niste linii tremurande pe un plan urbanistic depasit..si gata s-a rezolvat problema traficului in clooj napoca...mars baaa...numele de sarmas vine de la sarman sau de… Citeste mai departe
@soc: Mergi mă la culcare! Ție ți-ar trebui interzis votul, loază!
Uite așa un prostan ca tine merge la vot, un analfat funcțional ce ești.
@soc: Multă minte îți trebuie, găozarule! Da așe prostalău nu am văzut. Mă ruptu-le în co@ur, tu le cam știi pe toate. Nu mai comenta ca prostu ' că te faci de tătă minunea.
@Alina: Astia is paduchii care se activeaza inainte de alegeri. Arunca noroi si zoaie in oricine e oponent Boc. Mizerii umane, inculte si scarboase. Cam asa reuseste Boc sa ia fata oponentilor, asta-i nivelul de cultura al electoratului.
usor din pix.
@alex:
Lucrezi la primarie?!?
@Sărman Sabin e USR-ist sub acoperire, ăștia numa așa știu, când le dai de lucru....fug că dracu de tamaie: Imbecilul de serviciu posteaza. Esti in tura, sloboz de Boc?