Sabin Sărmaș propune „Centura de Salvare”: 10 soluții pentru fluidizarea traficului auto din Cluj(P)


Sabin Sărmaș, candidat independent pentru Primăria Cluj-Napoca, oferă zece solții pentru decongestionarea traficului auto din oraș, reunite în programul său „Centura de Salvare”. 

„Centura de salvare” constă într-o serie de   conexiuni rutiere și legături între arterele principale are Clujului, identificate și propuse de clujenii oamenii pe care Sabin Sărmaș i-a întâlnit în timpul consultărilor sale prin cartierele orașului, și care au fost validate ulterior de specialiști în domeniu, ingineri și urbaniști. Cele zece soluții propuse de Sărmaș reprezintă o alternativă rapidă de fluidizare a traficului în toate cartierele orașului până la finalizarea Centurii Metropolitane, un proiect vital pentru Cluj, pe care actuala administrație nu poate să îl gestioneze. 

„Sunt perspective negre, inclusiv de a pierde finanțarea Centurii prin Programul Operațional Transport pentru tronsonul 2, în condițiile în care licitația pentru aceasta a fost anulată pentru a doua oară de Primărie, iar dacă singurul ofertant va decide să meargă în instanță, probabilitatea de a avea semnarea contractului anul viitor crește și vine cu o serie de riscuri. Proiectul este unul foarte important pentru orașul nostru, iar clujenii îl doresc cu prioritate. De aceea este foarte important să venim cu soluții, iar eu am încercat să fac o «centură de salvare » ca să deblocăm situația până la finalizarea centurii metropolitane. Unele soluții au venit de la oameni, iar apoi au fost validate de specialiști. Sunt lucruri simple care dau o gură de oxigen Clujului”, spune Sabin Sărmaș, candidatul “clujenilor invizibil”

Cele zece proiecte din “Centura de Salvare” pot fi puse în operă mult mai repede decât Centura Metropolitană, explică Sabin Sărmaș, adăugând că pentru implementarea acestora ar trebui folosit modelul confirmat și implementat cu succes de Oradea. „Mai întâi se fac rapid documentațiile apoi se caută sursele de finanțare. Sunt circa opt kilometri de străzi. Proiecte mici, nu faraonice, care se pot face acum, până la Centura Metropolitană. Vin la Primărie și le fac pe amândouă. Dacă nu le-aș putea face, mi-aș da demisia.”

1.Calea Turzii - Bună Ziua

Conectarea sensului giratoriu de la intersecția Calea Turzii cu str. Făgetului, cu sensul giratoriu de la intersecţia str. Bună Ziua cu str. Trifoiului. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 1.700 m. Se crează o alternativă pentru toți cei care stau în trafic pe Calea Turzii şi pe str. Bună Ziua. Există constant blocaje pe Calea Turzii la intersecţia cu Bună Ziua, pe ambele străzi şi în funcţie de ore pe ambele sensuri, blocaje ce vor fi diminuate sau eliminate prin crearea acestei noi legături

slide-1.jpg

2.Eugen lonesco - Calea Turzii

Conectarea străzii Eugen Ionesco de la intersecție cu George Bacovia cu sensul giratoriu de la intersecţia Calea Turzii cu Bună Ziua. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 400 m. Se descongestionează strada Eugen Ionesco și Calea Turzii.

slide-2.jpg

3.Alternativă Frunzișului

Asigurarea unei alternative de conectare a cartierelor Mănăștur și Zorilor. Va conecta Strada Gheorghe Dima de la intersecţia cu Louis Pasteur, cu str. Szenczi Molnár Albert. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 600 m. Se elimină astfel congestiile frecvente si severe de pe strada Frunzișului. 

slide-3.jpg

4.Conexiune Borhanci - Sopor

Pe lângă crearea sensului giratoriu de la intersecţia Str. Constantin Brâncuşi cu Str. Borhanciului şi lărgirea la patru benzi a celei din urmă, se va crea o alternativă de conectare a cartierelor Borhanci și Sopor printr-o legătură  între Strada Borhanciului din zona TCI Social Club, spre strada Alexandru Vaida Voievod şi finalizată la intersecţia dintre str. Soporului cu strada Smaranda Brǎescu. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 2.000 m.

slide-4.jpg

5.Conexiune între cartierele Europa şi Mănăștur

Alternativa va conecta str. Frunzişului cu str. Eugen Ionesco, respectiv str. Câmpului. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 1500 m.

slide-5.jpg

6.Crearea unei rute alternative între cartierul Mănăștur și comuna Floreşti

Crearea unei alternative la DN1 pentru interconectarea cartierului Mănăștur, şi implicit a oraşului Cluj-Napoca, cu comuna Florești prin conectarea Drumului Sfântul Ion cu strada Valea Gârbăului din comuna Floreşti. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 230 m. În plus se va realiza un sens giratoriu în zona depoului de tramvaie.

slide-6.jpg

7.Crearea unei rute alternative între cartierul Gruia şi comuna Baciu

Crearea unei alternative la Calea Baciului / strada Tudor Vladimirescu pentru interconectarea cartierelor Gruia şi Dâmbul Rotund și implicit a oraşului Cluj-Napoca, cu comuna Baciu. Lungime tronson nou de stradă - aprox. 650 m. Se va descongestiona astfel traficul și se vor elimina blocajele de la Tăietura Turcului, strada Romulus Vuia și strada Corneliu Coposu.

slide-7.jpg

8.Sens giratoiu şi extinderea parţială la 4 benzi integrale a Căii Baciului

Crearea unui sens giratoriu pe Calea Baciului la intersecția cu Valea Seacă/drumul spre Popeşti şi extinderea drumului prin crearea de noi benzi de circulaţie.

slide-8.jpg

9.Noi rute între cartierele Iris și Bulgaria

Crearea unei rute alternative între Cartierul Iris şi Bulgaria prin construirea unui pod peste Someşul Mic, respectiv crearea unui nou drum între strada Nădăşel şi strada Fabricii, cu trecere prin Strada Septimiu Severus.

slide-9.jpg

10.Culoare de mobilitate continuă pe strada Răsăritului

Asigurarea unui culoar de mobilitate continua pe strada Răsăritului de la intersecția cu strada Fabricii până la Piața Agroalimentară IRA. Lungime traseu: 750 m. Traseul oferă o rută secundară pentru strada Aurel Vlaicu sau alternativă la strada Câmpul Pâinii.

slide-10.jpg


Acest articol este unul publicitar al candidatului independent Sabin Sărmaș, oferit în cadrul campaniei electorale pentru alegerile locale din 9 iunie 2024. Cod Mandatar CMF: 24240078

Comentarii Facebook