Scandal MONSTRU în Apahida! Oamenii nu vor să se facă blocuri cu 737 de apartamente: Va sufoca total traficul - FOTO
Oamenii din Apahida se tem că localitatea lor va deveni noul Florești și traficul va fi ”sugrumat” de un complex uriaș de blocuri, care vor avea 737 de apartamente. Oricum, dimineața dinspre Apahida spre Cluj-Napoca este un trafic infernal, care le dă dureri de cap oamenilor.
Mega ansamblul ar urma să se facă pe platforma IPEG. La dezbaterea pe acest subiect, care a avut loc marți, 5 septembrie, la Căminul cultural din Sannicoara au participat primarul Grigore Fati, secretarul David Alexandru, viceprimarul Cristina Belce şi şeful departamentului urbanism Iuliu Mârza, dar și peste 100 de oameni.
La început, proiectantul a făcut o scurtă prezentare a proiectului:
- apartamente spaţioase realizate din materiale de calitate
- o piaţetă de aproximativ 6000 m în centrul ansamblului
- o grădiniţă pentru copii
- numeroase spaţii comerciale care se vor preta pentru diferite domenii de activitate, alimentaţie publică, horeca, sănătate, fitness, etc care vor genera si noi locuri de munca.
- Înălţimea maximă a imobilelor va fi de 4 etaje + 2 retrase. Numărul total al apartamentelor va fi de 737, iar parcările vor respecta cota propusă în una dintre şedinţele de Consiliu local de 1.5/apartament.
Proiectantul a insistat ca prin modul în care au fost gândit ansamblul imobiliar va oferi condiţii de viaţă foarte bune, pentru persoanele care vor locui în zona respectivă. De asemenea, reprezentantul firmei de proiectare a accentuat că noul proiect ar urma să dea identitate comunei, întrucât Apahida nu are o identitate proprie.
Oamenii au probleme cu traficul, care sigur va fi infernal
Traficul infernal - traficul generat de cele 1300 de autoturisme care ar putea apărea în zonă ar face din traseul Apahida - Cluj Napoca o rută mereu roşie, distanţă de 16 km ar putea ajunge să fie parcursă zilnic în ore nu în minute. Tot la acest capitol s-a punctat că principalele străzi Coşbuc, Crişan, Liliacului sunt extrem de înguste iar un trafic mult mai dens ar pune în pericol siguranţa pietonilor, acestea nefiind prevăzute cu trotuare. O dată cu apariţia aglomerării urbane ar dispărea copiii care profita azi de nivelul scăzut de aglomeraţie şi vin să se dea cu rolele sau să înveţe mersul pe bicicletă.
Reţeaua de canalizare - oamenii şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la modul în care va funcţiona reţeaua de canalizare, care şi acum da rateuri. O doamnă care locuieşte pe strada George Coşbuc şi-a arătat indignarea ca un al mega proiect imobiliar este pe cală să se realizeze în proximitate. Dansa a dat exemplu unui alt ansamblu imobiliar mult mai restrâns care de când s-a ridicat a adus doar neplăceri locuitorilor de pe Coşbuc, atât în ce priveşte reţeaua de canalizare dar şi în privinţa altor reţele.
Nebuloasa parcărilor subterane - proiectantul are de gând să construiască o parte din locurile de parcare în subteran, deşi zona este cunoscută de toată lumea că o zonă joasă în care apa bălteşte mai tot timpul anului, de altfel pentru cei care nu-şi mai amintesc zona respectivă a fost foarte afectată de inundaţiile din 2010 şi 2016.
Drumul plătit din bani publici - Pentru a facilita accesul spre ansamblu imobiliar, Primăria şi-a luat angajamentul că va expropria o serie de pământuri pentru a putea realiza un drum între nodul rutier de la Sub Coastă şi zona IPEG, dezvoltatorul suportând cheltuielile cu reţeaua de canalizare cu care va fi dotat drumul. Legat ce acest aspect oamenii au fost extrem de nemulţumiţi, câteva persoane în vârstă trecute de 70 de ani au cerut ca grădinile si curtile lor, unde au crescut şi au trăit o viaţă să nu fie expropriate, ei au întărit că vor face tot ce le sta în putinţă pentru a-şi păstra pământurile în proprietate.
Se pare că Primăria vrea să achite exproprieri de aproximativ 3 milioane de euro (suma vehiculată la câteva şedinţe de Consiliu local) pentru a facilita accesul spre acest ansamblu. Edilul comunei a precizat că drumul respectiv oricum este în noul PUG.
Posibil conflict de interese: proiectantul PUG-ului şi proiectantul ansamblului este aceeaşi firmă
Proiectantul noului PUG este aceeaşi firmă care proiectează ansamblul imobiliar de pe Coşbuc şi atunci se naşte o întrebare: Oare nu cumva drumul respectiv a fost pus în noul PUG pentru a facilita accesul la ansamblu imobiliar? Cu alte cuvinte, nu folosim banul public pentru a sprijinii investitori privaţi? Din moment ce avem un singur proiectant pentru cele două proiecte, iar PUG-ul întârzie să fie finalizat putem să ne punem numeroase întrebării de genul acesta, scrie Apahida.ro.
Oamenii au votat în unanimitate că sunt împotriva proiectului
Oamenii se tem cel mai mult de problema traficului:
”Domnul Primar sa rezolve traficul infernal de la sosea care este in orele de varf, ca sa nu zic ca incepe scoala și facem o ora pana in Cluj. Daca mai aducem atâția oameni fara sa facem infrastructura o sa ajungem mai rau ca si in Floresti”.
”Apahida v-a ajunge un ghetou mai rău decât Floreștiul”.
”Sa nu exageram? Mai rău ca Florestiul...? Deocamdată Apahida are mai multe ieșiri....dar ar fi de preferat sa nu se construiasca haotic… ca-n Florestiul ăla sufocant!”.
3 Comentarii
Măcar fac blocurile de la zero, nu ca și alea de la fosta avicola ce s-au transformat peste noapte din cotețe în ansambluri rezidențiale de lux.
aia cu etaj retras e șmecheria dezvoltatorilor până la urmă tot etaj este dar așa devine "legal" . Comuniștii ăștia împuțiți au învățat de la Ceaușescu să distrugă satele, cu construire blocurilor vin și restricțiile adio viața de la țară.
L-ati votat acum sa va spalati cu el pe cap