Se caută o nouă finanțare pentru metroul de la Cluj. Marcel Ciolacu: ,,Metroul costă peste două miliarde, deci oricum aveam nevoie de o sumă mai mare”


Metroul de la Cluj ar putea fi finanțat din sumele provenite din certificate verzi, pentru că este vorba despre transport verde, a declarat premierul Marcel Ciolacu, luni, 2 septembrie. 

Marcel Ciolacu a fost întrebat ce sume din cererea de plată numărul 3 vor fi reţinute din cauza neîndeplinirii angajamentelor, sumă în care se află și finanțarea pentru metroul din Cluj-Napoca.

"Sunt trei probleme la cererea de plată 3. Sunt nişte numiri în consiliile de administraţie, la societăţile din energie, unde este un dialog, unde, dacă se va opri o sumă, vom avea între şase şi opt luni de recuperare a acestor bani. Este jalonul cu microîntreprinderile, 206, şi vom vedea care este abordarea Comisiei în continuare. Este problema cu metroul de la Cluj, unde de asemenea căutăm o abordare comună. Acolo au fost două licitaţii. (...) Noi oricum trebuie să reducem 10% din împrumuturi şi presupun că aceşti bani vor fi reduşi din împrumut. Împreună cu ministrul Boloş am început deja demersurile de a găsi altă cale de a finanţa metroul de la Cluj. Metroul de la Cluj nu se făcea cu 300 de milioane cât veneau din PNRR, metroul de la Cluj costă peste două miliarde, deci oricum aveam nevoie de o sumă mai mare. Avem acces la o sumă de aproximativ 4,5 miliarde din certificate verzi şi acolo încercăm să introducem metroul, pentru că este transport verde", a spus Ciolacu, la Palatul Parlamentului, potrivit Agerpres.

El a adăugat că din aceste sume ar putea fi finanţate şi alte lucrări pentru metroul din Bucureşti, nu doar pentru cel de la Cluj.

Reamintim că, metroul din Cluj-Napoca riscă să rămână doar pe hârtie. Comisia Europeană va retrage finanțarea de 300 de milioane de euro pentru metroul din Cluj-Napoca, afirmă surse guvernamentale consultate de Economedia. 

Sursele spun că Guvernul ar căuta acum surse alternative de finanțare. Unul din motive este întârzierea procedurii de licitație, respectiv probleme privind publicarea licitației în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Citește și: Surse: Metroul din Cluj-Napoca pierde finanțarea de 300 de milioane de euro din PNRR



Comentarii Facebook