Se trasează 9,3 km de piste pentru bicicliști în Cluj-Napoca. Proiectul de BIKE SHARING e în ceață
Municipalitatea anunță că va trasa 9,3 km de piste pentru bicicliști, din cadrul proiectului de Bike Sharing ce trebuia finalizat în 2013.
Comisia municipală de sistematizare a circulaţiei a avizat în şedinţa de astăzi planurile de marcaj pentru realizarea a 9,3 km de piste dedicate pentru biciclete, din care 8,3 km pe carosabil.
Realizarea acestor piste va începe în perioada următoare pe străzile: Calea Floreşti, Bucium, B-dul 1 Decembrie 1918, Corneliu Coposu, Fabricii de Chibrituri, Fabricii de Zahăr, Giordano Bruno, Maramureşului, Henri Barbusse, Ialomiţei, Parcul Feroviarilor, Patriciu Barbu, Zorilor, Observatorului, Viilor, Mureşului, Oltului.
Pentru evitarea incidentelor în trafic, aceste piste vor fi delimitate de partea carosabilă prin stâlpişori.
La finalizarea proiectului “Reţea de self service de închiriere de biciclete” la Cluj-Napoca vom avea 43,65 de km de piste pentru biciclişti.
Proiectul de Bike Sharing ar fi trebuit să fie finalizat în 16 august 2013, fiind finanțat din fonduri europene cu 2,6 milioane de euro. Au fost cumpărate cele 540 de biciclete pentru acest proiect, dar acestea stau de aproape 2 ani într-un depozit al RADP.
Lucrările au fost amânate de două ori, o dată în august 2014 și acum în august 2015. Problemele au apărut după ce RAGP, regia Primăriei Cluj-Napoca, a câștigat licitația de administrare a viitorului sistem (va muta și întreține bicicletele, dar se va ocupa și de pisetele de bicicliști). Licitația a fost contestată și blocată.
Termenul de finalizare din contractul de finanțare este august 2015, după această dată urmând să apară probleme cu Uniunea Europeană.
8 Comentarii
Este nevoie de o retea care sa satisfaca un circuit (de ex. centru - Iulius), strazile izolate nu ajuta foarte mult in dezvoltarea acestui tip de transport.
Fiind vorba de un proiect cu finantare UE, daca se vor constata nereguli, speram sa se faca dreptate prin sanctionarea corespunzatoare a celor vinovati.
@ Astia cu masinile si locurile de parcare , parca v-au fatat mumele voastre in masini. Mai iesiti si voi in lume , mai urcati intr-un bus , mai mergeti pe jos , mai folositi o bicicleta.
Putorilor si antisocialilor , vi frica de lume. La lipsa de sport si la cum aratati , e explicabil de ce.
esti prost de puti...celor ca tine trebuia sa li se interzica sa traiasca in civilizatie...pai baaaa bulaaaa! pana nu fac astia un sistem de transport eficient, eu nu o sa merg sa schimb 3 autobuze care intarzie, sa ma ingramadeasca toti bosorogii care se spala 1 data pe an si toti *****ii care merg fara bilet si apoi se uita urat la controlori si sunt… Citeste mai departe
D-le Boc, te laudai acum un an si ceva ca ...de 8 martie 2014,bicigletele vor circula ,eee a trecut un an.
Ar trebui sa recunosti ca doar te lauzi si minti.
O sa-ti creasca nasul.
"bicigletele" Dorian?
Imi vine sa rad. Pe Muresului si Oltului, 2 strazi paralele care pornesc de nicaieri si se opresc nicaieri. Macar daca faceati un circuit inchis, in zona asta, pana la Iulius, sa poata merge pana in parc...etc
A doua problema va fi cu parcarea masinilor, oricum din lipsa spatiului aceste piste vor sta sub rotile masinilor.
Ma intreb daca… Citeste mai departe
Nu avem unde parca masinile si ei vor sa faca pista pe Henri-Barbusse.
Oare o fi fost careva de la primarie pe Henri Barbusse sa vada cate masini sunt?
Pai daca au facut dobitocii ditamai cladirilre si nu au prevazut locuri de parcare, normal ca sunt probleme pe Henri Barbusse. Primaria, si reprezentatii ei carora le lipsesc in totalitate facultatile mintale, nu trebuiau sa acorde Autorizatie de Construire pentru CLADIRE DE BIROURI fara a fi prevazut un numar de locuri de parcare. Ca doar oamenii nu… Citeste mai departe