Se va face pasajul de la Tăietura Turcului? S-a semnat contractul de finanțare a proiectului de reabilitare a liniei ferate Cluj - Oradea
CFR SA a semnat contractul de finanțare a proiectului de electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor.
Valoarea contractului este de 9,36 miliarde de lei și cuprinde și realizarea Pasajului de la Tăietura Turcului, din Cluj-Napoca.
CFR SA anunță că a fost semnat contractul de finanţare pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor. Obiectivul de investiţii, în lungime de 166,7 km, este finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), iar câştigătorii licitaţiei pentru cele patru loturi sunt: Asocierea Railworks - pentru Lotul 1, ruta Cluj Napoca - Aghireş (30,41 km), respectiv pentru Lotul 2 - pe ruta Aghireş - Poieni (36,53 km); Asocierea FCC Construccion - Gulemark - CCN, pentru Lotul 3, ruta Poieni - Aleşd (52,74 km); Asocierea Webuild Spa - Impressa Pizzarotti&C Spa - Salcef Spa, pentru Lotul 4, ruta Aleşd - Frontieră (46,74 km).
Reprezentanţii CFR SA precizează că implementarea acestui proiect va aduce avantaje, precum: modernizarea a 33 de poduri feroviare şi 210 podeţe; reabilitarea a cinci tuneluri feroviare; modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată; modernizarea staţiilor, haltelor şi a punctelor de oprire; construcţia unor clădiri noi pentru călători în staţiile Poieni şi Oradea, dar şi în Hm Ciucea; construcţia unor clădiri de exploatare/mentenanţă în staţiile Cluj-Napoca şi Oradea, dar şi în haltele Ciucea, Lacu Crişului şi Butan; modernizarea instalaţiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicaţii pe întregul traseu şi montarea de bariere automate la trecerile la nivel; implementarea sistemului european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson; lucrări pentru protecţia mediului.
După finalizarea lucrărilor, viteza maximă de circulaţie pe linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor va ajunge la 160 km/h, precizează sursa citată.
Pasajul de la Tăietura Turcului se află în Lotul 1, de la Cluj-Napoca la Aghireş și va fi realizat de Asocierea Railworks (formată din Alstom, Aktor și Arcada).
Boc: Pasajul va fi gata până în 2026
Primarul Emil Boc a anunțat că Pasajul de la Tăietura Turcului se va face în 2024 - 2025, dar se va mai face încă în pasaj, pe strada Tudor Vladimirescu.
”Pasajul de la Tăietura Turcului este în fază de licitație la nivelul Ministerului Transporturilor. Sunt șanse să se încheie licitația anul acesta, urmând ca apoi să se intre în lucru. Întreg tronsonul de la Cluj până la Poieni urmând să fie gata până în 2026. Partea de pasaj va fi gata în intervalul 2024 - 2025, pentru că este în prima parte a proiectului. Nu-s povești și licitația este în derulare. Pasajul de la Tăietura Turcului are șanse să se termine mai repede”, a spus Emil Boc, despre pasajul promis de ani de zile.
Acesta a spus că mai apare un pasaj, care va fi gata în 2026.
”Avem altă noutate absolută. Avem șansa ca prin PNRR, în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, putem să facem un pasaj la strada Tudor Vladimirescu, la ieșirea din Baciu, unde avem acea sugrumare de trafic. Vom avea un nou sens giratoriu și un pasaj. Sensul giratoriu va fi suspendat, iar pe dedesubt vom aveam benzile de circulație și legătura cu pasajul de la Tăietura Turcului, vor fi legate între ele. Va fi o lucrare foarte modernă. Avem resursa financiară din PNRR pentru acest pasaj și sens giratoriu suspendat, în completarea Pasajului de la Tăietura Turcului. Se va intra pe el de pe Coposu și se va ieși în Baciu și nu va mai fi blocajul de trafic. Proiectul intră în faza studiului de fezabilitate și alocăm terenul respectiv și va intra în lucru. Termenul de finalizare este mijlocul anului 2026”, a completat primarul.
20 Comentarii
Doamne ajuta..!!Sper sa nu fie dezinformare..ca se apropie alegerile!
Dacă 167 de km costă 2 miliarde de euro ca sa ajunga la fabuloasă viteză de 160 km/h, probabil ca pentru un tren de mare viteză care să circule cu o viteza dubla le-ar trebui macar 10 miliarde. Iar o linie maglev Cluj-Oradea ar depăși costurile unei expediții pe Marte...
Dupa minciunile lui Boc pasajul de la Taietura Turcului este gata de mult...bla , bla kufuritule.
aceeasi placa zgariata, 2024-2026 s.a.m.d. In concluzie, votati ce trebuie si CFR va face pasaje, tuneluri, TGV-uri, aeriene si cozmice spatiale. Mai da-te-n sloboz pitic papagalist!
si locul ala e cumparat de Turcu?
Se vede din randari cat pe bune fac astia proiectele...
unde mama naibi vad ei atata iarba acolo ?
@Kyro: daca te uiti atent si tu esti cu taxiu pe pod:))))
@alez: Iar ai aparut postache?:))) Tu ce p l m de meserie ai? Portar la primarie?:)))))
@alez: Da cretin mai esti ma handy de Apahida
Povesti si vorbe nu fapte. Asta era sloganul in 2020, nu?
@Nimic pe 2023,doar pe 2024-2026.La anul ne zice Emilia de 2030.: trebuia sa faca autostrada si pasajele in 2 ani ca la arabi nu? prost esti :)))
@alez: nu domnule mai așteptăm încă 20 de mandate și 20 000 de povești . . .
@alez: