Vineri 22 Noiembrie

Șefii FANY, atac AROGANT la adresa celor care susțin intrarea RATUC în Florești și Apahida: Suntem AMBASADORII Clujului

 

Șefii firmei de transport FANY au ieșit la atac după ce au primit acuzații din comunele Florești și Baciu, unde oamenii nu îi mai vor. 

 

Reprezentanții firmei de transport susțin că la dezbaterea publică toată lumea a fost de acord cu licitarea traseelor județene.

 

Traseele Cluj-Napoca - Floreşti şi Cluj-Napoca - Baciu au fost incluse în programul de transport judeţean 2014 - 2019 prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 328/ 2012, care a fost precedată de dezbaterea publică organizată în data de 11.12.2012. Toţi cei care au participat la această dezbatere (vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, primarii sau viceprimarii din Floreşti, Apahida, Baciu, Feleacu, Chinteni, operatori de transport, printre care şi Liviu Neag în calitate de director al fostului RATUC, cetăţeni ai judeţului Cluj) au fost de acord cu includerea acestor trasee în programul de transport judeţean, urmând a fi atribuite prin licitaţie organizată la nivel naţional în cursul anului 2013.

 

În urma licitaţiei electronice naţionale din data de 18.12.2013, organizată de Centrul Naţional de Management şi Informatică, SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a câştigat, printre altele, traseele Cluj-Napoca - Floreşti şi Cluj-Napoca - Baciu, rezultatele acestei atribuiri fiind validate prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 424/ 2013”, precizează oficialii Fany. 

 

Potrivit lor, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA (fostul RATUC) circulă ilegal în comunele din jurul Clujului. 

 

Potrivit prevederilor legale în domeniu (respectiv Legea serviciilor de transport public local nr. 92/ 2007 şi normele de aplicare a acesteia), operatorul de transport care a câştigat licenţa pentru un anumit traseu beneficiază de dreptul de exclusivitate pe respectivul traseu, iar fapta operatorilor de transport care încalcă acest drept constituie contravenţie.

 

Prin urmare, transportul efectuat de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA (fostul RATUC) pe traseele pentru care SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a câştigat licenţele de transport reprezintă o nesocotire a legii şi un act de concurenţă neloială, iar autorităţile locale care tolerează sau chiar susţin public astfel de fapte acţionează în dispreţul legii, dezinformând cu bună ştiinţă pe cetăţenii ale căror interese ar trebui să le reprezinte.

 

Deşi încă din anul 2012 se cunoştea la nivel naţional faptul că atribuirea traseelor de transport judeţean pentru perioada 2014 – 2019 va avea loc cel mai devreme la mijlocul anului 2013 (întrucât licenţele existente aveau termen de valabilitate până în data de 31.12.2013), demersurile pentru transformarea fostului RATUC în societate pe acţiuni au fost începute abia la finele lunii noiembrie 2013, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA folosindu-se de această scuză pentru a justifica faptul că nu s-a înscris la licitaţia naţională organizată în data de 18.12.2013”, au mai declarat cei de la Fany. 

 

Sunt contestate și informațiile, potrivit cărora, prețul abonamentelor este mai mare pe Fany, decât pe RATUC: ”În ceea ce priveşte preţurile practicate de SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL, subliniem faptul că acestea sunt identice cu cele ale Companiei de Transport Public Cluj-Napoca SA, respectiv 3,5 lei pe traseul Cluj-Napoca – Floreşti şi 3 lei pe traseul Cluj-Napoca – Baciu. Mai mult decât atât, deşi în anul 2008 când SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a preluat traseul Cluj-Napoca – Floreşti la preţul de 3,5 lei/ bilet, motorina era 3,4 lei/ litru, iar TVA - 19%, SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a menţinut acelaşi preţ şi în condiţiile economice din 2014, când motorina este 6 lei, iar TVA – 24%. “Facilităţile financiare” speculate de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA în virtutea faptului că aceasta efectuează şi transportul local nu reprezintă decât o instigare a călătorilor, menită a “justifica” nerespectarea de către acest operator a dispoziţiilor legale privind prestarea serviciului de transport.

 

De asemenea, orarul curselor şi staţiile au fost stabilite prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 328/ 2012, care, aşa cum am arătat mai sus, a fost adoptată în urma unei dezbateri publice, fiind impuse SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL cu titlu de condiţii obligatorii prin licenţele de traseu câştigate în mod legal”, au mai afirmat cei de la Fany. 

 

SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL reprezintă ”un ambasador al judeţului Cluj la nivel naţional în ceea ce priveşte transportul de persoane în regim de curse regulate, oferind servicii ce corespund standardelor de calitate stabilite prin normele legale în vigoare. SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL dispune atât de capacitatea logistică (120 de mijloace de transport, autogară şi atelier de reparaţii) cât şi umană (200 de angajaţi) pentru a asigura cetăţenilor din judeţul Cluj servicii de transport moderne şi civilizate pe traseele câştigate în urma unui proces public şi concurenţial”.

Dezbatere publică în Baciu în scadalul Fany - RATUC: ”Privatul circulă GOL, iar în RATUC e plin”Lovitură pentru FANY venită din Florești! RATUC va folosi rute paralele

Comentarii Facebook