Seplecan acuză conducerea CJ Cluj că nu întăbulează noua pista a Aeroportului Internațional Cluj
Noua pistă a Aeroportului Internațional Cluj a fost finalizată la finele anului 2013, dar nici acum nu este întabulată de Consiliul Județean Cluj, beneficiarul final al investiției.
”A cui este pista Aeroportului Internațional Cluj? Aceasta-i întrebarea care mă frământă, din moment ce nici acum nu știu dacă lucrarea a fost sau nu recepționată. Că, de anul trecut și până acum, nu știu să fi fost întăbulată. Din când în când aflu din presă ba că a fost recepționată, ba, din contră, nici că nu poate fi vorba de așa ceva. Un lucru este cert: decidenții Consiliului Judetean Cluj nu vor să preia în administrare noua pistă a Aeroportului Internațional Cluj.
Vorbim despre o investiția, făcută din surse bugetare, surse proprii ale Aeroportului și credite bancare, care (așa s-a declarat la momentul respectiv) a fost recepționată la terminarea lucrărilor în data de 09.09.2014. Ori, de atunci, conducerea Aeroportului solicită degeaba un proiect de hotărâre prin care să se stabilească regimul juridic al lucrării: este domeniu public al statului, domeniu public al județului, domeniu privat al județului sau domeniu privat al aeroportului.
După cum atrăgeam atenția la sfârșitul lunii ianuarie a anului curent (cum mai trece timpul degeaba pentru decidenții CJ Cluj!), numai eu știu că există trei adrese înregistrate pe această temă: din 17.09.2014, 17.10.2014 și 26.01.2015 – și, bineînțeles, nici un răspuns. Știu că vorbesc unor urechi surde, dar mai fac o încercare și solicit public (a câta oară?) urgentarea procedurilor legale necesare stabilirii naturii juridice a acestei investiții. De asemenea, solicit public conducerii CJ Cluj un răspuns privind această solicitare, stabilirea unui termen ferm pentru discutarea unui proiect de hotărâre, sau, dacă nu, motivele în scris pentru care nu se dorește inițierea unei astfel de hotărâri”, precizează consilierul județean Mihai Seplecan, într-un comunicat de presă.
Investiția: ”Realizarea pistei de decolare - aterizare de 3500 metri” a fost declarată de utilitate publică de interes local, iar prin Hotărârea nr. 182/2011, s-a prevăzut că, la finalizarea lucrărilor, pista de decolare - aterizare precum și terenurile aferente pe care este amplasată intră de drept în domeniul public al statului. De asemenea, conform Legii 213/1998 art. 3 și Hotărârii nr. 1705/2006 art. 5 (2), CJ Cluj are obligația să emită un act normativ adoptat pentru stabilirea regimului juridic al acestei lucrări de investiții după finalizare și recepționare.
”Vorbim, totuși, despre stabilirea regimului juridic al unei investiții din bani publici și despre respectarea prevederilor legale în vigoare și, implicit, a respectării obligațiilor fiscale - trebuie să știm de ce și cine plătește impozit statului român pe această lucrare și mai ales cine beneficiază de pe urma ei.
Altfel nu pot decât să mă gândesc că degeaba se zbate premierul Victor Viorel Ponta să facă tot felul de jonglerii fiscale pentru a aduce bani la buget, când colegii lui de partid, pe plan local, fac pe dracu-n patru să nu ajungă în situația de a plăti taxe și impozite pe investiții din bani publici pe care refuză să le întăbuleze”, a mai precizat Mihai Seplecan, copreședinte PNL Cluj.
2 Comentarii
Bravo seple! suntem cu tine! Jos Vakar Catarig si Ciordel!
poate vine domnul uioreanu si o preia el
dar dupa anul de garantie caci trebuiesc
facute unele remedieri asa ca nu se arde
nimeni la degete dupa anchetele de la dna