Miercuri 30 Octombrie

Specialist: Centura Vâlcele - Apahida a fost un eșec? primarul Emil Boc: Ce idiot poate să spună așa ceva?


Inginerul Carol Szasz, fost candidat USR la Primăria Gherla, a spus că centura Vâlcele - Apahida a fost un eșec organizatoric și al costurilor, care au crescut pe durata lucrărilor. 

Inginerul Carol Szasz: ”Acolo au fost mari probleme, probleme tehnice, probleme cu întârzierea proiectului, și cred că unul dintre motivele pentru care politicienii din zonă au evitat să mai atace astfel de lucrări a fost acel eșec. Care a pus amprenta asupra lor, că au crescut prețurile mult, nu a fost dus în termen la finalizare și au evitat să mai atace alte proiecte. Dar în infrastructură înveți făcând. Nu ne ajută pauza aceasta deloc. Trecem acum de la renovat apartamente la construit blocuri fără să fi construit niște case. Cam așa pot să fac o comparație între ceea ce s-a făcut la nivel de infrastructură în zonă și ceea ce vrem să facem”. 

Primarul Emil Boc a fost întrebat ce crede și a erupt.

Dacă centura Vâlcele - Apahida a fost un eșec, l-aș invit pe domnul ăla să circule prin Cluj-Napoca fără centură. Mai mare tâmpenie nu mi-a fost dat să aud. Închideți centura și scoateți prelungirea de pe Bulevardul Muncii și să vedeți cum ați circula atunci. Cât trafic scoate din oraș, câtă poluare, cât trafic greu e scos din Zorilor și Gheorgheni. Dați-mi voie să pun sub semnul întrebării toată discuția de ieri, dacă asemenea enormități s-au putut spune. Doamne ferește, sunt consternat să aud asemenea prostii. 

Închideți centura Vâlcele - Apahida și prelungirea Bulevardului Muncii și stați cum era înainte. Cum poate un idiot să spună un așa lucru că este un eșec din perspectiva utilității pentru Cluj. Scuzați-mi cuvintele. Acesta este un amatorism”, a tunat primarul Emil Boc.

Acesta a spus că centura a scos traficul greu din Mănăștur, Gheorgheni și alte zone.

Înainte de Centura Vâlcele - Apahida și prelungirea de la Bulevardul Muncii, tot traficul greu trebuia să treacă pe strada Traian Vuia, fiind o aglomerație de nedescris. Este drept că centura Vâlcele - Apahida a avut probleme mari, fiind denumită ”centura de diamant”, pentru că a costat exagerat de mult, față de proiectul inițial, fiind afectată de surpări. 

Centura Vâlcele - Apahida a costat de 6 ori mai mult decât preșul estimat

Lucrările la centura de est a municipiului Cluj-Napoca, Vâlcele-Apahida, au fost finalizate în 2013.

După şapte de ani de la demararea lucrărilor, ”centura de lut” sau ”centura de diamant”, aşa cum a fost botezată de clujeni, din cauza faptului că a fost construită pe un sol instabil sau din cauza preţului astronomic, este aproape de finalizare. Lucrările au întârziat foarte mult din cauza unor alunecări de teren, de mare amploare, de aproximativ doi kilometri, care s-au înregistrat pe sectorul 1. Din cauza acestor alunecări de teren, un zid de protecţie cu o grosime de un metru s-a rupt, fapt ce a necesitat adoptarea de noi soluţii tehnice. Constructorii au ridicat un nou zid de protecţie împotriva alunecărilor de teren şi au construit drenuri subterane care să capteze izvoarele subterane, dar şi construcţia unor sisteme de canalizare care să preia apele care se scurg de pe versanţii din zonă.

Nici preţurile nu au rămas pe loc. Dacă în prima fază, preţul şoselei de centură a fost de 24 de milioane de euro, în prezent costurile au ajuns la astronomica suma de aproximativ 125 de milioane de euro, adică 565 milioane de lei.

Doar lucrările suplimentare legate de consolidarea porţiunii de drum de doi kilometri, unde s-a înregistrat alunecarea de teren, au costat 54 de milioane de lei.Un simplu calcul arată că un kilometru de centură a costat peste cinci milioane de euro, bani cu care putea fi construit un kilometru de autostradă.

Dan Șova face anchetă la ”centura de DIAMANT” Vâlcele - Apahida: De ce a costat atât? - VIDEO

Comentarii Facebook