Statistica accidentelor GRAVE din Cluj-Napoca, în 2019. Boc spune că accidentele cu bicicliști sunt în CREȘTERE


Poliția Rutieră Cluj a prezentat statistica accidentelor care au avut loc în primele nouă luni ale anului 2019 și care a fost cauza acestora. 

Fenomenul accidentelor este îngrijorător și vom reuni Comisia de Circulație în fiecare săptămână pentru a rezolva problemele. Pe primele nouă luni au fost 107 accidente grave, din care cinci au fost cu decese. Față de anul trecut, este mai mic numărul de decese. Anul trecut au fost 12 decese în același interval de timp, anul acesta au fost cinci. Acest lucru nu ne încălzește, pentru că nu trebuie să fie pierderi de vieți umane.

Anul acesta cele mai multe accidente în lunile iulie și septembrie, iar anul trecut în august și martie.

Cele mai multe accidente au fost pe Bulevardul 21 Decembrie, cinci accidente, având ca și cauza neacordare de prioritate pietoni, traversare neregulamentară, mers înapoi și două accidente prin neacordare de prioritate la schimbarea direcției de mers. Pe Traian Vuia au fost cinci accidente, pe Oașului au fost cinci, pe Calea Moților au fost patru accidente și pe strada Horea au fost patru accidente. Aici au fost cele mai multe accidente grave.

În ceea ce privește accidentele mortale, unul a fost pe Calea Moților 110, cauza fiind traversarea neregulamentară, pe Corneliu Coposu 17A, cauza fiind traversare neregulamentară, pe strada Câmpul Pâinii a fost din cauza neacordării de prioritate pietonilor, pe strada Dumitru George Chiriac a fost traversare neregulamentară, iar pe strada Vaida Voievod 68 a fost traversare neregulamentară. 

Trebuie să ne uităm la cauze. Pe strada Vaida Voievod a fost traversare neregulamentară, lumea se grăbește și nu vrea să stea la trecerile de pietoni. Trebuie să vedem cum putem să ținem lucrurile sub control.

Pentru accidentele ușoare, fără victime, cauzele sunt: nepăstrarea distanței în mers (39 de accidente), nereducere și neadaptarea vitezei la condițiile de drum (23 de accidente), traversare neregulamentară pietoni (30), prioritate pietoni (30), prioritate vehicule (48), neasigurare la schimbarea direcției (24), neasigurare la mersul înapoi (8), abateri bicicliști (29), abateri călători (17), alte cauze (79).

Creșteri cele mai mari sunt la abateri biciliști, creștere cu 18 față de anul trecut, neasigurarea la schimbarea direcției sunt cu patru mai multe față de anul trecut, neadaptarea vitezeila condițiile de drum sunt cu trei mai multe”, a explicat primarul Emil Boc, la un post de radio online. 

Comentarii Facebook