Studiu: cu un miliard de euro, cât costă metroul Clujului, putem avea 303 tramvaie, 1600 de școli sau 2 spitale. Voi ce credeți ca e prioritar?
Costul preconizat al metroului Clujului este de minim un miliard de euro. Metroul Clujului va avea circa 17 km și va porni din Florești cu stația finală la Podul IRA. Grupul Civic Mobilitate Cluj-Napoca a facut niste calcule in care urma carora sustine ca din acești bani se pot face alte lucruri mai utile și necesare zonei.
Mobilitate Cluj-Napoca a studiat ce s-ar putea face comparativ din miliardul de euro pe care edilii Clujului ar vrea să îl cheltuie pe metrou. Banii nu există în acest moment, astfel că vorbim despre un plan de viitor. Acum se face numai studiul de fezabilitate la metrou, care trebuie să fie terminat până la finalul anului.
Membrii grupului Mobilitate Cluj-Napoca sustin ca miliardul de euro ar putea fi folosit cel mai bine pentru a construi două spitale regionale de urgență. De asemenea, ar putea fi folosit pentru a cumpăra 400 de locomotive electrice pentru CFR Călători și să crească traficul pe calea ferată.
O alta varianta ar fi sa se investeasca în 1600 de școli noi sau în amenajarea unei rețele județene de troleibuz în Cluj.
Cei care au facut acest studiu au ignorat insa faptul ca traficul este una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta Clujul deja, iar peste 10 ani aceasta va fi si mai stringenta. Daca nu se iau masuri urgente, peste cativa ani chiar daca s-ar construi, de exemplu, cele doua spitale regionale de urgenta, ambulantele ar avea mari dificultati sa ajunga cu pacientii la acestea, viata fiindu-le pusa in pericol de intarzierile de minute bune in trafic.
Ce s-ar putea face cu un miliard de euro:
1.000.000.000 euro ar costa realizarea unei rețele naționale de piste de ciclism separate, de bună calitate.
83km de cale ferată dublă electrificată, aptă de 160km/h se pot realiza de 1.000.000.000 euro.
Costul preconizat al metroului clujean este suficient pentru înnoirea intregii flote de locomotive electrice a CFR Călători.
117 rame de tren regional se pot cumpăra de acești bani, suficinete pentru sisteme de tren periurban în marile orașe.
1.000.000.000 euro acoperă costul de achiziție a 303 tramvaie
Doar pentru un simț al distantei, 1.000.000.000 ar putea acoperi costul realizării unui un sistem de tramvai la nivel de județ.
Aproape 1600 de școli medii cu 12-16 clase se pot construi și echipa cu un miliard de euro.
Două spitale regionale mari, complet echipate, cu peste 1000 de paturi se pot ridica cu acest cost.
50 Comentarii
si cu banii de pe iphone nou, traiesc unele familii 3-5 luni, dar asta nu va deranjeaza.
Multi hateri pe aici care contesta, nu stiu pentru cine contesta aceasta investitie importanta a Clujului. Oare sunt pusi de oameni de afaceri locali sau regionali care simt ca le fug acesti bani din mana, stiind ca pentru metrou necesita specializare, o firma agreata cu experienta in domeniu si utilaje de forat speciale. Mai bine ar fi scoli, spitale… Citeste mai departe
@Dorin: Pana una alta voteaza cu Trotineta verde, ai mobilitate, smart si ajungi mai repede la destinatie. Poate pe Pometului, mai sunt locuri.
@Dorin: Metroul ca si căile ferate au apărut in lume si s-au dezvoltat datorita revoluției industriale,pentru carat muncitori la lucru si mărfuri industriale.Nu mai este cazul Clujului,platformele industriale au dispărut si calea ferată a ajuns sa nu mai fie folosită nici măcar pentru trafic de călători.Apahida are gara si are linie metropolitana de… Citeste mai departe
Asta cu metroul e poveste. Nu se intampla. Boc a avut la buget niste bani in plus. Si s a gandit ba sa dea pe un studiu de prefezabilitate pt metrou, ba pe autobuzele astea smart de 6 locuri care te transporta vreo 2-3 strazi. Stanga dreapta pe chestii care nu is esentiale pt Cluj.
Imparte si el proiecte la pretini sa faca si ei un ban.
si mai lua o gura de apa.
Hai mai, dăstăpților, ati mirosit si voi minciunile? Dupa 17 ani, pe Funarel l-ati ales de 3 ori ca va scapa de unguri si va placut ca vopsea tomberoanele in tricolor, apoi ati realizat dupa 12 ani ca e cam desueta povestea, dupa 17ani mai visati la metrouri si galactice? Visati dragilor pe mai departe, nu o sa vedeti nici Centura, nici ceva care sa… Citeste mai departe
@Brancarderu: nici eu nu puteam sa scriu ceva mai de seama, dar cam ai dreptate, si prostu nu e ala care cere (voturi de data asta), prost ii ala care da....
Pocesti de 2 lei. A durat 3 ani sa repare podul Traian ca era pravusit in Somes, 2 ani sa faca jumatare din podul Portelanul, de vreo 7 ani srudiaza podul Faribaldi.
Si vorbesc de metrou. Sau mai degraba sifoneaza unde trebuie sute de milioane prin studii de fezaviliate.
@ : ia zi in cat timp a facut podul peste somes de la mijlocul parcului?
Discutia lansata de Dvs nu e completa. De banii astia Clujul ar mai putea avea 800 de biserici mici sau 500 mai mari sau chai 2 catedrale ale neamului. Mai poate avea 4500 case de toleranta sau fiecare clujean sa-si cumpere o masina in plus. Toate acestea insa nu ajuta la fluidizarea traficului, ba dimpotriva il incarca, mai ales casele de toleranta.… Citeste mai departe
@Dorin: Sunt intru totul de acord cu tine. Iar Cluj e un oras suficient de aglomerat ca sa aiba nevoie de metrou.
@Dorin: stai asa... chestia aia cu 4500 de case de toleranta nu e deloc rea. Cu putina planificare a orelor de functionare si amplasare corecta ar putea reduce traficul din Cluj semnificativ. Rezolvam noi cu bugetul european, facem sa fie bine si pentru bosorogi ghei si se aproba instant...
Daca tie iti ia mai mult sa ajungi din Buna Ziua in Centru decat iti ia sa faci naveta la Huedin, nu e ok. Clujul are mai multa nevoie de metrou decat de orice altceva. Degeaba ai spital daca tu mori in trafic pana sa ajungi la el. Nu se vor aproba niciodata, dar niciodata 1600 scoli sau DOUA spitale regionale in schimb. Mai si mintiti po****tia. Astia… Citeste mai departe
@bla-bla: imagineaza-ti 10-15 ani de sapaturi pentru metrou: ce frumos o sa fie blocat tot orasul de la N la S si de la E la V. Pe zeci de ani, ca astia cand se apuca de construit metrou au nevoie de infrastructura ca sa-si mute molozu si sa aduca betoanele. Pe cand termina de sapat apare teleportarea
@Cipri: sapaturi ca sapaturi, da sa vezi cand o sa cada cate o cladire sau o sa sece somesu....ai de ***** mea, o gramada de surprize ne asteapta....
@andi: Auzi la handi... asta vede viitorul. Ce fumezi?
o sa aiba gaura cu.rului cluj metrou in 2200
@Mihai: Ma vinitura..!! Daca te vad cumva prin Cluj ( Napoca ), taranule care esti tu taran, te decapitez..!!
Ne-am saturat de voi viniturilor si agricultorilor ( cu Cosasul pocait in frunte ) cu "tină" in talpa cizmelor care murdariti trotuarele si mijloacele de transport in comun din frumosul si istoricul oras, Cluj..!!
Clujul, clujenilor...!!… Citeste mai departe
@exe: Mergi ia-ti repede medicamentele, mai fascistule.
Te pomenesti ca clujenii (cacofonie intentionata) or fi o rasa superioara, cum se credeau nazistii. poate fwtw-ti "rasa" ma-tii.
Daca n-ar fi agricultorii nu ai avea ce manca. Sau poate ca tu ai avea, ca oricum vad ca mananci kkt.
@VIN: Sunt de 5 ani pe site-ul asta si e prima data cand injur pe cineva !! Mama a fost un om de vaza si cultura al acestui oras. Tatal meu la fel !! Au "construit acest oras din multe puncte de vedere si sunt cunoscuti pana la Viena si Paris !! Daca tu tarane ma injuri de mama, imi bag pulla in draga de ma-ta, si daca n-am fi noi orasenii voi taranii… Citeste mai departe
Deja devine plictisitore si penibila povestea asta cu metroul. De prin 2012 aceasi poveste. O sa fie tema principala si in campania lui Boc in 2024 si mai bifeaza un mandat
@Fratii Grimm: Si in 2028, 2032, etc.
@Fratii Grimm: o fi poveste, dar ne costa bani reali. Adica pauza la renovat sau construit scoli si spitale ca avem de sapat o huda in pamant
NU VOR SA FACEM SI AICI O CHETA ? HAHAHA
Costul e de minim 1 meleard de coco. Mai pui sarea, si altele si o sa fie 2. Da ce sa ne chinuim cu 2 cand poate fi 3. Indiferent de cost, ca fain o sa fie cand zice tanti la boxa: mind de gap:)))
@Marius: coco jambo
Miza nu e realizarea metroului, stie toata lumea ca asa ceva nu se va realiza niciodata. Miza adevarata e deturnarea banilor care se vor cheltui cu studii de prefezabilitate, fezabilitate, geologice etc.
@cornel: si e si ascuns vederii, se pot pompa bani cu nemiluita in gaura neagra fara sa vada cetatenii ce lucra astia. De-aia insista piticotu sa faca metro neaparat ca sa isi etaleze incompetenta in subteran unde nu o vede nimenia
DRAGĂ BOC ȘI CARE MAI SUNTEȚI BĂSIȘTI SCOATEȚI-VĂ DRACU DIN CAP metroul LA CLUJ! AJUNGE FANFARONADA PE CARE O TOT FĂCUT-O DE VREO 15 ANI!!!!
Intrebarea cea mai buna este: ce se putea realiza cu banii care au fost cheltuiti pentru studiile de fezabilitate pentru metrou? Sau cu cei cheltuiti pentru studiile de fezabilitate pentru tunelul pe sub centru? Sau pentru alte zeci de studii de fezabilitate care s-au rezlizat si zac acum in arhiva primariei...
@Calin: Cel mai bun comentariu. F corect. Pacat ca majoritatea nu vad lucrul asta, au capul pe umeri doar ca sa nu ii ploaie.
Viata e misto in masina pui un mic good vibes only si nu vezi gunoiu si putoarea de eșapament de pe strazi si ghetto-ul dormitor iti pare mai misto, life is good, ca daca nu e inseamna ca esti un prost care a facut alegeri de ***** si cine are tupeu sa recunoască ca e un prost printre multi alti. ONLY GOOD VIBES :)))
Metrou = Catredrala Intregirii Neamului , au trecut 30 de ani si nu este gata .
O zi buna sa aveti dragi cititori .
Stati linistiti ca metroul la Cluj e simpla gargara electorala. La fel ca tunelul pe sub Feleac, Somesul navigabil, tunelul rutier pe sub centrul orasului, orasul-comoara de cinci stele, Boc-cel-mai-cel primar etc. Toate bazaconiile pe care niste creierase modeste le pot scoate la interval ca sa impresioneze niste alte mii de creierase cat nuca pentru… Citeste mai departe
@make: sa nu uitam ca a fost ales de catre 30% din clujeni. Doar unul din 3 clujeni l-a ales pe pitic, ceilalti 2 sau nu au mers la vot sau au votat cu altcineva. Matematica nu minte. 75% din 40% prezenta la vot = 30%. Asa ca pe viitor urniti-va hoiturile la vot daca vreti alt primar, altfel tot pe magaru asta il veti avea pe vecie.
Ce se poate cumpăra cu 1 miliard de euro? Un mandat pe viață...
@Politichie: corect!!!
numa studiu de fezabilitate e atata, metroul e din ala autonom, amfibiu si cu aripi
“Ce-i lipseşte chelului? Tichie de mărgăritar!“
Tot ce se intampla in Cluj pare scos dintr-un banc prost...
@Aha :D: culmea cu multi adepti, cam ca si cu covidul, noua religie planetara.
@bula: asa-i tineri astia drepți si prosti ca gardul.
Daca ar fi intr-o tara civilizata ar costa doar jumatate, acolo nu e nevoie de spagi si bani la partide.
@afara cu ei!!!: intr-o tara civilizata intru oras cat un sat nu s-ar face asa ceva
Lăsați. Ca altfel se fac din ei biserici.