Teren cedat de Cluj-Napoca pentru un Park&Ride la Aeroportul Cluj
Consiliul Local Cluj-Napoca a cedat Consiliului Județean Cluj un teren de 48.000 de mp pentru a fi amenajată o parcare de tipul ”Park and Ride”, lângă Aeroportul Cluj.
Terenul este situat în apropiere de strada Traian Vuia si acolo va fi realizată o parcare, o autogară, iar zona va fi legată la transportul în comun.
Parcarea va avea 863 de locuri. Cei care vor să vină în Cluj-Napoca își vor lăsa acolo mașinile, iar mai departe se vor putea deplasa în oraș cu mijloacele de transport în comun.
Clădirea Autogării va fi una modernă, cu spații comerciale și zonă de așteptare.
Proiectul ar urma să fie finalizat în termen de 16 luni de la finalizarea licitației și emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
Consiliul Județean Cluj va aloca fondurile pentru realizarea proiectului, care se va ridica la valoarea de 62.306.236 lei cu TVA inclus.
Proiectul de Park&Ride este discutat din ianuarie 2020
Primăria Cluj-Napoca anunțat două parcări de tip ”Park&Ride”, încă din ianuarie 2020.
City managerul municipiului Cluj-Napoca, Gheorghe Șurubaru, anunța că unul dintre proiecte este realizat în parteneriat cu Consiliul Județean Cluj.
”Avem în discuție două proiecte de tip Park and Ride, unul dintre ele fiind în parteneriat cu Consiliul Județean Cluj, lângă Aeroport. Aici vor fi aproximativ 1.000 de locuri de parcare”, a declarat city managerul orașului, Gheorghe Șurubaru, în cadrul unei emisiuni la Radio Napoca FM, în 16 ianuarie 2020.
Cel de-al doilea proiect vizează cealaltă extremitate a orașului, iar municipalitatea poartă deja discuții cu USAMV pentru a putea obține terenul necesar înființării parkingului.
”Al doilea este în discuții cu USAMV, de pe Calea Florești, din fața acelui supermarket. Dacă discuțiile se vor finalizat pozitiv, vom face acolo un parking modular, cu aproximativ 300 de locuri de parcare, care va funcționa tot de tipul Park and Ride”, mai spunea Șurubaru.
Parkingul din fața supermarketului de pe Calea Florești nu s-a mai putut face pentru că sunt discuții privind proprietarul terenului. Parkingul de la Aeroportul abia acum a intrat în discuție și s-a făcut un prim pas timid.
Cum vrea Consiliul Județean Cluj să arate ”Park & Ride -ul” de la Aeroport
”Park and Ride” -ul de lângă Aeroportiul Cluj, unde oamenii să își poată lăsa mașinile și să circule prin Cluj-Napoca cu transportul în comun, va fi finanțat pe mai mulți ani.
CJ Cluj trebuie să aloce pentru acest proiect 27 de milioane de lei în 2021, iar diferența va fi repartizată în anul 2022, când obiectivul urmează a fi finalizat.
În ceea ce privește lucrările propriu-zise, vor fi amenajate: un sens giratoriu de mare viteză cu ”turbo-girație”, un acces rutier rapid din drumul național printr-o bandă de decelerare, un terminal tip ”autogară” care va adăposti spații de așteptare călători acoperite, zone de servicii publice, copertine acoperite pentru autobuze, o parcare cu un număr total de peste 860 de locuri, opt peroane pentru autobuze, o stație de transport pentru transfer rapid, trotuare pietonale, o stație de bike sharing cu dotările și infrastructura aferentă, piste pentru biciclete, stații de încărcare autoturisme electrice, locuri dedicate în exterior pentru car-sharing, semnalizări orizontale și verticale pe întreg tronsonul, spații verzi perimetrale, etc.
Prin implementarea acestei investiții Consiliul Județean Cluj dorește să sprijine politica de descurajare a transportului cu autoturismul personal şi orientarea către moduri sustenabile de transport - transport public, mersul cu bicicletă, mersul pe jos. Utilizarea parcării de mari dimensiuni de către cetățenii care ajung în Zona Metropolitană Cluj-Napoca va determina o scădere a numărului de deplasări în zona centrală cu autoturismul şi folosirea, în schimb, a sistemului de transport public. Se preconizează ca interconectarea acestor facilități să reducă traficul în întreaga zona estică a Municipiului Cluj-Napoca, în special pe ruta str. Aurel Vlaicu – Piața Mărăști. Pe lângă avantajele evidente legate de decongestionarea traficului, „Park and Ride” va determina o scădere a presiunii pe locurile de parcare existente în municipiu și, bineînțeles, o reducere a emisiilor de dioxid de carbon şi a celorlalte emisii poluante generate de traficul rutier.
4 Comentarii
proiecte frumoase, dar inutile. metroul va fi pe aceeasi axa, iar capat de linie va fi floresti. sa vii cu masina pana la piata flora sa te intorci la metrou? sa fca parcarea la capatul liniei de metrou,asa ar fi normal. iar pe axa nord-sud nu e nevoie de parcare? dinspre turda nu vin destui navetisti care lucreaza in cluj? ei unde sa-si lase masinile?… Citeste mai departe
Povesti cu peste stricat. In 2023 se ve reveni cu fumigena pentru clujenii fraieri.
Super tare! M-am saturat de mers cu taxi si platit 100 de lei dus-intors.
Mai bine ii dau la primarie!
Sper ca o sa fie si o intrare la metrou de la Park and Ride :)