Tramvai în loc de metrou în Florești! Ar fi mult mai ieftin, dar nu este spațiu pentru realizarea lui
Visul de a avea un metrou în Cluj-Napoca a aprins imaginația oamenilor, dar lipsa finanțării îi face să dezbată alternative. S-a mai vorbit despre un tramvai în locul metroului spre Florești, care ar rezolva o problemă de trafic. Acum, varianta este readusă pe tapet pe grupul Clujul Civic.
Problema tramvaiului este lipsa spațiului pentru a fi dus până în Florești. Străzile din comuna de lângă Cluj nu permit realizarea unei linii de tramvai sau costurile cu exproprierile pentru o astfel de linie ar fi exorbitante.
”În asteptarea metroului-tramvai din Floresti, as vrea sa supun atentiei cum ar fi fost un tramvai-tramvai acolo, pe bune - astfel, daca legatura Cluj (Bucium)-Floresti se facea ca o extensie a tramvaiului conventional, pe traseul sugerat de PMUD, la sud de Polus:
- toata infrastructura de extins costa cat o statie de metrou (50 mil. EUR)
- tot santierul ar dura maxim 2 ani
- cele 17 autobuze diesel care deservesc astazi prin trafic comuna Floresti pe traseele M21, M22 si M26 ar fi devenit un serviciu electric de mare capacitate si separat de trafic.
- parc circulant exista deja - tocmai luam 22 de tramvaie noi de la Astra, mai avem alte 20 si folosim, in total, 12.
- Floresti ar fi fost acoperit de 8 statii, nu 3.
- zona densa din Floresti(nu mall/spital) era acoperita de 6 statii, nu 1.
- Totul se putea finanta prin fonduri sigure, conventional, fara graba, prin POR.
- Florestenii aveau legatura directa cu Stadionul, Parcul, Gara(trenul metropolitan), Iris, Muncii, Emerson.
- Depoul era deja suficient, infrastrucura de garare clujeana fiind apta de a gadui/opera 60 de tramvaie.
- Frecventa serviciului se imbunatatea inevitabil, fiind un plus si pt actualii utilizatori ai tramvaiului.
- Incarcarea retelei sporea, facand tramvaiul mai fezabil/rentabil/util pentru oras.
- Viteza medie a tramvaiului va creste inevitabil odata cu separarea acestuia in locatii cheie(Horea/Manastur) si realizarea culoarelor unice, moment in care si ipoteticul tramvai va parcurge cei 20km din capatul Florestiului pana la Emerson in fix o ora, la o foarte realista viteza medie comerciala de 20km/h (actualmente 16 la comun cu traficul)”.
26 Comentarii
Se incearca o propaganda de abatere a atentiei de la lipsa Centurii, discutii strerile si de involburat minti incete, despre tramvaie si alte metro-gogomanii. Or sa vina si cu monorail peste Somes, cu transport in tub vidat, teleportari, etc. Da, studii de pre ante pre feza, topografice si litosferice, prin astea se sifoneaza niste marafeti, dar practic… Citeste mai departe
@Povesti de amestecat rahatul:
In tub cu formol i-as plimba pe cei din primarie.
Cui nu-i place frumosul nostru oraș cu bunele și relele de-aici, cu fenomenele meteo și festivalurile cultural educative distractive, sa se mute la buda.
Asta e o idee veche, de prin 2010, doar ca toti primarii care au ajuns la conducerea Florestiului au ignorat-o si culoarul pentru tramvai nu a fost inclus in PUG-ul comunei. Acum e prea tarziu, nu mai poti baga tramvai printre blocurile inghesuite.
Se va reveni la transportul fluvial si transoceanic, cu porturile unde vor andoca feriboturile, Cora, Oser, Emerson. TGV-ul va prelua pasagerii spre punctele metropolitane, Gara Est, Platanilor, Cantonului. Ce bun e Boc!
@e Vaporeanu:
Ii ceva normal !?
Hidroavioanele vor ateriza pe somesul navigabil .
Sper sa se descurce pilotii cu liniile de inalta tensiune.
Sa fii iubit ...
Cu stima Emil
pai tocmai din lipsa spatiului s-a inceput cu ideea de metrou, asta e doar un alt articol pt comentatorii abonati
@sss: Faci metrou, adica investestitie enorma, cand nu mai exista solutii pentru infrastructura terestra/supraterana. Adica ai facut pasaje, ai sosele largi, traversari aeriene si subtraversari, auto, pietonale, ce vorbim aicia? Ma mir ca UE a aprobat si alea 5 statii municipale. Or avea si aia vreo Marinceana de la Comisia Rutiera pe acolo care aproba… Citeste mai departe
@sss: in teorie au inceput multe… Nu i opreste nimeni sa nu faca metrou in floresti, dar pot?!?
@Ober: Corect vis a vis de pasajele peste calea ferata, asta e motivul pentru care nu fac nici metroul usor" pe infrastructura CFR, fara pasajele mentionate traficul in zonele respective ar fi complet blocat.
N-au facut nimic si acum nu mai au solutii, doar metrou.
Problema se rezolva intr-o jumătate de an !
Clujul era funcțional și fără pitic.
La început l - am votat mai puțin la ultimul scrutin.
Recunosc ca am contribuit prin naivitatea mea la distrugerea orașului .
@20- 31 de angajați din primărie la pușcărie !:
Clujenii nu sunt fraieri !!
@20- 31 de angajați din primărie la pușcărie !:
De ce nu toti angajatii din primarie , au fost complicii lui Boc , au tacut !!! .
DNA-ul Mai Dormiti ?
Vin alegerile si se face se face, impreuna cu metroul, tunelul pentru jonciunea cu calea ferata, somes navigabil, etc.
O solutie buna pentru noi e un monorail dupa modelul celui din Wuppertal, daca e fezabil...
Sinele de tramvai numit Dorinta se vor pune pe sub somesul navigabil si asa cum a spus un comentator , vor urma autobuze zburatoare , ele fiind smart si fara sofer , dotate cu bancute la fel de SMART ca si primarul clujului .
avion e mai simplu, sau dirijabil
Mamă câți prosti pe metrul pătrat?! Vorbim si noi sa ne aflam in treabă, dar punem carul înaintea boilor...Ce ar fi sa-i dăruiti si chelului perie de păr sau pieptene?
SI RESTUL EUROPEI O SA AIBA FLYING CARS.
TARA DE C...,T
Asta inseamna dezvoltare urbana facuta cu cap, cu capu de la *****! Te trezesti ca ti-ar prinde bine un tramvai spre Floresti, dar nu ai loc sa il faci :)))
Normal ca e o solutie mai usor realizabila si cu acelasi potential ca si un metrou usor, cata vreme se separa sina tramvaiului de strada.
Insa tocmai asta e si problema, ca ar fi un plan realizabil si ar trebuii dus la bun sfarsit inaintea urmatoarelor alegeri si asta nu-i convine minionului, care trebuie sa promita metrou nefinantabil si o centura… Citeste mai departe
@Marius G.: Dacă tu găsești teren pe care sa lărgești drumul sau sa pui șine de tramvai ești un mare savant. Altfel ești doar mâncător de...
@Tz: Se vede pe schita de pe maps pe unde ar putea fi dusa sina, sa nu-mi spui tu mie ca ar fi mai greu sa concesioneze teren de la periferia Florestiului si din spate de la Vivo decat sa faci statii de metrou.
@Tz: Tu stii sa citesti o harta, bolovane???
Se merge pe Razoare - Crizantemelor - Tautiului si de-acolo pe Subcetate nu e loc dar se poate duce pe langa padure (da, vor trebui taiati cativa copaci, mare lucru) si se iese pe Eroilor.
Daca asta e solutie nerealista atunci cea cu linia subterana pe acelasi traseu cum e???
o idee super buna si ieftina!
bwhahaha