Tramvaiul modern cu WIFI a ajuns la Cluj-Napoca! Este prezentat pe strada Primaverii FOTO
Miercuri, 30 mai 2012 a ajuns la Cluj-Napoca primul tramvai livrat de catre compania poloneza PESA – castigatoarea licitatiei de achizitie de tramvaie organizata de primarie in anul 2011.
Tramvaiul are 44 de locuri pe scaune si 298 de locuri in picioare.
Consumul tramvaiului este de 0.47 kilowatti/ora/tona/kilometru – mai putin 50% decat garniturile vechi
Compania PESA a oferit la licitatie 6 ani garantie pentru fiecare garnitura de tramvai - in perioada de garantie intretinerea si service-ul tramvaielor este asigurat de PESA
Exista dotari WIFI care permit utilizarea conexiunii de internet pentru calatori. Acest sistem va permite si legaturile de comunicare dintre vatman si centrul de comanda.
Tramvaiul poate fi comandat si din spate prin panoul de comanda amplasat in capatul garniturii - fara a fi nevoie ca vatmanul sa se mute din fata in spate.
intreaga caroserie este formata din piese detasabile lucru care permite inlocuirea numai a pieselor care se vor avaria in trafic, economisind timp si bani pentru intretinerea tramvaiului.
Pana la finalul anului vor mai sosi si celelalte 5 garnituri de tramvai, urmatoarea fiind asteptata in luna iulie 2012. Pentru a inlocui total garniturile de pe tronsonul Manastur - Gara sunt necesare 12 garnituri de tramvai noi, care vor sosi pana la finalul anului. in acest interval se va circula si cu garniturile existente – care au fost reconditionate si reparate.
Valoarea unei granituri este de 6,4 milioane de lei fara TVA.
Primaria municipiului Cluj-Napoca a semnat in data de 27 martie 2012 contractul de achizitie de tramvaie cu castigatorul licitatiei organizate in acest scop, compania polona SC Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA. Contractul a fost semnat de catre primarul Radu Moisin si presedintele PESA, Tomasz Zabaklicki si reprezentanti ai Regiei Autonome de Transport Urban Cluj-Napoca, in administrarea cariea vor fi tramvaiele. Este vorba despre un acord-cadru de achizitie a noilor tramvaie, moderne silentioase si economice, care vor transforma municipiul Cluj-Napoca intr-un oras dotat cu un sistem electric de transport in comun la standarde europene.
Conform acordului-cadru, se vor achizitiona un numar maxim de 12 tramvaie. in prima faza, s-au comandat 4 bucati, care urmeaza sa fie livrate incepand cu data de 31 mai 2012.
"Compania noastra are o lunga traditie in fabricarea garniturilor de tramvai. Modelul care va ajunge in Cluj-Napoca este mai modern si mai performant decat majoritatea tramvaielor din Europa. Tramvaie identice vor circula in Varsovia, Gdansk, desigur Bydgoszcz dar si in orase din Ungaria. Este in strategia noastra sa colaboram cu industria locala, de aceea cel mai probabil vom apela la producatorii locali, la depouri si la furnizorii de servicii de montaj si mentenanta. in ceea ce priveste instruirea peronalului, vom certifica ingineri si vatmani care vor fi capabil apoi sa instruiasca restul angajatilor in sistem cascada. Ne bucura aceasta colaborare cu atat mai mult cu cat am observat ca municipiul Cluj-Napoca este foarte asemanator cu orasul nostru, Bydgoszcz", a declarat presedintele companiei poloneze, Tomasz Zabaklicki.
Conform contractului, firma castigatoare trebuie sa livreze lunar un tramvai, incepand din a sasea luna de la semnare, insa partenerii de la PESA s-au angajat sa livreze primele 4 bucati incepand cu data de 31 mai 2012. Astfel, la finalizarea tronsonului Manastur - Piata Garii, noile garnituri vor putea fi puse in circulatie in cea de a doua parte a anului, dupa finalizarea lucrarilor de reabilitare a liniilor de tramvai.
4 Comentarii
Domnilor si cu consumul de combustibill si poluarea cum ramane,bine au facut , bravo lor!!!
Cred ca cineva e suparat ca am spus ca tramvaiul nu e folositor! :))) Chiar asa e..tramvaiul acela, eu nu stiu ce e cu el...Nu era mai usor cu autobuz silentios? :D
Cat despre dl. Nicoara, daca tu crezi ca a stat in barlog, mai informeaza-te. Intra-adevar, nu a fost zilnic la televizor ca PDL-istii pe care-i sustii, dar macar a facut ceva, nu taia… Citeste mai departe
Nu are draga niciun loc de munca, dar de ce sa ramana totul ca pe vremea comunistilor? Cand ma urcam in 101, dupa 5 statii nu mai auzeam bine. Vorbeam cu greu la telefon si ma scutura de mi se intorcea stomacul! Aveam nevoie de el! Si lasa-ma cu Nicorica al tau ca degeaba isi da interesul in campanie, daca pana acum s-a ascuns ca ursul in barlog...
Nu inteleg ce atata dus-intors e cu tramvaiul acesta!
A creat vreun loc de munca? A facut ceva in mai bine? Sua doar e ca sa prosteasca poporul cu tramvaiul, asa cum au facut pana acum PDL-istii???
Cred ca oamenii competenti nu se lauda cu tramvaiele ci, acum, afla parerile si doleantele omaneilor ca sa stie ce au de facut. Am vazut pe Dl. Nicoara… Citeste mai departe