Tramvaiul va merge spre Florești pe centura din spatele Polus - FOTO PLANȘE
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă realizat pentru Primăria Cluj-Napoca de o firmă britanică propune ca tramvaiul să meargă săre Florești prin spatele Polus.
”Proiectul C1 privind extinderea tramvaiului înspre Florești a fost redefinit ca “Extensie tramvai Mănăștur - Florești”, nefiind specificat exact aliniamentul noii linii de tramvai. Necesitatea extinderii transportului cu tramvaiul fiind însă recunoscută, se propune demararea de îndată a unui studiu de aliniament pentru stabilirea optimă a rutei de tramvai, pentru a alege între alternativele Bucium – Florești (pe la sud de DN 1), respectiv Pod Calvaria – DN 1 – Florești”, se arată în concluzia Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).
Specialiștii firmei britanice propun ca singură variantă pentru a duce tramvaiul în Florești viitoarea centură prin spatele Polus, dar municipalitatea nu a confirmat încă acest lucru, mai ales că centura din Florești este la stadiu de licitație.
Propunerea britanicilor constă în:
• Extinderea tramvaiului între Mănăștur (terminalul Bucium) și Florești, pe o lungime de cca. 5,8 km.
• Realizarea unei bucle unidirecționale de în zona centrală a orașului, care să fie parcursă de tramvaiele venind dinspre Florești și Mănăștur pe de o parte, și Gară și Muncii pe de altă parte, cu stații dense în zona ultracentrală, un posibil aliniament fiind prezentat în figura de mai jos, însă urmând a fi rafinat în etapa finală a PMUD.
• Extinderea tramvaiului (în ScA 3) sau amenajarea unei benzi bidirecționale dedicate transportului în comun (în ScA 1 și 2) pe axa Avram Iancu – Aurel Vlaicu
Investiția pentru a duce tramvaiul în Florești este etimată la 25,2 milioane de euro:
• Construcția unei noi linii de tramvai cu cale dublă, între cartierul Mănăștur și localitatea Florești.
• Se propune realizarea unui studiu de traseu pentru varianta optimă a traseului, pentru a alege între varianta de cca. 5,8 km între Bucium și Florești (pe aliniament nou la sud de DN 1) sau varianta alternativă pe DN 1.
• Costul estimat este pentru prima variantă.
Alte considerente privind justificarea alegerii privind extinderea tramvaiului în Florești:
• Varianta deservirii legăturii Florești – Cluj-Napoca cu autobuz sau troleibuz pe actualul DN 1 este nefezabilă în contextul congestiei semnificative de pe acest tronson: peste 58.000 de vehicule pe zi pe tronsonul dintre centrul comercial Polus și nodul N.
• Din același motiv apare ca nefezabilă în acest moment alternativa realizării liniei de tramvai pe aliniamentul DN 1, fiind practic condiționată de realizarea legăturii rutiere noi între autostrada A3 și Cluj-Napoca, care, conform modelului de transport, ar prelua aproximativ jumătate din volumul de trafic de pe DN 1. Realist, această legătură poate fi finanțată doar de către guvern prin CNADNR, deoarece este improbabil ca bugetul comunei Florești sau cel al CJ Cluj să poată acoperi costurile lucrării. De vreme ce această legătură nu se numără la ora actuală printre prioritățile naționale, este puțin probabil ca ea să fie realizată până în 2020. Ca atare, realizarea tramvaiului pe DN 1 ar impune amânarea problemei legăturii de transport public dintre Florești și Cluj-Napoca pentru cel puțin 5 ani.
• Ar putea fi luată în calcul construcția unei căi rutiere dedicate pentru autobuze pe aceeași rută cu cea propusă pentru tramvaiul pe aliniament sudic, însă acest fapt ar implica un transfer în zona terminalului Bucium pentru practic întreg fluxul de călători din Florești.
14 Comentarii
Se va face daca va pica ceva din contracte. Pana la finalizare se cer proiecte, PUZ, PUG, bla, avize, planse, firme de tot felul. Deocamandata DNA e cu lupa pe ei, asa ca e doar promisiune. Inainte de alaegeri vom avea de toate, vor promite si submarine, avioane si cai verzi pe pereti.
Adica pe cele 2 benzi de circulatie, sa mai circule si tramvaiul. Iar centrul sa fie spart inca timp de 2 ani ca apoi sa fie aglomerat si cu tramvaiul. Cat de prost poti sa fica sa gandesti asa ceva. Singurul lucru care salveaza Clujul e metroul. In rest, apa de ploaie.
Oare n-ar fi mai bine sa consolideze malurile Somesului, sa-l faca navigabil si sa circule nave de pasageri pe el? De la Tarnita pana la Campenesti? Si chiar Canalul Morii poate fi folosit, ceva barci, gondole si nave cu panze, mai ales ca trece prin piata Mihai Viteazu, fix in centru.
Bineinteles , acum dupa ce am reasfaltat toata zona centrala , hai sa spargem din nou ,de lucru sa fie !
Ideea nu e rea si chiar mi-ar place implementarea respectiva, cu conditia sa se asigure si rutele alternative de ocolire a orasului, adica ultima ramasa: de la Oradea spre aeroport. Va fi greu sa-i civilizezi pe romanii nostri sa nu foloseasca masina personala cand au treaba in centru, dar cu timpul (50-100 ani) se vor obisnui. Am vazut orase mai mari… Citeste mai departe
Ai uitat sa mentionezi un singur aspect: in orasele mentionate de tine exista un sistem de transport public viabil, sigur si care acopera fiecare particica a orasului. Acolo in vehicolele de transport public nu e bocna iarna si sauna vara, acolo nu stau oamenii ca sardinele in conserva. Acolo nu se urca satra de bronzati sa te jefuiasca etc.
e titlu e asta? e o PROPUNERE. Titlu zice: tramvaiul va merge prin Floresti. de parca in Iunie is gata lucrarile sau ceva.
Boc e in lumea lui. De ce ar face asta cand florestenii nu-l voteaza? El nu face chestii decat pentru demografia lui: batrani, asistati social si someri.
Nu s-a saturat lumea de minciuni si planuri aberante?
Sper ca de data asta o sa-l trimita lumea inapoi la el la Rachitele.
Ce idioti sunt politicienii nostrii !! Drumuri catre Floresti nu avem dar ei vor tramvaie ..
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Da ... s-a infiintat si compania Floresti Air, care din 2017 va introduce zboruri regulate Cluj - Floresti, cu escala la Polus
din ciclul....boc si cercetatorii britanici. ambii, inexistenti si total necunoscuti umanitatii.
ce...nu credeti?
Ha, ha, ha, ha, ..... ha, ha, ha, ha...............ha, ha, ha!
ha ,haa ,haaaaaaaaaa