Vineri 22 Noiembrie

Tren de la Jucu spre Cluj-Napoca și legătură de tramvai până în Florești


Deputatul independent Adrian Dohotaru vorbește despre suplimentarea bugetului ”pentru întreținerea infrastructurii feroviare cu 500 de milioane de lei”, în vederea relansării transportului cu trenul în județul Cluj. 

”Propun suplimentarea bugetului pentru întreținerea infrastructurii feroviare cu 500 de milioane de lei, sumă necesară pentru a transforma căile ferate într-un sistem de transport public mai eficient.

Avem nevoie de trenuri de mare viteză, de trenuri metropolitane, de trenuri care leagă satele de orașe pentru că nu toți românii își permit o mașină personală sau să meargă cu avionul. Oricum, și mașina și avionul trebuie puse ca priorități mult după trenuri pentru că trenurile sunt cele mai puțin poluante și cele mai rapide modalități de transport. Asta dacă avem investiții eficiente și o companie publică reprofesionalizată de transport feroviar.

România se situează pe ultimul loc din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte finanţarea infrastructurii feroviare, potrivit studiului „The 2017 European Railway Performance Index” (RPI). Studiul evidențiază că există o relaţie de cauzalitate directă între nivelul finanţării publice a infrastructurii feroviare şi nivelul de performanţă al transportului feroviar.

De interes pentru cei care trăiesc în Florești din perspectiva trenului metropolitan, că am cunoștințe care lucrează în Jucu și sunt blocate în trafic, cuplat cu un tramvai care ajunge până în Florești”, a scris Dohotaru.

Transportul feroviar are multe avantaje: ”Căile ferate au şi avantajul unei vieți mai lungi, chiar și cu costuri mici de întreținere. De asemenea, transportul feroviar este una dintre soluțiile care pot degreva reţeaua rutieră de presiunea creşterii solicitărilor, oferind soluții alternative de preluare a cererilor de transport. De aceea, state precum Italia, Germania, Elveţia, Franţa, Marea Britanie au adoptat o politică de promovare intensivă a transportului feroviar ca alternativă la transportul rutier”.

Varianta folosirii liniei de cale ferată care există între Gherla și Cluj-Napoca a fost respinsă de primarul Emil Boc acum câțiva ani, pe motivul lipsei de deschidere din partea CFR Călători. Recent, primarul și-a schimbat viziunea și a precizat că linia de cale ferată este soluția. 

Conform unor surse, deschiderea transportului facil și rapid spre comunele din jurul Clujului nu este dorit de ”mafia” imobiliară din Cluj-Napoca, sperită că va pierde foarte mulți clienți. 

Comentarii Facebook