Trenul Metropolitan al Clujului, tras pe linie moartă! S-a rezolvat: Nu se poate face! Urmează Centura și Metroul?
Trenul Metropolitan al Clujului pare a fi tras pe linie moartă de CFR Călători, se apără primarul Emil Boc, care a spus că se cere încă un fir de cale ferată pentru a se da avizul.
Acest fir suplimentar de cale ferată trebuie plătit de Primăria Cluj-Napoca, așa că proiectul a fost pus la sertar, deși public primarul Emil Boc spune că se fac încă eforturi. ”Ca să fie implementat proiectul, trebuie un nou fir de la Gara Cluj-Napoca la Apahida, altfel trenurile ar circula o dată la o oră și jumătate. Trenul metropolitan trebuie corelat cu culoarul de nord. Nu vrem să renunțăm nici la culoar, nici la trenul metropolitan, așa că acum avem totul pe masă și ne gândim cum să facem”, a spus primarul Clujului, Emil Boc, la prima conferință de presă din ultimele 12 luni.
Primarul bate toba în legătură cu acest tren metropolitan de câțiva ani, după ce în urmă cu 7 - 8 ani spunea că este un proiect nerealizabil.
Costul trenului metropolitan a ajuns la 200 de milioane de euro, dar nu există nici finanțare. Problema liniei suplimentare este ”bonus”
Ionel Oprea, cel care a condus echipa care a realizat studiile de fezabilitate pentru metrou și trenul metropolitan, spune că s-a ajuns la 200 de milioane de euro, pentru realizarea trenului.
”Inițial a fost programat trenul metropolitan, proiectul era mai compact, chiar dacă se desfășura pe 40 de kilometri de cale ferată. Făceam niște stații, parcări și introduceam trenul metropolitan. Am prioritizat metroul – asta nu înseamnă că nu am lucrat și la trenul metropolitan – dar l-am prioritizat pentru că prin PNRR au fost aprobate metrourile, nu trenurile metropolitane. Problema este că din discuțiile cu CFR și cu UAT-urile prin care ar merge serviciul de tren metropolitan, acest proiect a crescut în anvergură ca necesar de lucrări. Inițial era estimat la 75 de milioane de euro, nici nu aveam nevoie de SPF (studiu de pre-fezabilitate, n.red.), am ajuns în prezent la 200 de milioane. O să fiu foarte direct, problema este că la acești bani nu se justifică. Ar trebui să am o cerere de călători 5 ori mai mare”, spunea în 2021 inginerul Ionel Oprea, reprezentantul echipei care realizează studiile de metrou și tren metropolitan, în ședința CL în care a fost aprobat Studiul de Fezabilitate pentru metrou.
“Acest proiect pe lângă cale ferată propriu-zisă, stații de cale ferată, a ajuns să includă mult mai multe elemente de infrastructură, la un moment dat inclusiv pasajul de la Tăietura Turcului, care este acum în proiectul de electrificare a căii ferate (Cluj-Episcopia Bihor, n.red.) și a fost și în proiectul nostru, două pasaje în zona Fabricii de Zahăr, în Jucu, treceri pietonale multiple. Toate acestea au crescut foarte mult costul proiectului, analiza cost-beneficiu arată că acest proiect nu este finanțabil. Ar trebui să avem de 5 ori mai mulți călători, sau să reducem investiția de 5 ori. Cererea actuală pentru trenul metropolitan nu duce la rezultate care să permită obținerea de bani europeni”, spunea Ionel Oprea anul trecut, sugerând că este cam tras pe linie moartă.
Titus Man, decanul Facultății de Geografie din UBB, declara tot anul trecut că: ”Este o șansă ratată dacă se renunță la trenul metropolitan, o șansă ratată de mai demult; cu un efort substantial dar extrem de eficient s-ar fi putut realiza o conexiune care să fie alternativă la ce avem astăzi în transport. Evident, trenul metropolitan în proiectul inițial avea și acea derivație în care dorea să conecteze și Floreștiul, principalul furnizor de persoane care se deplasează spre zona urbană, ideea metroului a substituit cumva această derivație a trenului metropolitan… Sper să nu se renunțe la acest proiect, sau să nu treacă într-un plan secund pentru că este mult mai ușor și mai rapid de implementat”.
24 Comentarii
Am zis ca o sa fac. Dar uitati, ca nu se poate. Eu chiar mi-am dorit. Si mi-am asumat ca fac. Si chiar "osa" fac, dar nu sunt lasat. Ca nu se poate.
Rand pe rand cade fiecare promisiune din campania electorala a lui Emil Boc! E evident ca nu doar ca nu se va fi finalizat nimic din ce a promis dar nici macar n-o sa inceapa sa se lucreze la nimic. Dar nu-i bai ca prosti sunt multi in orasul asta si va fi votat nenorocitul de si mai multi prosti la alegerile urmatoare!!!!
@Iosif:
mei josif, meiiiii: ce trebe la tine tren, metrou si tot alea ? mergi frumos cu numar 9! mei oparit iosif, daca nu place? poate sa merge la buda, pa iosif, pa.Acume pleaca asta numar 9! vezi sa nu scape la tine ...
@Cuscitorescul iosif ?: Tu esti unul dintre acei multi prosti care-l voteaza pe Boc, este?
Eu zic ca urmează mă-sa lu’ Soica
@Paul:
Ar fi bine sa cumpere trenuri cu hidrogen. Iar biletul sa fie subvenționat de primarie cu 100% ca in statele nordice.
@Kyro: Trenuri cu minciuni nu sunt? Ca aia ar fi o varianta de transport cu adevarat regenerabila si Boc de unul singur ar asigura combustibil nelimitat!
Pana sta johanis la cotroceni nu pupati nicio investitie majora in Cluj. de cand e acolo s-a straduit sa blocheze tot prin oamenii lui, totul pentru Sibiu.Mai ales acum cu sibianul ciuca premier
@Precizie:
@Precizie: Da, fix Iohannis e de vina!!! Tot timpul nemernicul de Boc si acolitii sai se victimizeaza! A fost PSD-ul care nu l-a lasat pe marele primar sa realizeze obiectivele marete acum ca primarul si premierul sunt din partid cu el vezi doamne Iohannis e ala rau ca vrea sa se faca doar pentru Sibiu. Ce anume s-a facut in Sibiu din bani de la centru… Citeste mai departe
Judecand mai bine situatia cred ca centura metropolitana e cea mai buna solutie. E mai ieftin sa mergi cu masina decat cu autobuzul si mult mai comod. In oras masina consuma intre 2.5% si 5%.
@ : nu rezolva nimic centura, fiindca grosul sunt cei care merg cu masina din cartier in centru
Prea mic, din toate punctele de vedere, sa pastoreasca un oras. A reusit cu minciuni meste****te, ambalate in staniol colorat sa pacaleasca de 20 de ani clujenii. Sper sa se destepte si sa iasa masiv la vot.
După asemenea mandate, locuitorii din cartierul Mărăști sunt nostalgici după comunism. Cât despre zona Expo Transilvania, cred că l-ar trage pe roată ca pe Horea. Metro-ul și trenul trebuie făcute, dar nu trebuie să aibă neapărat acel traseu. De ce e obligatoriu sa treacă toate prin proiectele lui imobiliare? Acolo s-a concentrat tot efortul administrativ.… Citeste mai departe
oprea si cu geograful man .... no name.... vor sa-i faca tren metropolitan piticului cu gastele motate...ce sa mai zicem de bolos cur unsuros ...
METROU ? cand Trcea zice ca Cluj
metrou ? >>>tarcea ? Cluj de carute ??? PRIMARIA >>>P--I !!!
=
De ce sa modernizezi si sa extinzi calea ferata care strabate Clujul de la est la vest si sa dezvolti orasul de-alungul ei, cand poti sa ridici blocuri intre blocuri si sa te zgaiesti in public ca-s prea multe masini.
Si apropo nu ajunge un fir" inca doua cel putin nenea daca nu vreti sa va calcati pe picioare cu CFR, care-s idiotii si aia cat… Citeste mai departe
@Alex: Cum mai aduna satra lui Boc spaga pentru aprobari, daca lumea se muta in Aghires, ca este un tren la fiecare jumate de ora?
Mos Craciun pentru alegatori, la fel ca Somesul navigabil, tunelul sub Feleac, tunelul sub centru, etc.
3 deodată?
Nu ca n-ar fi posibil dar lasa rana adânca locuitorilor Clujului. Ar însemna blocaje totale.
Așa ca pe rând, va rog. Multumiți-va cu normalul, hai fie 2 -a odată .
Articolele ultimelor zile mi-au smuls un pârțișor de emoție. No, iese gunoiul de sub preș? Nu mai e Cluujul de 5 stele ?
Pe scurt:
- e invadat de vinituri, care pe lângă că strică piața imobiliară, mai și fac legea parcărilor care nu există.
- cel mai scump transport în comun. Rușinică. Boc-ul îl vrea gratis.
- cea mai scumpă / proastă… Citeste mai departe
@Ahile:
... somn ușor...