Trenul metropolitan din Cluj așteaptă avizul de mediu. Proiectul există de ani buni doar pe hârtie


Documentația în vederea obținerii avizului de mediu pentru proiectul trenului metropolitan a fost depusă de către administrația clujeană. 

Primăria Municipiului Cluj-Napoca care deține funcția de titular a proiectului intitulat “Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cuj-Napoca  – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - Etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea” anunță publicul interesat de decizia de încadrare a P.U.Z-ului pentru proiectul menționat anterior. 

Conform documentației, proiectul are ca și scop stabilirea regulilor de ocupare a terenurilor şi de servire edilitară şi a amenajărilor aferente acestora pe o suprafaţă totală de ~98,9 ha, suprafaţa care a generat studiul fiind de ~16,3 ha şi este compusă din terenuri situate în Judeţul Cluj: Municipiul Cluj-Napoca, Comuna Gârbău, Comuna Baciu, Comuna Apahida, Comuna Jucu şi Comuna Bonţida.

9 trenuri pentru 23 de puncte de îmbarcare/debarcare la un interval de 30 de minute

Introducerea serviciului de Tren Metropolitan pe infrastructura existentă a căii ferate (în lungime de 48,8km) pe traseul: Bonţida HM – APAHIDA – CLUJ NAPOCA – Gârbău HM comportă operarea la un interval de 30min a unui număr de 9 trenuri pentru următoarele 23 puncte de îmbarcare / debarcare călători (PID):

  •  PID01 Bonţida Hm (existentă) – amplasament în UAT Comuna Bonţida;
  •  PID02 Răscruci h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Bonţida;
  •  PID03 Jucu de Jos h.c. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Jucu;
  •  PID04 Jucu Hm (existentă) – amplasament în UAT Comuna Jucu;
  •  PID05 Câmpenești h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Jucu;
  •  PID06 Apahida 2 h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
  •  PID07 Apahida 1 h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
  •  PID08 APAHIDA (existentă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
  •  PID09 Dezmir h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
  •  PID10 Aeroport Avram Iancu h. (nou propusă) – amplasament în UAT Municipiul ClujNapoca;
  •  PID11 CLUJ-NAPOCA EST (existentă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul ClujNapoca;
  •  PID12 IRA h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
  •  PID13 Fabricii de Zahăr h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul ClujNapoca;
  •  PID14 Piața 1 Mai h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
  •  PID15 CLUJ NAPOCA (existentă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
  •  PID16 Tetarom h. (existentă - conform M300) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
  •  PID17 Hoia h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
  •  PID18 Baciu h. (existentă - conform M300) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
  •  PID19 Suceag h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
  •  PID20 Rădaia h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
  •  PID21 Mera h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
  •  PID22 Nădășel h. (existentă - conform M300) – amplasament în UAT Comuna Gârbău;
  •  PID23 Gârbău Hm (existentă) – amplasament în UAT Comuna Gârbău;

Modernizarea unui număr de 5 PID-uri existente, fără lucrări în 10 PID-uri existente și crearea unui număr de 8 PID-uri noi:

  •  PID01 Bonțida Hm (modernizare existentă) – Comuna Bonțida;
  •  PID02 Răscruci h. (fără lucrări existentă) – Comuna Bonțida;
  •  PID03 Jucu de Jos h.c. (modernizare existentă) – Comuna Jucu;
  •  PID04 Jucu Hm (fără lucrări existentă) – Comuna Jucu;
  •  PID05 Câmpenești h. (nouă) – Comuna Jucu;
  •  PID06 Apahida 2 h. (nouă) – Comuna Apahida;
  •  PID07 Apahida 1 h. (nouă) – Comuna Apahida;
  •  PID08 APAHIDA (fără lucrări existentă) – Comuna Apahida;
  •  PID09 Dezmir h. (modernizare existentă) – Comuna Apahida;
  •  PID10 Aeroport Avram Iancu h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  •  PID11 CLUJ-NAPOCA EST (fără lucrări existentă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • PID12 IRA hPID12 IRA h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • PID13 Fabricii de Zahăr h. (nouă) –Municipiul Cluj-Napoca;
  • PID14 Piața 1 Mai h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • PID15 CLUJ NAPOCA (existentă, fără lucrări) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • PID16 Tetarom I h. (fără lucrări existentă conform proiect modernizare linie CF300) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • PID17 Hoia h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • PID18 Baciu h. (fără lucrări existentă conform proiect modernizare linie CF300) – Comuna Baciu;
  • PID19 Suceag h. (fără lucrări existentă) – Comuna Baciu;
  • PID20 Rădaia h. (modernizare existentă) – Comuna Baciu;
  • PID21 Mera h. (fără lucrări existentă) – Comuna Baciu;
  • PID22 Nădășel h. (fără lucrări existentă conform proiect modernizare linie CF300) – Comuna Gârbău;
  • PID23 Gârbău Hm (modernizare existentă) – Comuna Gârbău.

Proiectantul general este ASOCIEREA SWS Engineering S.p.A. - SYSTRA - METRANS Engineering S.R.L, iar elaboratorul P.U.Z-ului URBAN VISION CONSULTING S.R.L. 

Trenul ar urma să circule la intervale de 30 de minute în perioadele de vârf, fiind estimat că durata călătoriei între Nădășelu și Bonțida s-ar reduce cu 10-25 de minute, iar între Bonțida și Cluj-Napoca cu 15-30 de minute, conform planului de mobilitate urbană Cluj-Napoca. Trenul metropolitan ar acoperi ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute iar mai multe stații vor fi și în municipiul Cluj-Napoca care vor deservi în special zona de nord a orașului.

Șeful de proiect Ionel Oprea, cel care coordonează studiile pentru metrou și tren metropolitan comandate de Primăria Cluj-Napoca, citat de presshub.ro a arătat că de la 75 de milioane euro cât era estimat inițial trenul metropolitan, costurile au crescut semificativ, la 200-280 de milioane de euro. 


Comentarii Facebook