Trenul metropolitan din Cluj așteaptă avizul de mediu. Proiectul există de ani buni doar pe hârtie
Documentația în vederea obținerii avizului de mediu pentru proiectul trenului metropolitan a fost depusă de către administrația clujeană.
Primăria Municipiului Cluj-Napoca care deține funcția de titular a proiectului intitulat “Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cuj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - Etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea” anunță publicul interesat de decizia de încadrare a P.U.Z-ului pentru proiectul menționat anterior.
Conform documentației, proiectul are ca și scop stabilirea regulilor de ocupare a terenurilor şi de servire edilitară şi a amenajărilor aferente acestora pe o suprafaţă totală de ~98,9 ha, suprafaţa care a generat studiul fiind de ~16,3 ha şi este compusă din terenuri situate în Judeţul Cluj: Municipiul Cluj-Napoca, Comuna Gârbău, Comuna Baciu, Comuna Apahida, Comuna Jucu şi Comuna Bonţida.
9 trenuri pentru 23 de puncte de îmbarcare/debarcare la un interval de 30 de minute
Introducerea serviciului de Tren Metropolitan pe infrastructura existentă a căii ferate (în lungime de 48,8km) pe traseul: Bonţida HM – APAHIDA – CLUJ NAPOCA – Gârbău HM comportă operarea la un interval de 30min a unui număr de 9 trenuri pentru următoarele 23 puncte de îmbarcare / debarcare călători (PID):
- PID01 Bonţida Hm (existentă) – amplasament în UAT Comuna Bonţida;
- PID02 Răscruci h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Bonţida;
- PID03 Jucu de Jos h.c. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Jucu;
- PID04 Jucu Hm (existentă) – amplasament în UAT Comuna Jucu;
- PID05 Câmpenești h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Jucu;
- PID06 Apahida 2 h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
- PID07 Apahida 1 h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
- PID08 APAHIDA (existentă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
- PID09 Dezmir h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
- PID10 Aeroport Avram Iancu h. (nou propusă) – amplasament în UAT Municipiul ClujNapoca;
- PID11 CLUJ-NAPOCA EST (existentă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul ClujNapoca;
- PID12 IRA h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID13 Fabricii de Zahăr h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul ClujNapoca;
- PID14 Piața 1 Mai h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID15 CLUJ NAPOCA (existentă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID16 Tetarom h. (existentă - conform M300) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID17 Hoia h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID18 Baciu h. (existentă - conform M300) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
- PID19 Suceag h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
- PID20 Rădaia h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
- PID21 Mera h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
- PID22 Nădășel h. (existentă - conform M300) – amplasament în UAT Comuna Gârbău;
- PID23 Gârbău Hm (existentă) – amplasament în UAT Comuna Gârbău;
Modernizarea unui număr de 5 PID-uri existente, fără lucrări în 10 PID-uri existente și crearea unui număr de 8 PID-uri noi:
- PID01 Bonțida Hm (modernizare existentă) – Comuna Bonțida;
- PID02 Răscruci h. (fără lucrări existentă) – Comuna Bonțida;
- PID03 Jucu de Jos h.c. (modernizare existentă) – Comuna Jucu;
- PID04 Jucu Hm (fără lucrări existentă) – Comuna Jucu;
- PID05 Câmpenești h. (nouă) – Comuna Jucu;
- PID06 Apahida 2 h. (nouă) – Comuna Apahida;
- PID07 Apahida 1 h. (nouă) – Comuna Apahida;
- PID08 APAHIDA (fără lucrări existentă) – Comuna Apahida;
- PID09 Dezmir h. (modernizare existentă) – Comuna Apahida;
- PID10 Aeroport Avram Iancu h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID11 CLUJ-NAPOCA EST (fără lucrări existentă) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID12 IRA hPID12 IRA h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID13 Fabricii de Zahăr h. (nouă) –Municipiul Cluj-Napoca;
- PID14 Piața 1 Mai h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID15 CLUJ NAPOCA (existentă, fără lucrări) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID16 Tetarom I h. (fără lucrări existentă conform proiect modernizare linie CF300) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID17 Hoia h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID18 Baciu h. (fără lucrări existentă conform proiect modernizare linie CF300) – Comuna Baciu;
- PID19 Suceag h. (fără lucrări existentă) – Comuna Baciu;
- PID20 Rădaia h. (modernizare existentă) – Comuna Baciu;
- PID21 Mera h. (fără lucrări existentă) – Comuna Baciu;
- PID22 Nădășel h. (fără lucrări existentă conform proiect modernizare linie CF300) – Comuna Gârbău;
- PID23 Gârbău Hm (modernizare existentă) – Comuna Gârbău.
Proiectantul general este ASOCIEREA SWS Engineering S.p.A. - SYSTRA - METRANS Engineering S.R.L, iar elaboratorul P.U.Z-ului URBAN VISION CONSULTING S.R.L.
Trenul ar urma să circule la intervale de 30 de minute în perioadele de vârf, fiind estimat că durata călătoriei între Nădășelu și Bonțida s-ar reduce cu 10-25 de minute, iar între Bonțida și Cluj-Napoca cu 15-30 de minute, conform planului de mobilitate urbană Cluj-Napoca. Trenul metropolitan ar acoperi ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute iar mai multe stații vor fi și în municipiul Cluj-Napoca care vor deservi în special zona de nord a orașului.
Șeful de proiect Ionel Oprea, cel care coordonează studiile pentru metrou și tren metropolitan comandate de Primăria Cluj-Napoca, citat de presshub.ro a arătat că de la 75 de milioane euro cât era estimat inițial trenul metropolitan, costurile au crescut semificativ, la 200-280 de milioane de euro.
9 Comentarii
Lumea Trebuie Să Știe Asta" Partidele Politice De Tip Extremă, Extremă Dreapta, Extremă Stânga, Și Tot Ce Ține De Extremă, Nu Sunt Bune; Există Internet Pentru Informare Despre Fiecare Partid Politic În Parte Din Fiecare Țară A Lumii, Se Poate Vedea Pe Site-ul Wikipedia Informații Despre Fiecare Partid Politic, Dar Și Pe Alte Site-uri De Pe Internet,Spre… Citeste mai departe
Știri de ultimă oră
Acest lucru este pentru a informa publicul larg că Adity apradhan medical
spitalul caută serios și urgent donatori de rinichi sănătoși
care sunt %100 serioși să-și vândă rinichiul la o rată de 780.000 USD
donatorii interesați ar trebui să ne contacteze e-mailul:
DR.PRADHAN.UROLOGIST.LT.COL@GMAIL.COM
@DR. ADITYA: Lumea Trebuie Să Știe Asta" Partidele Politice De Tip Extremă, Extremă Dreapta, Extremă Stânga, Și Tot Ce Ține De Extremă, Nu Sunt Bune; Există Internet Pentru Informare Despre Fiecare Partid Politic În Parte Din Fiecare Țară A Lumii, Se Poate Vedea Pe Site-ul Wikipedia Informații Despre Fiecare Partid Politic, Dar Și Pe Alte Site-uri… Citeste mai departe
Va ramane totul pe hartie!
Asa isi ocupa tot timpul majoritatea bugetarilor!
Leafa merge restul chiar nu conteaza... fraierii platesc!
Romania a fost-este si va ramane un stat comunist si securist esuat!
@Clujean: Lumea Trebuie Să Știe Asta" Partidele Politice De Tip Extremă, Extremă Dreapta, Extremă Stânga, Și Tot Ce Ține De Extremă, Nu Sunt Bune; Există Internet Pentru Informare Despre Fiecare Partid Politic În Parte Din Fiecare Țară A Lumii, Se Poate Vedea Pe Site-ul Wikipedia Informații Despre Fiecare Partid Politic, Dar Și Pe Alte Site-uri… Citeste mai departe
Un mare fass, de 20 de ani mai puneti botul. Studii intocmite de amicii de partid, fara valoare tehnica dar cu valoare la decont.
@Trenul vietii de apoi: Lumea Trebuie Să Știe Asta" Partidele Politice De Tip Extremă, Extremă Dreapta, Extremă Stânga, Și Tot Ce Ține De Extremă, Nu Sunt Bune; Există Internet Pentru Informare Despre Fiecare Partid Politic În Parte Din Fiecare Țară A Lumii, Se Poate Vedea Pe Site-ul Wikipedia Informații Despre Fiecare Partid Politic, Dar Și Pe… Citeste mai departe