Trenul metropolitan din Cluj așteaptă avizul de mediu. Proiectul există de ani buni doar pe hârtie
Documentația în vederea obținerii avizului de mediu pentru proiectul trenului metropolitan a fost depusă de către administrația clujeană.
Primăria Municipiului Cluj-Napoca care deține funcția de titular a proiectului intitulat “Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cuj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - Etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea” anunță publicul interesat de decizia de încadrare a P.U.Z-ului pentru proiectul menționat anterior.
Conform documentației, proiectul are ca și scop stabilirea regulilor de ocupare a terenurilor şi de servire edilitară şi a amenajărilor aferente acestora pe o suprafaţă totală de ~98,9 ha, suprafaţa care a generat studiul fiind de ~16,3 ha şi este compusă din terenuri situate în Judeţul Cluj: Municipiul Cluj-Napoca, Comuna Gârbău, Comuna Baciu, Comuna Apahida, Comuna Jucu şi Comuna Bonţida.
9 trenuri pentru 23 de puncte de îmbarcare/debarcare la un interval de 30 de minute
Introducerea serviciului de Tren Metropolitan pe infrastructura existentă a căii ferate (în lungime de 48,8km) pe traseul: Bonţida HM – APAHIDA – CLUJ NAPOCA – Gârbău HM comportă operarea la un interval de 30min a unui număr de 9 trenuri pentru următoarele 23 puncte de îmbarcare / debarcare călători (PID):
- PID01 Bonţida Hm (existentă) – amplasament în UAT Comuna Bonţida;
- PID02 Răscruci h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Bonţida;
- PID03 Jucu de Jos h.c. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Jucu;
- PID04 Jucu Hm (existentă) – amplasament în UAT Comuna Jucu;
- PID05 Câmpenești h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Jucu;
- PID06 Apahida 2 h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
- PID07 Apahida 1 h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
- PID08 APAHIDA (existentă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
- PID09 Dezmir h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Apahida;
- PID10 Aeroport Avram Iancu h. (nou propusă) – amplasament în UAT Municipiul ClujNapoca;
- PID11 CLUJ-NAPOCA EST (existentă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul ClujNapoca;
- PID12 IRA h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID13 Fabricii de Zahăr h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul ClujNapoca;
- PID14 Piața 1 Mai h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID15 CLUJ NAPOCA (existentă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID16 Tetarom h. (existentă - conform M300) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID17 Hoia h. (nou propusă) – amplasament în UAT Comuna Municipiul Cluj-Napoca;
- PID18 Baciu h. (existentă - conform M300) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
- PID19 Suceag h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
- PID20 Rădaia h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
- PID21 Mera h. (existentă) – amplasament în UAT Comuna Baciu;
- PID22 Nădășel h. (existentă - conform M300) – amplasament în UAT Comuna Gârbău;
- PID23 Gârbău Hm (existentă) – amplasament în UAT Comuna Gârbău;
Modernizarea unui număr de 5 PID-uri existente, fără lucrări în 10 PID-uri existente și crearea unui număr de 8 PID-uri noi:
- PID01 Bonțida Hm (modernizare existentă) – Comuna Bonțida;
- PID02 Răscruci h. (fără lucrări existentă) – Comuna Bonțida;
- PID03 Jucu de Jos h.c. (modernizare existentă) – Comuna Jucu;
- PID04 Jucu Hm (fără lucrări existentă) – Comuna Jucu;
- PID05 Câmpenești h. (nouă) – Comuna Jucu;
- PID06 Apahida 2 h. (nouă) – Comuna Apahida;
- PID07 Apahida 1 h. (nouă) – Comuna Apahida;
- PID08 APAHIDA (fără lucrări existentă) – Comuna Apahida;
- PID09 Dezmir h. (modernizare existentă) – Comuna Apahida;
- PID10 Aeroport Avram Iancu h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID11 CLUJ-NAPOCA EST (fără lucrări existentă) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID12 IRA hPID12 IRA h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID13 Fabricii de Zahăr h. (nouă) –Municipiul Cluj-Napoca;
- PID14 Piața 1 Mai h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID15 CLUJ NAPOCA (existentă, fără lucrări) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID16 Tetarom I h. (fără lucrări existentă conform proiect modernizare linie CF300) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID17 Hoia h. (nouă) – Municipiul Cluj-Napoca;
- PID18 Baciu h. (fără lucrări existentă conform proiect modernizare linie CF300) – Comuna Baciu;
- PID19 Suceag h. (fără lucrări existentă) – Comuna Baciu;
- PID20 Rădaia h. (modernizare existentă) – Comuna Baciu;
- PID21 Mera h. (fără lucrări existentă) – Comuna Baciu;
- PID22 Nădășel h. (fără lucrări existentă conform proiect modernizare linie CF300) – Comuna Gârbău;
- PID23 Gârbău Hm (modernizare existentă) – Comuna Gârbău.
Proiectantul general este ASOCIEREA SWS Engineering S.p.A. - SYSTRA - METRANS Engineering S.R.L, iar elaboratorul P.U.Z-ului URBAN VISION CONSULTING S.R.L.
Trenul ar urma să circule la intervale de 30 de minute în perioadele de vârf, fiind estimat că durata călătoriei între Nădășelu și Bonțida s-ar reduce cu 10-25 de minute, iar între Bonțida și Cluj-Napoca cu 15-30 de minute, conform planului de mobilitate urbană Cluj-Napoca. Trenul metropolitan ar acoperi ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute iar mai multe stații vor fi și în municipiul Cluj-Napoca care vor deservi în special zona de nord a orașului.
Șeful de proiect Ionel Oprea, cel care coordonează studiile pentru metrou și tren metropolitan comandate de Primăria Cluj-Napoca, citat de presshub.ro a arătat că de la 75 de milioane euro cât era estimat inițial trenul metropolitan, costurile au crescut semificativ, la 200-280 de milioane de euro.
4 Comentarii
Știri de ultimă oră
Acest lucru este pentru a informa publicul larg că Adity apradhan medical
spitalul caută serios și urgent donatori de rinichi sănătoși
care sunt %100 serioși să-și vândă rinichiul la o rată de 780.000 USD
donatorii interesați ar trebui să ne contacteze e-mailul:
DR.PRADHAN.UROLOGIST.LT.COL@GMAIL.COM
Va ramane totul pe hartie!
Asa isi ocupa tot timpul majoritatea bugetarilor!
Leafa merge restul chiar nu conteaza... fraierii platesc!
Romania a fost-este si va ramane un stat comunist si securist esuat!
Un mare fass, de 20 de ani mai puneti botul. Studii intocmite de amicii de partid, fara valoare tehnica dar cu valoare la decont.