Tunelul din Mărăști nu este dorit din două motive: 1. Vrem să reducem numărul de mașini. 2. Se suprapune cu metroul
Mărăștiul nu va avea tunel pentru decongestionarea traficului sau pentru a mai reduce din aglomerația de la suprafață, așa cum au cerut activiștii și clujenii la dezbaterea organizată de Primăria Cluj-Napoca pe tema refațadizării Pieței Mărăști.
Două persoane au propus la dezbaterea de marți un tunel pe sub toată Piața, pentru a scoate traficul infernal de la suprafață și a permite zonei să respire.
Arhitecții de la Planwerk, cei care au gândit revitalizarea zonei, spun că ei vor să scoată traficul din Piața Mărăști, nu să ducă traficul în subteran. În plus, tuneul se bate cap în cap cu metroul.
”Noi suntem de părere că un astfel de tunel, sau un astfel de pasaj rezolvă lucrurile în zona aceea. Adică nu face decât să mute traficul care iese la suprafață și să îl mute mai încolo. Ce încercăm noi să facem este să reducem traficul, adică să scădem numărul de mașini și congestiile, nu să le punem sub pământ.
În al doilea rând, spuneam mai devreme că suntem în situația în care ne corelăm cu un proiect avansat, adică cel al metroului. Din câte am putut să înțeleg, o suprapunere între două infrastructuri de acest tip, că îi spunem pasaj sau tunel nu are așa mare diferență, dar suprapunerea peste proiectul metroului, care are un sistem de ieșiri și ventilații, ar fi tehnic extrem de complex. Acesta este un motiv secundar, pentru care cred că încercarea ar fi foarte dificilă. Nu credem că un astfel de tunel ar ajuta lucrurile acolo”, a spus arhitectul Tiberiu Ciolacu, unul dintre cei care a lucrat la planul de reamenajare a Pieței Mărăști.
Directorul de dezvoltare a Primăriei Cluj-Napoca, Ovidiu Cîmpean, a spus că sunt alte proiecte care vor decongestiona traficul în Mărăști.
”Aș completa și eu cu alte argumente pentru care nu trebuie făcut tunelul cu centura metropolitană și cu culoarul rutier de-a lungul căii ferate, care vor avea un impact pozitiv și vor reduce presiunea din sensul giratoriu Mărăști”, a spus și director de dezvoltare din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, Ovidiu Cîmpean.
12 Comentarii
Nu glumesc!
Bun si pasaj peste calea ferata la taietura turcului de ce nu se face? Aaa, am inteles ala se suprapune cu viitorul monorail, trenul suspendat.
Faceti pasaje si parkinguri ca murim naibii in traficul asta. Mai respiram acum cat sunt universitatiile online si stau studiosii acasa. Cand se intorc aia s-ar putea sa aveti o surpriza neplacuta, oamenii… Citeste mai departe
@Alex: pai... cine a zis ca nu se face? cauta stirile care vb de pasajul ala. cand? o sa vedem.
Așa zic ăștia de parca in Cluj mai sunt vreo 240 de astfelde construcții și asta na chiar nu mai e necesară.
@Ahile: asa vb astia de parca tu esti expertul, nu ei.
Vrajeli, bineintales ca un tunel ar fluidiza traficul si ar fi mana cereasca pentru artera principala a orasului. Cata vreme nu exista centura sau rute alternative traficul va fi atras de drumul ala fie ca faci sau nu un tunel.
Problema e defapt alta, daca Boc ar promite acest tunel, ar trebuii sa il si termine pana in 2024, an electoral, sau macar… Citeste mai departe
care metrou? ca momentan metrou este numa in carti scrise de petre ispirescu.
ba bosilor, voi trebuie sa intelegeti ca traficul creste, nu dispare
Se suprapune cu metroul ?!!?
Serios ?
Tise isi face bloc cu 3 parcari subterane SUPRAPUSE, dar la metrou e big problem ca trece pe sub tunel... Chiar ne credeti prosti ?!
Vin alegeri... Prosti, prosti... Dar multi !
@Chetazean: si ce legatura are un bloc dintr-o zona oarecare cu pasajul de aici? daca o iei aia, in zona muzeului apei nu poti sa construiesti nimic, astia ne iau de prosti, cum sa faca metrou?
Nici tunelul pe sub centrul orasului nu s-a facut tot din cauza metroului :)
@Calin:
Tot din acelasi motiv nu se va face nici metroul.... Mai tineti minte care era primul ? :)