Duminica 22 Decembrie

Un deputat PNL se laudă cu modernizarea liniei de tren Cluj-Napoca-Suceava. Se anunță „zbor” cu 160 km pe oră


Deputatul PNL de Suceava, Bogdan Gheorghiu a anunțat începerea lucrărilor de modernizare pe linia de tren Cluj Napoca – Suceava, ceea ce va face ca trenurile de călători să atingă viteze maxime de 160 km/h iar cele de marfă de 120 km/h.

CFR Infrastructură a semnat un contract pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic în vederea modernizării liniei de cale ferată pe tronsonul Apahida – Ilva Mică (119 km). Contractul, în valoare de 29,6 milioane lei fără TVA, vine după ce în octombrie 2021 a fost semnat un contract de 35,7 milioane lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic în vederea modernizării tronsonului Pojorâta – Suceava (85 km), iar în ianuarie 2022 a fost semnat un contract similar, în valoare de 49,3 milioane lei fără TVA, ce viza tronsonul Ilva Mică – Pojorâta (106 km)”, a declarat Bogdan Gheorghiu, pentru svnews.ro

La etapa actuală trenurile merg pe porțiunea de cale ferată ce face legătura dintre Transilvania și Moldova cu o viteză maximă de 80 km/h

Zilele trecute, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Egis România - Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internaţională SRL câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Apahida - Ilva Mică (subsecţiunea I a tronsonului Apahida - Suceava), cu o ofertă financiară în valoare de 29.677.400,00 lei fără TVA.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile (85%) și de la Bugetul de Stat (15%), durata de finalizare a contractelor fiind de 23 de luni. Cu o lungime de peste 300 km, această cale ferată care face legătura dintre Transilvania și Moldova prezintă uzură și degradări accentuate, ceea ce face ca trenurile să atingă viteze de 80 km/h doar pe porțiuni scurte, iar cele mai rapide trenuri reușesc să parcurgă distanța totală cu o medie de sub 55 km/h. După modernizare, ar trebui să fie posibilă atingerea vitezei maxime de 160 km/h pentru trenuri de călători, respectiv de 120 km/h pentru trenuri de marfă”, a mai adăugat Gheorghiu.

Comentarii Facebook