Un inginer clujean spulberă proiectul trenului metropolitan Cluj: „Abordare visătoare, nepractică și fără strategie clară”


Administrația Boc s-a lăudat de nenumărate ori cu realizarea unor proiecte după exemplul orașelor europene. Un inginer clujean spune însă, că atunci când ajunge la marile proiecte de infrastructură sau detalii administrative, administrația locală are adesea o abordare nepractică, fără o strategie clară. Un exemplu fiind și proiectul trenului metropolitan Cluj, care în loc să fie simplu și practic după modelul unui proiect similar care există și în orașul german Stuttgart, se „îneacă” în birocrație și propuneri „luxuriante”. 

Metropolitren ? "Ja, gerne", ar zice nemții.

Pe masura ce dau din cand in cand fata cu organizarea și sistematizarea din alte tari, tot mai mult observ abordarea visătoare, nepractică și fără strategie clară de pe la noi.

Primul element - REȚEAUA. 

Nu grandios, nu luxuriant, nu pavat cu granit, ci simplu și practic - un "paianjen" in jurul unui pol de dezvoltare economica, cum este si Clujul pentru judet.

Al doilea element - ZONAREA.

Nu tu bilet pe linie, nu tu birocrație - pur si simplu un sistem de inele în jurul localitatii principale și tarifare proporțională.

Al treilea element - INFORMAREA

Detalii despre plecari, sosiri, ora estimată (nu aproximare cu minutul și stația) bilete cumparate de la automate cu ghid intuitiv.

Al patrulea element - PRAGMATISMUL

Nu grandios, ci practic: ai nevoie de sina, peron acoperit, acces de pe ambele parti, automate de bilete. 

Cazul de față este din zona Stuttgart.

La noi pe cand se va schimba abordarea? Că linie ferată avem, trenuri circula. "Paianjenul" nu este si marele proiect de Tren Metropolitan nu face nimic în direcția împăienjenirii, numai mentiuni OSA. Din Turda cu ce vii? De după Corpadea cu ce vii ? Cand se va putea trece dintr-un mijloc de transport în altul în aceeași stație unitară, mergând facil cu bagajul după tine, fără a ieși afara în canicula, ninsoare ori ploaie?

Cobor stacheta: cand vom avea tarifare pe zone la CTP și va dispărea mostenirea din secolul trecut - biletul/abonamentul pe linie?”, a explicat un clujean pentru „Clujul Civic”.

Amintim că, după ani de tergiversări, administrația locală spune că trenul metropolitan Cluj se poate face și fără construirea unei linii de cale ferată în plus, dedicată numai acestui obiectiv. Asta deși, la începutul anului 2023, Emil Boc relata că proiectul Trenului Metropolitan al Clujului ar fi tras pe linie moartă, din cauza CFR, care obliga autoritățile să construiască un „nou fir de cale ferată de la Gara Cluj-Napoca la Apahida”.

Citește și: Clujul va avea tren metropolitan! Nu mai este nevoie de o linie de cale ferată în plus, dedicată doar acestui obiectiv

f1.jpeg

f6.jpeg

f4.jpeg

Foto: Razvan Radu/Clujul Civic

Comentarii Facebook