Un nou complex imobiliar cu 11 clădiri apare în Cluj pe Calea Turzii, vis-a-vis de OMV. Noul cartier va sufoca mai tare traficul infernal din zonă


Un nou complex imobiliar cu 11 clădiri va fi construit pe Calea Turzii, vis-a-vis de OMV. Credeați că traficul era deja sufocant? Așteptați să vedeți ce urmează!

Un proiect de urbanizare a unei suprafețe de 11.274 mp de pe Calea Turzii nr. 235-237, în Cluj-Napoca, a primit aviz favorabil cu condiții din partea Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism în ședința din 12 februarie 2025. Dezvoltat de Sky Real Properties SRL și Hermes Properties SRL, proiectul propune construirea a 11 imobile cu destinație mixtă, care vor include locuințe colective, spații comerciale și o zonă verde publică. Potrivit condițiile puse la avizare, „corpul din zona mixtă trebuie fragmentat (în doua corpuri articulate)  pentru a reduce din impresia de masivitate, iar toate parcările necesare pentru imobilul cu funcțiuni mixte trebuiesc asigurate pe parcelă, nu pe parcelele din zona de locuințe cu regim redus de înălțime”, au declarat reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca pentru Știri de Cluj. 

image.png

După ce în decembrie 2024 proiectul a fost inițial respins, acum a revenit rapid în comisia de urbanism și a primit aviz favorabil în 12 februarie 2025, dar cu anumite condiții, legate de regimul da înălțime al clădirilor, care să scadă treptat de la P+5. 

image.png


calea turzii cluj 1 zona reglementata.png

Ce prevede proiectul de pe Calea Turzii din Cluj?

Proiectul este organizat astfel încât înălțimea clădirilor să scadă treptat de la Calea Turzii spre viitorul Parc Bună Ziua, încercând, spun proiectanții, să se integreze armonios în peisajul urban. Regimul de înălțime al imobilelor este variabil:

  • Clădirile dinspre Calea Turzii vor avea două niveluri de subsol, parter și cinci etaje (P+5, cu ultimul retras).
  • Clădirile din interiorul ansamblului vor avea parter și două etaje (P+2).

Numărul total de apartamente rămâne 160, la fel ca în propunerea inițială din decembrie:

  • 100 de unități locative vor fi în zona UTR M_SKY, unde se va permite și dezvoltarea de spații economice la parter.
  • 60 de unități locative vor fi în zona UTR Li/c_b SKY, cu destinație exclusiv rezidențială.

Pe lângă locuințe, proiectul include spații comerciale și de birouri amplasate strategic la parterul clădirilor aflate mai aproape de Calea Turzii, în timp ce zona din spate va fi rezervată exclusiv locuirii.

image.png



image.pngTrafic și infrastructură: cum va face față Clujul?

Proiectul menține aceleași 204 locuri de parcare propuse inițial:

  • 132 locuri subterane,
  • 60 locuri supraterane,
  • 12 locuri dedicate spațiilor comerciale.

În plus, vor fi amenajate 110 locuri pentru biciclete, pentru a încuraja transportul alternativ.

Dezvoltatorii promit și că vor contribui la îmbunătățirea infrastructurii prin donații de teren către domeniul public, însumând 4.471,54 mp (aproape 40% din suprafața totală a proiectului). Aceasta include:
489,1 mp pentru lărgirea Căii Turzii, conform PUG Cluj-Napoca, extindere care presupune retragerea construcțiilor cu 27 de metri din axul drumului pentru a permite viitorul profil de 54 de metri al arterei.
476,34 mp pentru amenajarea unui parc public cu spații verzi și locuri de joacă.
3.506,1 mp pentru construirea unei străzi noi, care va conecta Calea Turzii cu viitorul Parc Bună Ziua. Această stradă va fi transferată gratuit domeniului public, înainte de recepția finală a imobilelor.

Dacă până acum Calea Turzii era sufocată de trafic, odată cu cele 11 clădiri noi, lucrurile se vor complica și mai mult.

Calea Turzii s-a aglomerat foarte tare în ultimii ani, la ore de trafic, circulația fiind de multe ori bară la bară. Iată cum a arătat de-a lungul ultimilor ani. 

calea turzii 2003.png 

calea turzii 2009.png


image.png


Probleme de mediu și reglementări urbanistice

Pentru a se asigura că proiectul respectă normele de mediu și urbanism, dezvoltatorii s-au angajat la următoarele măsuri:


Toate construcțiile vor fi racordate la rețelele publice de apă, canalizare, electricitate și gaze naturale, evitând infrastructura privată.
Zona verde propusă va fi deschisă publicului, asigurând un spațiu recreativ pentru locuitorii cartierului.
Se vor planta arbori de aliniament de-a lungul străzii noi, pentru a îmbunătăți aspectul peisagistic și calitatea aerului.
Nu vor exista surse de poluare industrială în zona reglementată.


Rămâne de văzut dacă aceste măsuri vor fi suficiente pentru a gestiona impactul pe care noile 11 clădiri îl vor avea asupra traficului și infrastructurii din Cluj-Napoca.

Până atunci, pregătiți-vă pentru noi blocaje rutiere și o transformare semnificativă a zonei!

calea turzii cartier nou 1.png

calea turzii cartier nou 2.png

calea turzii cartier nou 4.png


calea turzii cartier nou 5.png

calea turzii cartier nou 3.png


Comentarii Facebook