USR Cluj propune două linii de transport, care să circule toată noaptea în Cluj-Napoca. Sunteți de acord?
Consilierii USR Cluj, Alexandra Oană și Radu Boloveschi, propun extinderea sistemului de transport public pe timpul nopții.
”Unul dintre punctele nevralgice ale transportului public clujean este transportul pe timp de noapte. Într-un oraș universitar, cu o viața culturală dinamică și cu o populație studențească numeroasă, transportul nocturn este, în prezent, departe de a răspunde adecvat nevoilor comunității. Pe timpul nopții circulă doar o singură linie, 25N, ce operează până la ora 01:00 și deservește doar axa Est-Vest, fără a conecta obiective vitale pentru comunitate, precum: gara, autogara, aeroportul sau campusurile universitare.” - Alexandra Oană, consilier local USR.
Care sunt propunerile USR?
Prin proiectul de Hotărâre de Consiliu Local depus, consilierii USR propun Consiliului Local mandatarea Primarului Mun. Cluj-Napoca pentru a încheia un acord cu Compania de Transport Public Cluj (CTPCJ), în calitate de operator al serviciului de transport public, cu scopul de a asigura deservirea municipiului Cluj-Napoca cu transport public nocturn corespunzător, conform următoarelor măsuri:
1. Înființarea a două noi linii nocturne
În plus față de linia existentă, 25N, se propune înființarea unei linii nocturne, cu punct de intersecție în zona Sora
49N cu traseul Zorilor - Centru - Grigorescu și retur
Aeroport Express cu traseul Aeroport - Centru - Gară - Autogară și retur
„Interconectarea liniilor de transport nocturn în zona Sora permite deplasarea în 6 direcții ale municipiului, deservind astfel o suprafață mult mai mare și implicit, un număr mult mai mare de cetățeni. De asemenea, asigurarea transportului nocturn spre și de la aeroport, gară și autogară ar pune Clujul în rândul orașelor europene cu bune practici în materie de transport public, atât pentru clujeni, cât și pentru turiști.” - Alexandra Oană
2. Extinderea orarului de funcționare a liniilor nocturne
Propunerea înaintă urmărește extinderea orarului de funcționare a transportului de noapte și după ora 01:00. Pentru zborurile ce au loc în intervalul 5:00 - 7:00, călătorii trebuie să ajungă în aeroport în intervalul 3:00 - 5:00, iar o linie de transport nocturn le-ar facilita accesul la aeroport, așa cum se întâmplă în orașele europene cu profil similar municipiului Cluj-Napoca.
3. Electrificarea completă a transportului de noapte
Consilierii USR propun operarea în regim exclusiv electric a transportului de noapte.
”La o frecvență de 30 minute, traseele nocturne necesită aproximativ 6 - 7 vehicule în total. Propunerea noastră este de a avea troleibuze articulate pe linia 25N și autobuze electrice pentru celelalte linii.” - Radu Boloveschi, consilier local USR.
4. Acceptarea abonamentelor și a biletelor valabile în timpul zilei și pentru transportul de noapte
Propunerea urmărește ca pentru transportul de noapte să se poată folosi atât biletele disponibile în timpul zilei, cât și abonamentele.
Propunerea s-ar putea aplica de la începutul anului 2023, dacă Emil Boc va lăsa liberă mașinăria de vot PNL.
8 Comentarii
Nu suntem de acord.Noaptea e făcută să dormi nu sa stai in cârciumi până dimineața.
Pt cine vreau sa facă transport noaptea?nu aveți ce face cu banii,viniturile din Cluburi sa meargă cu taxi,bolt
nu, e mai simplu sa propuna stingerea la orele 22
Noaptea umbla pe strazi doar pestii, curvele si betivii. Prima categorie nu merge cu autobuzul, a doua sta la punct fix si a treia nu plateste bilet. Ce nevoie este de autobuze care sa circule toata noaptea?
@ : E ca sa poti ajunge la trenul care porneste la 3:33 spre Viseu de Jos. Singurul care nu e dupamasa.
@ : ok ! bilete speciale ! si palmasi ???
@.: de cate ori mergi in viseu? Ca busurile vor circula in fiecare noapte cu sau fata calatori ca au program. Merita?