Viceprimarul Tarcea a preluat replicile acide către activiștii ”isterici”: Metroul nu se face peste noapte
Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, ”fură” din arsenalul de atacuri ale primarului Emil Boc și le spune activiștilor ”isterici” că metroul nu se face peste noapte..
”Cred în acest proiect, astfel încât să putem să venim cu cât mai multe investiții. Există o contestație. (…) Instituțiile statului să-și facă datoria. Așteptăm rezultatul, după care o să putem să mergem mai departe. Eu sunt convins că dacă ar fi fost câștigători invers s-ar fi găsit anumite componente în partea cealaltă. În momentul în care în caietul de sarcini vine și spune că trebuie să îndeplinești condiția 1, 2, 3, 4, 5 și tu nu ai îndeplinit, atunci ce să facă? Dacă ai știut, dacă o companie de genul acesta nu a putut să-și traducă trei elemente ne punem semne de întrebare, cel puțin teoretice. De aceea Comisia a fost independentă, au fost și experți internaționali care au ajutat la evaluarea acestor oferte, pentru că discutăm de oferte mari și complexe. Comisia a decis. Dacă instituțiile statului decid altfel, se face în consecință. O să procedăm în consecință”, a spus Dan Tarcea.
Viceprimarul crede că clujenii se opun Metroului
”Da, a existat opoziție la proiectul metroului. Mulți s-au opus, că soluția nu ar fi viabilă. Este singura soluție viabilă. Unii au spus că trebuie să facem tramvai, alții că trebuie să facem tot felul de alte propuneri. Au fost analizate prin studiul de fezabilitate toate aceste elemente. Tramvaiul a ieșit pe locul cinci, adică pe ultimul loc ca și soluție. Nu are capacitate și ar trebui să fie o coloană de tramvai din Florești până la gară, deci am rupe orașul în două. Am rupe o bandă de circulație. Ar fi fost mai ușor, dar nu e o soluție viabilă.
Drumul dintre Cluj și Florești e cel mai aglomerat din România. Peste 75.000 de mașini îl tranzitează zilnic. Soluția este metroul, ca să facă față. Tramvaiul nu era o soluție.
Sunt 21 de km de metrou. O să fie etapizat, din capătul Floreștiului - de la intrarea în Florești - o linie va merge până în Sopor, iar cea de-a doua linie până pe Bulevardul Muncii, apoi spitalul regional.
Evident că acest metrou nu se face peste noapte”, a concluzionat Dan Tarcea, la Cluj Live.
Chiar dacă nu se poate face ”peste noapte”, investiția va trebui realizată până în decembrie 2026, data limita de cheltuire a confurilor euroopene prin PNRR. Dacă ne uităm că la Cluj-Napoca un pod se face în câțiva ani, ne întrebăm cum se vor face 21 de km de metrou în mai puțin de patru ani?
12 Comentarii
In cel mai fericit (desi rau) caz, va apucati de niste gropi...apoi asteptare placuta in trafic. Da exemplul cu florestiul, dar nu intra in lucru de la inceput...
Încerc mereu sa-i fac și eu sa înțeleagă ca metroul se va face, dacă nu se ataca mereu licitațiile și oamenii au încredere. Dar e greu dacă dușmanii de moarte a primarului, a orașului și al clujenilor de bine pun botul la unii ce l-ar omori pe Boc sau pe Tise , chiar și atunci când aceștia au rar dreptate și vor sa facă ceva util și bun.
@Zamolxe: mars, ma, in tunelul de sub bucegi
@asdf:
@Mars mata!: Analfabetule, s-a naruit petera pe unde ai navigat, adica al putredei de muma-ta ?
...
Bineanteles ca se poate face doar teran, nici macar pe piloni, inclusiv folosind cu dispecerizare linia CFR Huedin - Gherla ! Costurile astronomice pot fi esalonate pentru subventia pretului biletelor, etc, etc.
Care metrou? Cu statii in medie la 1 km distanta una de alta? Nici nu pleasa bine ca se opreste. In vecii vecilor nu va fi gata in 3 ani si 9 luni. Se va fluidiza traficul? Miram- as!. Dar e bine, un proiect pe termen lung si foarte lung asigura sigur re- re- re- alegerea acelorasi persoane in administratia publica locala. E o reteta sigura, verificata…… Citeste mai departe
Chiar crede cineva ca oamenii aia care merg azi cu masina din Floresti in Cluj o sa ia metroul? Majoritatea isi duc copii cu metroul la scoala si apoi merg la job...
la puscarieee baaaaaaaaaaa
ce vrea si slugoiul asta? o sa preia metroul 75.000 de masini? tramvaiul nu era o solutie? ”Pot sa fac aceasta linie de tramvai in viitorul mandat. Este putin complicat pentru ca trebuie prelungită linia din capătul cartierului Manastur, dar foarte multă lume ar profita de acest proiect. Tramvaiele ar urma sa ajungă până în Florești și sa aducă zilnic… Citeste mai departe