Asitenții medicali, prost pregătiți și dezinteresați: „Nu e treaba mea să știu cum se ventilează bolnavul”


După trei ani de pregătire, unii dintre absolvenții școlilor post liceale sanitare nu știu să ia tensiunea unui pacient. Acum, după ce spitalele nu mai sunt sub presiunea cazurilor de COVID-19, managerii vorbesc despre slaba pregătire a personalului angajat pe bază de derogare. 

Examenele au fost organizate astfel încât să nu existe concurență pe loc. Candidații se plâng că a fost un examen greu. „Un examen care a depășit competența noastră medicală. Nu este treaba mea ca asistent medical să calculez cu câte volume se ventilează bolnavul pe ventilator. A fost o astfel de întrebare”, explică o asistentă care și-a picat examenul. 

Este anormal ca pentru un asistent care lucrează într-un spital să nu știe când se administrează adrenalina, de ce se administrează. Personalul angajat în starea de alertă a fost supravegheat de asistente cu experiență, pentru că medicii se temeau încă de atunci că nu se descurcă”, declară managerul Institutului Marius Nasta București, Beatrice Mahler, potrivit digi24.ro

De regulă, ei nu au intrat singuri, mai ales la cei internați în această perioadă. Au intrat cu personal medical care cunoștea foarte bine procedurile”, a mai explicat aceasta.

Motivul pentru această situație este slaba pregătire din școlile postliceale. Medicii atrag atenția încă o dată că trebuie luate măsuri. Sunt 240 de școli pentru asistente  în România. „Mult prea ușor se iau diplomele, fără să cunoască lucruri bazale de medicină, fără să cunoască manevre bazale cum ar fi să ia o tensiune, să facă o injecție, să prindă o venă”, declară medicul șef al unei secții ATI.

Un semnal ar putea fi tras tocmai pe evaluarea școlilor postliceale, ei trebuie să aibă o zonă în care elevii să poată să facă practică”, declară șefa Ordinului Asistenților din București, Carmen Mazilu. În spitalele din România sunt 140.000 de asistenți.


Comentarii Facebook