STUDIU: 56% dintre români nu pot lucra de acasă. 75% evită spațiile publice. 49% au redus cheltuielile
Jumătate dintre români reduc cheltuielile la minim și peste 40% se gândesc de două ori înainte de a face o cheltuial.
Aproximativ 1 din 4 persoane au făcut provizii de mâncare și alte produse de bază pentru această perioadă.
56% dintre români nu pot lucra de acasă, rămânând vulnerabili infecției cu noul coronavirus.
O treime dintre români își contactează mai des familia și prietenii, față de care simt mai multă grijă în prezent.
Românii și-au schimbat obiceiurile de zi cu zi, în proporție de 98%, ca răspuns la epidemia de Coronavirus (COVID-19).
82% dintre români se spală și se dezinfectează mai des pe mâini, iar 75% evită spațiile publice, ieșind afară doar pentru drumurile de strictă necesitate. 46% dintre persoane își iau măsuri de precauție suplimentară, alegând să poarte mască și mănuși atunci când ies afară.
În privința obiceiurilor de cumpărare ale românilor, aproape jumătate aleg să reducă cheltuielile la minim (49%) în această perioadă, gândindu-se de două ori înainte de a face o cheltuială (42%). Adulții între 45-54 ani sunt cei mai preocupați de bugetul pentru cheltuielile zilnice.
Aproximativ 1 din 4 persoane și-au asigurat provizii de mâncare și alte produse de bază pentru această perioadă. 30% dintre români se îndreaptă către cumpărăturile online zilele acestea, mai mult decât o făceau înainte de epidemia de Coronavirus.
Pentru mai mult de jumătate (56%) dintre românii care au un loc de muncă, lucrul de acasă nu este posibil, din cauza specificului muncii pe care o realizează, făcând ca peste jumătate din populația activă să rămână vulnerabilă la virus.
34% dintre angajați și-au adaptat modul de lucru de acasă, fie parțial (22%), fie în totalitate (12%). 9% obișnuiau să lucreze de acasă și înainte.
Epidemia de Coronavirus are și un impact pozitiv, în sensul în care mai mulți români își manifestă mai mult grija față de prieteni și familie (37%) ori petrec mai mult timp cu copiii (25%).
Starea de spirit a românilor în aceste zile
Din analizele MKOR Consulting, românii trăiesc o stare de conștientizare a importanței prezentului, care ocupă în aceste momente primul loc în lista priorităților tuturor, timpul petrecut cu familia și cei apropiați, iar sănătatea și bunăstarea acestora reprezintă cele mai de preț lucruri.
Româncele tind să pună mai mult accentul pe importanța relațiilor interumane și valorile pe care să le cultivăm în această perioadă grea, și fac apel la solidaritate și credință.
În schimb, bărbații enunță o perspectivă politico-economică negativă, concentrându-se pe certitudinea unui viitor întunecat, cu multe lacune. Tot ei sunt mai degrabă adepții teoriilor conspirative legat de declanșarea epidemiei și criza economică pe care o preconizează.
Studiul a fost realizat în perioada 26-28 martie 2020, pe un eșantion de 1621 de respondenți, reprezentativ la nivel național pe criterii de gen, vârstă (18+) și distribuție geografică. Nivel de încredere 95%, eroare maximă +/-2,4%.
5 Comentarii
Sloganul rezistentilor a fost '#stamacasa'.
Sloganul multora va fi 'murim de foame in casa'.
@Vasile: asta e si sooganul autoritatilor,prostule si nu moare nimeni de foame,crizatule.
@dan: Relaxeaza-te, pari cam stresat.
Mănâncă o conserva de carne, poate te mai destreseaza.
@dan: mai ai un pic de osanza, ti-a mai dat Metz sau careva patron de IT un pic de chenzina, inca un pic si gata si ciu voi, dihori care ati ocupat Clujul. La satele voastre, adunarea!