5 mituri despre cauciucuri pe care le cred toți șoferii
Roțile afectează manevrabilitatea, mersul, frânarea și siguranța mașinii. Dar majoritatea oamenilor nu se gândesc prea mult la ele. Potrivit unui sondaj din 2015 al Asociației Producătorilor de Cauciuc, 83% dintre șoferi nu știu cum să verifice corect presiunea cauciucurilor.
Poate vă gândiți că cauciucurile nu s-au schimbat de când v-ați cumpărat primul set. Greșit! Întrucât vă transportă pe dvs. și mașina dvs. pe șosea, îngrijirea corespunzătoare a acestora este unul dintre cei mai importanți factori de siguranță, care se întâmplă să fie și cei mai trecuți cu vederea.
În acest articol, analizăm cele mai frecvent întâlnite mituri legate de cauciucuri, pentru a ne asigura că aflați adevărul despre ele.
Mitul nr. 1: Toate mașinile vin cu cauciucuri de rezervă
Acest lucru a fost un standard, dar nu mai este. Din motive de economisire a spațiului și de eficiență a consumului de combustibil, aproximativ una din trei mașini noi nu vine cu o anvelopă sau un cauciuc de rezervă în portbagaj. În schimb, veți obține un „kit de mobilitate temporară” cu un material de etanșare a cauciucurilor. Dacă anvelopa este perforată, aplicați etanșantul prin tija supapei, apoi folosiți pompa pentru a o umfla din nou. Dezavantajul? Dacă daunele sunt mai grave decât o gaură mică (gândiți-vă la dimensiunea unei unghii), probabil că trusa de mobilitate nu va fi destul și va trebui să fiți tractat.
Mitul nr. 2: Presiunea corectă a cauciucurilor este listată pe peretele lateral
Jumătate dintre toți șoferii consideră că acesta este locul în care ar trebui să caute, pentru a afla numărul ideal de presiune de umflare a cauciucurilor. Dar aceste cifre vă indică de fapt ce dimensiune și ce tip de anvelopă aveți, precum și umflarea maximă la rece PSI pentru care este evaluată anvelopa - nu presiunea recomandată pentru vehiculul dvs. Aceste informații sunt, de fapt, listate pe o etichetă din interiorul ușii vehiculului sau în manualul proprietarului.
Mitul nr. 3: Un sistem de monitorizare a presiunii în cauciucuri (TPMS) vă asigură că cauciucurile dvs. sunt întotdeauna gata de rulat
Un sistem de monitorizare a presiunii în cauciucuri urmărește și afișează electronic presiunea în cauciucuri printr-un manometru, afișaj cu pictograme sau o lampă de avertizare de pe bordul
vehiculului. Acestea i-au cauzat pe cei mai mulți șoferi să creadă că, dacă semnalul de avertizare este dezactivat, totul este în regulă. Deoarece un semnal este declanșat numai atunci când cauciucurile își pierd 25% din presiunea de umflare (cunoscută și sub denumirea de „periculos de scăzută”), puteți conduce pe cauciucuri care sunt suficient de dezumflate pentru a provoca uzura inutilă, risipa de combustibil și, în unele cazuri, scăderea capacității de virare, în timp ce crește distanțele de oprire. Specialiștii vă sfătuiesc să verificați presiunea cauciucurilor la fiecare 30 de zile, manual, cu un manometru.
Mitul nr. 4: Ar trebui să vă rotiți cauciucurile aproximativ o dată pe an
Nu chiar. Rotația cauciucurilor trebuie efectuată la la aproximativ 10.000 km, ceea ce coincide și cu recomandarea tipică de schimb de ulei. Deci, cel mai simplu mod de a vă asigura că acest lucru se întâmplă este să le faceți pe amândouă în același timp. O altă modalitate de a ține evidența? Majoritatea mașinilor de astăzi au contoare de declanșare duale, astfel încât puteți seta un contor de declanșare la zero atunci când uleiul este schimbat sau cauciucurile sunt rotite și așteptați ca acesta să atingă kilometrii doriți.
Mitul nr. 5: Nu continuați să conduceți niciodată dacă aveți pană
Cauciucurile care vă permit să continuați să conduceți după o puncție, astfel încât să puteți ajunge la un magazin auto devin din ce în ce mai populare. Mulți producători le folosesc, deoarece costul suplimentar este mai mic decât costul unor cauciucuri de rezervă, roată și cric. Aceste cauciucuri variază în ceea ce privește cât de departe pot fi conduse și cu ce viteză, dar, în general, pot fi conduse până la 80 km cu o viteză redusă. Vă puteți da seama dacă mașina dvs. are astfel de cauciucuri, uitându-vă în ușa șoferului, în manualul proprietarului sau verificând peretele lateral al cauciucurilor pentru unul dintre următoarele coduri: RFT, DSST, ROF, RFT, EMT, XRP, ZP sau ZPS.
1 Comentariu
Timpenii scrise de un nepriceput ! Un exemplu:toti producatorii recomanda umflarea (verificarea) anvelopelor la rece la valoarea inscriptionata pe flancurile(lateralele) acestora . Din experienta celor care au ceva ...km... in spate e recomandat vara valoare standard sau putin mai mare pentru preintimpinarea supraincalzirii si iarna ceva mai mica pentru… Citeste mai departe