A fost aprobată procedura de înrolare la PatrimVen - aplicația informatică ce asigură accesul electronic la patrimoniul și veniturile cetățenilor
Prin înrolarea unităților administrativ-teritoriale/instituțiilor publice în aplicatia informatică PatrimVen care este un sistem informațional prin care se asigură accesul electronic la informațiile necesare desfăşurării activitătilor specifice, cum sunt informații referitoare la conturile bancare, cuantumul veniturilor lunare/anuale ale contribuabililor, adeverințe de venit, certificate de atestare fiscală, extragerea datelor referitoare la situația fiscală a contribuabililor, instituțiile publice vor avea acces la informațiile dorite mult mai repede, conform contzilla.ro.
Ori de câte ori o instituție sau autoritate publică trebuie să soluționeze o cerere a unei persoane fizice sau juridice, iar pentru soluționarea cererii legislația cere prezentarea unui certificat de atestare fiscală, de venit sau a unui alt document cu privire la situația fiscală a persoanei în cauză, instituția sau autoritatea publică are obligația să solicite certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit sau documentul respectiv de la organ competent, caz în care, persoana fizică sau juridică nu mai are obligația depunerii certificatului, adeverinței sau documentului.
Sistemul PatrimVen poate fi utilizat de către autorităţile publice, instituţiile publice şi de interes public din administraţia publică centrală şi locală, inclusiv în cazul furnizării de date de către acestea, în baza protocoalelor de schimb de informaţii încheiate cu MF, respectiv ANAF, după caz.
„D.G.R.F.P. Cluj-Napoca informează autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public că, prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 109/2022 , publicat în Monitorul Oficial nr. 136 din 10 februarie 2022, a fost aprobată Procedura privind înrolarea, precum și modalitățile de acces în PatrimVen”, transmite Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice (DGRFP) Cluj Napoca.
„Utilizarea de către autoritățile publice,instituțiile publice sau de interes public din administrația publică centrală și locală a sistemului informatic PatrimVen se realizează în baza unui protocol de aderare care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic,precum şi descrierea interfeţelor de acces la acesta”, au mai transmis reprezentanții DGRFP.
„De asemenea, actul normativ reglementează procedura privind aprobarea accesului la serviciile disponibile din cadrul sistemului informatic PatrimVen precum și modelul Cererii de numire sau revocare a administratorului de interoperabilitate pentru gestionarea drepturilor de acces ale utilizatorilor din partea autorității publice, instituției publice sau de interes public din administrația publică centrală și locală”, au mai transmis aceștia.
„Având în vedere modificările și completările aduse Codului de procedură fiscală prin OG nr.11/2021 , potrivit cărora, începând cu data de 01 Martie 2022, autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public din administrația publică centrală și locală sunt obligate să se înroleze în sistemul informatic PatrimVen, D.G.R.F.P Cluj-Napoca recomandă inițierea demersurilor necesare din timp, în vederea evitării eventualelor situații neplăcute cauzate de o suprasolicitare a sistemelor informatice anterior datei de 1 martie 2022”, a concluzionat Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice.
1 Comentariu
oare am inteles bine ? se verifica din oficiu / aplicatie certificatul fiscal la tranzactiile auto si nu numai ?